Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

4 naturalne metody na dobry sen

Nie musisz zaraz uciekać się do pigułek, żeby zasnąć. Pamiętasz, jak mama usypiała Cię bajkami? Tradycyjne sposoby nadal działają. 

Patenty na dobry sen fot. shutterstock.com

1. Posłuchaj audiobooka

Dobra książka jest na tyle wciągająca, że odciągnie Twój umysł od problemów całego dnia i obniży poziom hormonów stresu, sama w sobie nie powodując napięcia. Dlatego wybieraj raczej powieści bez zbyt wartkiej akcji. Świetnie sprawdza się Agatha Christie. Pamiętaj tylko, żeby ustawić samoczynne wyłączenie po np. 15 minutach. Spanie z dźwiękiem w tle obniża jakość snu i nie obudzisz się tak wypoczęty, jak wtedy, gdy śpisz w ciszy.

2. Wypij kubek ciepłego mleka

Temperatura jest ważna. Kubek ciepłego albo wręcz gorącego mleka podniesie temperaturę Twojego ciała, naczynia krwionośne się rozszerzą, żeby odprowadzić ciepło, i w rezultacie temperatura ciała się obniży, a tak się właśnie dzieje, gdy zasypiasz. Dodatkowo zawarty w mleku tryptofan ułatwi Ci zaśnięcie.

3. Dobry seks

Gdy osiągasz orgazm, w Twoim ciele uwalnia się usypiający hormon – prolaktyna (o dziwo, u kobiet to tak nie działa). Ale równie ważny jest tu odruch Pawłowa: po wysiłku należy Ci się odpoczynek. Tylko koniecznie pocałuj ją na dobranoc, zanim stracisz przytomność. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na kolejną porcję nasennych pieszczot nazajutrz.

4. Kieliszek wina

Alkohol obniża poziom lęku, a więc i zasypianie. Ale ogranicz się do kieliszka wina lub jednego piwa. Większa dawka może zaburzyć fazę głębokiego snu, a to on jest Ci najpotrzebniejszy. Dr Gzubicki przestrzega też, by metodę tę stosować sporadycznie. Jeśli będziesz się tak usypiał codziennie, możesz się uzależnić. No i oczywiście nie pij alkoholu, jeśli brałeś coś na sen. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij