Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

5 sposobów na usprawnienie pracy mózgu

Każdego dnia Twój mózg selekcjonuje miliony informacji. Najczęściej w pośpiechu, pod wpływem stresu. Główka pracuje coraz gorzej? Możesz naprawiać te usterki.

2016-10-07
Sprawność intelektualna fot. shutterstock.com

1. Buduj masę

Chcesz pracować nad umysłem, wyskocz do siłowni! Amerykańskie badania pokazały, że ludzie, którzy mieli słabe mięśnie, byli bardziej narażeni na ryzyko wystąpienia demencji. U najsilniejszych ryzyko choroby Alzheimera było o 66% niższe.

2. Jedz orzechy

Gwałtowne wzrosty ciśnienia są niebezpieczne nie tylko dla serca, ale również dla mózgu, powodując zmiany, które prowadzą do otępienia. Jedz codziennie garść orzechów. Zawierają superwitaminę – niacynę, która chroni komórki mózgu przed tymi zmianami.

3. Utnij drzemkę

Jedna nieprzespana noc sprawia, że następnego dnia zapamiętasz wszystko o 40% gorzej. Spróbuj uciąć sobie tzw. drzemkę NASA – nie dłuższy niż 20-minutowy popołudniowy sen. Wg dr. Jamesa B. Maasa, badacza snu, taka drzemka znacznie poprawia koncentrację i nastrój. Każdego dnia Twój mózg selekcjonuje miliony informacji. Najczęściej w pośpiechu, pod wpływem stresu. Główka pracuje coraz gorzej? Możesz naprawiać te usterki.

4. Wyjedź na wieś

Zakorkowane ulice i biurowce – czy to jest Twój codzienny widok? Badania naukowców Exeter University pokazały, że może znacznie pogarszać nastrój, a w dłuższej perspektywie prowadzić nawet do depresji. Obserwowanie natury daje zgoła odwrotny efekt – obniża stres i relaksuje.

5. Oddychaj

Nie lekceważ faktu, że z byle powodu się czerwienisz. Wg naukowców, introwertycy z taką skłonnością są 3 razy bardziej narażeni na ryzyko udaru mózgu. Gdy tylko poczujesz rumieńce na twarzy, weź głęboki oddech. Wypuszczaj powietrze znacznie wolniej. Zrób to 10 razy – pomaga obniżyć ciśnienie i poziom stresu. 

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij