Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
3.0

6 sposobów na ból pleców

Aż 80% ludzi prędzej czy później zacznie narzekać na uciążliwe bóle pleców - wynika z najnowszych badań. Dlatego zobacz, jak uniknąć łamania w krzyżu, a jeśli ból pleców już Ci doskwiera, poznaj patenty na zmniejszenie lub nawet pozbycie się go.
Piotr Pflegel 2011-01-06
Możemy robić, co chcemy. Ten facet i tak się nie ruszy co najmniej przez godzinę. (fot. Nana Rausch)

Gdyby Twoje ciało było dużą korporacyjną firmą, mózg byłby w niej prezesem zarządu, krew - gotówką utrzymującą firmę na powierzchni, a kręgosłup - kiepskim pracownikiem, który nieustannie spóźnia się do pracy, często nie wywiązuje się z zadań, a czasami zdarza mu się przychodzić do biura pod wpływem narkotyków.

Niestety, kadrowa nie może go zwolnić dyscyplinarnie, ponieważ, hm... no cóż, to krewniak samego prezesa. Choćby więc nie wiem jak nawalał, naprawdę trudno go zastąpić. Zatem, co robić? Odpowiedź jest jedna - trzeba mu stworzyć idealne warunki pracy i przydzielać tylko takie zadania, którym będzie w stanie podołać. Wbrew pozorom, odpowiednie zarządzanie kadrami może zdziałać cuda.

Spróbuj wdrożyć choć jedną z podanych tu strategii, a zobaczysz, jak Ci się odwdzięczy. Będzie pracował tak dobrze i stan całego przedsiębiorstwa tak się poprawi, że być może zaczniesz nawet myśleć o wejściu w spółkę z inną firmą. Jeżeli więc przekroczyłeś już tę magiczną barierę, za którą mężczyzna zaczyna zdawać sobie sprawę z obecności kręgosłupa, spróbuj zastosować te strategie, żeby znowu móc o nim zapomnieć.

Strategia nr 1: wstawaj i walcz (z bólem)

Każdej nocy, podczas snu Twój kręgosłup jest zalewany przez dodatkowy płyn, który wsącza się do dysków - okrągłych amortyzatorów między 24 kręgami kręgosłupa. "Kiedy rano wstajesz z łóżka, zginasz kręgosłup i ten nadmiar płynu uciska rdzeń kręgowy, co może sprawiać, że będziesz bardziej podatny na ból"- wyjaśnia dr Stover H. Snook, wykładowca ergonomii na Uniwersytecie Harvarda.

Dr Snook przeprowadził eksperyment, w którym wykazał, że pacjenci, którzy wstawali z łóżka zgodnie z jego zaleceniami, aż o 23% rzadziej skarżyli się na ból w ciągu dnia niż ci, którzy wstawali bez namysłu.

Twoja instrukcja wstawania: Przesuń się na krawędź łóżka, przewróć na bok i spuść nogi na podłogę. Z wyprostowanym lub jedynie lekko ugiętym kręgosłupem, podpierając się rękami, unieś tułów do pozycji wyprostowanej, a następnie powoli wstań. Stań prosto i tak zostań. Stój - sikając (pamiętaj, żeby poprzedniego wieczora podnieść deskę klozetową, tylko uzgodnij to z żoną).

Nie pochylaj się nad umywalką, goląc się czy myjąc zęby. Wkładając spodnie, rób to ostrożnie, tak żeby jak najmniej się zginać. (Zanim włożysz koszulę, zapoznaj się ze strategią nr 2). Nawet śniadanie najlepiej zjedz na stojąco. Te czynności, których nie da się zrobić z prostymi plecami (np. wiązanie butów), odwlekaj jak najdłużej.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mnie boli kręgosłup głównie z siedzącej pracy, ale jak już miałem taką kumulację bólu to poszedłem do lekarza. Kazał mi cwiczyć dużo w domu wieczorami, najlepiej ze sprzętem do rehabilitacji, więc wypożyczyłem go trochę z Neurona. Mięśnie się wzmocniły, lepiej mi siedzieć teraz.
    ~ada,m, 2016-11-25 14:55:08
  • avatar
    zgłoś
    Mnie bóle pleców zaczęły tak naprawdę dokuczać kilka miesięcy temu. Ogólnie może nie ma jakiegoś dramatu, ale są takie dni, że muszę wziąć pyralginę, żeby uśmierzyć ból, bo inaczej ciężko mi było nawet chodzić
    ~ojszo, 2016-11-22 11:37:09
  • avatar
    zgłoś
    trzeba się tez dobrze wysypiać. Wiem sam po sobie - spałem wiele lat na rozkładanym tapczanie i przypłaciłem to bólami pleców i kończyn..
    ~Marrcin, 2016-11-16 13:25:57
  • avatar
    zgłoś
    Nie wyobrażam sobie, że codziennie miałbym tak powoli i dokładnie wstawać jak w artykule. Do tego żona nienawidzi podniesionej deski. Mam 32 lata i wolę zapobiegać niż leczyć.Przez większość doby siedzę (taka praca) ale dbam o siebie, zwracam uwagę na to co jem, trzy razy w tygodniu ćwiczę na siłowni. Denerwują mnie ludzie,którzy nic nie robią a później narzekają że boli zwłaszcza że w pracy mamy ekspertów z care solutions i ci ludzie naprawdę nie muszą daleko szukać, żeby sobie pomóc. Masaże i ćwiczenia za darmo w godzinach pracy a oni wolą siedzieć wrośnięci w swoje biurka a później narzekać że tyle na fizjoterapeutów muszą wydać
    ~Krzywy, 2016-11-16 13:22:19
  • avatar
    zgłoś
    Nie wyobrażam sobie, że codziennie miałbym tak powoli i dokładnie wstawać jak w artykule. Do tego żona nienawidzi podniesionej deski. Mam 32 lata i wolę zapobiegać niż leczyć.Przez większość doby siedzę (taka praca) ale dbam o siebie, zwracam uwagę na to co jem, trzy razy w tygodniu ćwiczę na siłowni. Denerwują mnie ludzie,którzy nic nie robią a później narzekają że boli zwłaszcza że w pracy mamy ekspertów z care solutions i ci ludzie naprawdę nie muszą daleko szukać, żeby sobie pomóc. Masaże i ćwiczenia za darmo w godzinach pracy a oni wolą siedzieć wrośnięci w swoje biurka a później narzekać że tyle na fizjoterapeutów muszą wydać
    ~Krzywy, 2016-11-16 13:20:12
  • avatar
    zgłoś
    Ja sam bardzo długo zmagałem się z atakami rwy kulszowej której nabawiłem się w wieku 25 lat leżąc na mokrym piasku.. Zakładanie butów skarpetek czy spodni było na tyle problematyczne że pociłem się jak po dobrym sparingu. Nie mówiąc już o wstawaniu z łóżka. Żona kupiła mi koszulkę w sklepie medycznym z naturalnej wełny merynosów na plecach oraz bawełny. Szkielety włókien powięziowych na skutek schłodzenia utwardzają się co daje podporę dla mięśni brzucha, które odgrywają istotna role w stabilizacji kręgosłupa. Plecy faktycznie mniej bolą a wełna ogrzewa moje korzonki. Koszulkę zakładam codziennie do pracy.
    ~Rawgor77, 2016-10-11 09:46:50
  • avatar
    zgłoś
    Również moje plecy zaczynają się "odzywać". Na razie profilaktycznie, w razie jakiś bólów korzystam z masaży u mojego fizjoterapeuty, Piotra Balcerzaka z Wrocławia. Warto korzystać z usług specjalistów w tego typu dolegliwościach. Ogólnie jestem zdania, że na zdrowiu nie ma co oszczędzać ;)
    adamos, 2015-12-28 11:27:35
  • avatar
    zgłoś
    Niestety ale już powoli moje plecy zaczynają się odzywać, także warto sobie taki ostrzegawczy artykuł przeczytać
    tytuss, 2012-06-12 15:47:31
  • avatar
    zgłoś
    Interesujący artykuł, brakuje mi tu tylko bardziej konkretnych wskazówek, jakich krzeseł używać. Przecież większość z nas (według statystyk - nawet 70%) pracuje w pozycji siedzącej, więc to bardzo ważne zagadnienie. [usunięte z powodu naruszenia pkt. 8 Zasad forum MH]Edit: Informacje, jakich krzeseł należy używać, można znaleźć w tym artykule:PozdrMH Admin
    darek007, 2012-02-20 16:37:48
  • avatar
    zgłoś
    Aż 80% ludzi prędzej czy później zacznie narzekać na uciążliwe bóle pleców - wynika z najnowszych badań. Dlatego zobacz, jak uniknąć łamania w krzyżu, a jeśli ból pleców już Ci doskwiera, poznaj patenty na zmniejszenie lub nawet pozbycie się go.
    Mens Health, 2011-01-06 16:03:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij