Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

4 naturalne metody na dobry sen

Nie musisz zaraz uciekać się do pigułek, żeby zasnąć. Pamiętasz, jak mama usypiała Cię bajkami? Tradycyjne sposoby nadal działają. 

2016-09-28
Patenty na dobry sen fot. shutterstock.com

1. Posłuchaj audiobooka

Dobra książka jest na tyle wciągająca, że odciągnie Twój umysł od problemów całego dnia i obniży poziom hormonów stresu, sama w sobie nie powodując napięcia. Dlatego wybieraj raczej powieści bez zbyt wartkiej akcji. Świetnie sprawdza się Agatha Christie. Pamiętaj tylko, żeby ustawić samoczynne wyłączenie po np. 15 minutach. Spanie z dźwiękiem w tle obniża jakość snu i nie obudzisz się tak wypoczęty, jak wtedy, gdy śpisz w ciszy.

2. Wypij kubek ciepłego mleka

Temperatura jest ważna. Kubek ciepłego albo wręcz gorącego mleka podniesie temperaturę Twojego ciała, naczynia krwionośne się rozszerzą, żeby odprowadzić ciepło, i w rezultacie temperatura ciała się obniży, a tak się właśnie dzieje, gdy zasypiasz. Dodatkowo zawarty w mleku tryptofan ułatwi Ci zaśnięcie.

3. Dobry seks

Gdy osiągasz orgazm, w Twoim ciele uwalnia się usypiający hormon – prolaktyna (o dziwo, u kobiet to tak nie działa). Ale równie ważny jest tu odruch Pawłowa: po wysiłku należy Ci się odpoczynek. Tylko koniecznie pocałuj ją na dobranoc, zanim stracisz przytomność. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na kolejną porcję nasennych pieszczot nazajutrz.

4. Kieliszek wina

Alkohol obniża poziom lęku, a więc i zasypianie. Ale ogranicz się do kieliszka wina lub jednego piwa. Większa dawka może zaburzyć fazę głębokiego snu, a to on jest Ci najpotrzebniejszy. Dr Gzubicki przestrzega też, by metodę tę stosować sporadycznie. Jeśli będziesz się tak usypiał codziennie, możesz się uzależnić. No i oczywiście nie pij alkoholu, jeśli brałeś coś na sen. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij