Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

7 zdrowych nawyków, których warto nauczyć się od kobiet

Nawet, jeśli myślisz, że jest inaczej, Twoja dziewczyna ma zawsze rację. ZAWSZE. Ale tak między nami: nie zaszkodzi czasem zrobić czegoś po jej myśli. Na przykład tych 7 prostych rzeczy dla zdrowia, które robią tylko kobiety, a powinien też każdy facet.

2015-09-14
fot. shutterstock.com

1. Wieczorna higiena twarzy

Czy Twoja dziewczyna, wchodząc wieczorem do łóżka, nie wygląda trochę… inaczej? To zasługa dokładnych wieczornych zabiegów pielęgnacyjnych. Codzienna procedura pozwala jej pozbyć się pryszczogennych pozostałości łoju skórnego, brudu i makijażu, co sprawia, że jej skóra odzyskuje przez noc swoją witalność i następnego ranka gotowa jest na nowy dzień.

Jasne, Ty nie nosisz na twarzy warstwy tuszy i podkładów, ale wciąż możesz na tym zabiegu skorzystać. Dr Ariel Ostad, profesor dermatologii w New York University Medical Center przekonuje: "Pamiętaj, że dotykasz swojej twarzy przez cały dzień – często zupełnie nieświadomie – co stwarza ryzyko kontaktu z dużą ilością bakterii. Oczyszczanie skóry przed nocą uwalnia ją przed nadmiarem łoju i zapobiega zatykaniu porów".

Zabiegi, którym poddaje się Twoja partnerka, sprawdzą się również na skórze Twojej twarzy, więc pozwól jej być ekspertką i wybrać te, które będą dla Ciebie najlepsze. Bez obaw, ani przez myśl jej nie przejdzie, że przez to wszystko staniesz się mniej męski i pociągający. Wręcz przeciwnie - doceni to, że chcesz dobrze wyglądać.

2. Regularne ważenie

Jej ciągłe stawanie na wadze mogą wydawać Ci się ciężka obsesją – szczególnie wtedy, kiedy towarzyszy im szlochanie albo przekleństwa – ale prawda jest taka, że systematyczne monitorowanie masy ciała jest najprostszym zabiegiem diagnostycznym.

Co więcej, w jednym z badań przeprowadzanych przez University of Minnesota, okazało się, że ci, którzy ważyli się każdego dnia, stracili dwa razy więcej zbędnych kilogramów niż ci, którzy wchodzili na wagę znacznie rzadziej. A to już właściwość nie do pogardzenia, jako że, my, faceci, mamy irytującą łatwość w rozwijaniu mięśnia piwnego.

"Mężczyźni wykazują tendencję do przybierania na wadze szczególnie w okolicach jamy brzusznej i odkładania tłuszczu powyżej poziomu paska, co sprawia, że może upłynąć długi czas, zanim spodnie staną się naprawdę za ciasne" – ostrzega dr Caroline Cederquist, dyrektor medyczny bistroMD, nagradzanego amerykańskiego programu medycznego.

Tycie brzuszne, które polega na odkładaniu się tłuszczu wokół organów wewnętrznych, jest jednym z największych zagrożeń dla męskiego zdrowia – poważnie zwiększa ryzyko chorób serca, cukrzycy, udaru, nowotworu, a nawet przedwczesnej śmierci.

Być może codziennie ważenie się to zbyt radykalny krok, jeśli dotychczas na wagę wchodziłeś tylko wtedy, gdy żądał tego do Ciebie lekarz, dlatego proponujemy robić to regularnie co tydzień - zawsze o tej samej porze (najlepiej rano przed śniadaniem) i nago, aby wyniki były porównywalne.

3. Żel antybakteryjny jako broń codziennego użytku

Gdzieś tam w tej czarnej dziurze, jaką jest torebka każdej kobiety, jeśli odważysz się i dobrze poszukasz, zawsze znajdziesz pojemniczek z żelem antybakteryjnym. Nie, nie dlatego, że każda samica rodzaju ludzkiego cierpi na obsesję na punkcie czystości (chociaż to też), tylko dlatego, że kobiety są zawsze przygotowane na wszystko.

kobiety fot. shutterstock.com

"Bakterie czają się wszędzie, gdzie się nie pojawisz, ale odpowiednia higiena dłoni zapobiega rozwojom infekcji - mówi dr Joshua Zeichner, szef kosmetycznych i klinicznych badań dermatologicznych The Mount Sinai Hospital. - Noszenie, a co więcej, regularne używanie żelu antybakteryjnego jest prostym, skutecznym sposobem na utrzymanie Twoich dłoni w higienie, a Ciebie samego – w lepszym zdrowiu".

Poszukaj żelu, który zawiera przynajmniej 60% alkoholu i żwawo potrzyj nim obie strony dłoni. Powinieneś go użyć tyle, by Twoje ręce wyschły samoczynnie po przynajmniej 15 sekundach.

4. Błonnik

Jeśli wierzyć reklamom jogurtów, błonnik sprawia, że łatwiej idzie robienie tego, o co żaden facet nie chce podejrzewać swojej kobiety – i nie mówimy tu o zdradzie. Ale błonnik to dużo więcej – pomaga również zrzucić nadmiar tłuszczu i obniżyć poziom cholesterolu, a to już ważna sprawa, bo pamiętaj: mężczyźni z niższym cholesterolem rzadziej mają problemy z postawieniem swojego masztu, a nawet przychodzi im to dużo łatwiej i szybciej.

Samantha Cassety, ekspert żywieniowy, poleca spożywanie przynajmniej 25 gramów błonnika z pokarmów takich jak orzechy, fasola, owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste. "Te produkty zawierają dodatkowo zdrowe dla serca składniki i minerały, których nie znajdziesz w posiłku sztucznie wzbogaconym o błonnik" – mówi Samantha.

5. Spotkania z przyjaciółmi

W porządku, wcale nie muszą być przyjaciele – towarzystwo dobierz sobie sam. Fakt jest taki, że regularne spotykanie się z kumplami i – uwaga – prawdziwa rozmowa (nie smsy, nie Twitter, żadnych mediów społecznościowych na smartfonie!), to dla Ciebie samo zdrowie.

Dr Coran Arvon, specjalista od zdrowia behawioralnego w Pritikin Logevity Center, mówi: "Facetom zawsze wmawiało się, że pewnych rzeczy się nie mówi i powinni je trzymać dla siebie. Kobiety – od zawsze były otwarte i pełne ekspresji. Dzielą się z przyjaciółkami wszystkim i zawsze, a przez to pozostają w lepszym zdrowiu".

kąpiel, łazienka, seks fot. shutterstock.com

Faktycznie coś w tym może być – australijskie badania na siedemdziesięcioparolatkach wykazały, że ci, którzy mieli grupkę przyjaciół, żyli średnio o siedem lat dłużej.

6. Kąpiele

Kobiety biorą kąpiele, mężczyźni – prysznic. Kiedy ostatni raz zanurzyłeś się cały w wannie? Nie pamiętasz, prawda? A potem zdziwienie, czemu ona zawsze tak słodko pachnie, a jej skóra jest miła w dotyku jak jedwab.

"Kąpiele w gorącej wodzie otwierają pory i usuwają nieczystości z wnętrza skóry, w tym szkodliwe toksyny, przez co skóra staje się świeża i niewiarygodnie czysta"- tłumaczy dr Ostad.

Co więcej, gdy dodasz do wody trochę naturalnych soli do kąpieli, możesz uniknąć zmarszczek i innych symptomów starzenia się. Pamiętaj tylko o nałożeniu kremu po kąpieli, żeby utrzymać odpowiedni poziom nawilżenia skóry.

Wciąż nie jesteś przekonany do pluskania się w wannie? Zaproś do wspólnej kąpieli dziewczynę, a szybko się do wylegiwania w przyjejmnie ciepłej wodzie przyzwyczaisz.

7. Zajęcia grupowe

Nie, nie samba, rumba, ani joga, tylko to, co lubisz, a co wyciśnie z Ciebie siódme poty. Badania Brock University w Kanadzie wykazały, że sport uprawiany w grupie łatwiej wchodzi w krew i szybciej staje się nawykiem. Jeśli jesteś już przyzwyczajony, a może nawet nieco znudzony podnoszeniem ciężarów albo bieganiem dzień w dzień, małe urozmaicenie w postaci np. treningów sztuk walki, znacznie przyspieszy wzrost Twoich mięśni.

Jeśli nie jesteś w stanie zaciągnąć kumpli na siłownię – spróbujcie razem innego sportu, byle drużynowego. Badania przeprowadzone na Oxfordzie wykazały, że ciała wioślarzy, którzy trenowali w grupie, wyzwoliły dwukrotnie więcej endorfin niż tych, którzy formę szlifowali samodzielnie.

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nawet, jeśli myślisz, że jest inaczej, Twoja dziewczyna ma zawsze rację. ZAWSZE. Ale tak między nami: nie zaszkodzi czasem zrobić czegoś po jej myśli. Na przykład tych 7 prostych rzeczy dla zdrowia, które robią tylko kobiety, a powinien też każdy facet.<br /><br /><a href="/zdrowie/7-zdrowych-nawykow-ktorych-warto-nauczyc-sie-od-kobiet,5109,1"></a>
    Mens Health, 2016-08-19 09:49:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij