Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

27 sposobów, by oszukać śmierć

Statystyczny mężczyzna w Polsce żyje 71 lat. Możesz jednak przesunąć tę granicę o wiele lat do przodu i wcale nie potrzebujesz do tego drakońskich diet i morderczych treningów. Wystarczy kilka prostych patentów.

Piotr Pflegel 2011-05-27
fot. Ken Anderson
 1.


Pij co najmniej 5 szklanek wody dziennie.

Uczeni z Loma Linda University wyliczyli, że mężczyźni, którzy wypijają codziennie właśnie tyle H2O, są o 54% mniej narażeni na śmierć wskutek zawału serca, niż ci, którzy ograniczali się do dwóch lub mniej szklanek każdego dnia.

 2.


Pośmiej się.

Na przykład puszczając sobie jakąś dobrą komedię. Już 15 minut śmiechu podczas oglądania zabawnego wideo zwiększa dostawy krwi do mózgu - donoszą badacze z University of Maryland. "Zwiększony przepływ krwi przez naczynia krwionośne mózgu zmniejsza ryzyko powstawania w nich zakrzepów, odkładania się złogów cholesterolowych i powstawania stanów zapalnych" - mówi autor badania dr Michael Miller.

Jeśli nie masz czasu na oglądanie całego filmu, wystarczy, że zajrzysz na YouTube, Vimeo albo Metacafe... Serwisów internetowych oferujących śmieszne, naprawdę śmieszne filmiki, jest mnóstwo.

 3.


Nie idź do pracy chory.

Brytyjskie badania wykazały, że faceci, którzy mimo złego samopoczucia szli odbębnić swoją robotę, dwukrotnie częściej mieli zawał serca niż ci, którzy woleli zostać w domu, gdy byli chorzy. Poza tym przychodzenie do roboty z chorobą jest niezgodne z przepisami prawa pracy i może być dla pracodawcy pretekstem do zwolnienia. A stres związany z utratą pracy bywa równie niebezpieczny dla zdrowia, jak zawał.

 4.


Zgaś pożar z przełyku.

Nieleczona choroba refluksowa, objawiająca się pieczeniem w przełyku, potocznie zwana zgagą, może doprowadzić do zawału serca - wynika tak z raportu opublikowanego w "International Journal of Cardiology". Uczeni odkryli, że gdy podnosi się poziomu kwasów żołądkowych w przełyku, liczba przypadków zablokowanego przepływu krwi do serca rośnie o 20%.

Jak temu przeciwdziałać? Zwróć uwagę na to, co jesz. Ogranicz picie wina, soków i napojów gazowanych. Wszystkie te płyny zawierają kwasy, których obecność może sprowokować atak zgagi.

 5.


Nie przesadzaj z płatkami na śniadanie.

Na podstawie analizy 53 osobnych badań, australijscy uczeni odkryli, że regularne żywienie się płatkami zbożowymi z przetworzonych (oczyszczonych) ziaren podnosi poziom insuliny i białek C-reaktywnych, a jednocześnie zmniejsza poziom dobrego cholesterolu. Każdy z tych czynników zwiększa ryzyko chorób serca. Jeżeli lubisz płatki śniadaniowe, wybieraj pełnoziarniste i bez cukru albo muesli.

owoce i warzywa fot. Jamie Chung
 6.


Łykaj magnez.

W trakcie trwających 18 lat badań francuscy uczeni ustalili, że mężczyźni z najniższym poziomem magnezu we krwi są aż o 40 procent bardziej narażeni na przedwczesną śmierć niż ci, którzy magnezu mają najwięcej. Naturalnym źródłem magnezu są orzechy, ciemna czekolada i ziarna zbóż. Jeśli odczuwasz brak tego pierwiastka (poznasz to np. po drgającej powiece albo częstych skurczach), możesz uzupełniać magnez w suplementach. Zalecana dawka dla dorosłego faceta to 250-350 mg.

 7.


Jedz warzywa do każdego posiłku.

Jeżeli co najmniej pięć razy dziennie zjesz coś, co wyrosło z ziemi i nie zostało przesadnie przetworzone, Twoje szanse na uniknięcie zawału serca i wylewu rosną o prawie 1/3 w porównaniu z tymi, którzy od brokułów, jabłek i marchewki trzymają się raczej z daleka.

 8.


Nie denerwuj się.

Jak donosi pismo "Stroke", faceci, którzy łatwo wpadają w gniew, aż dwa razy częściej mają wylew niż ci, którzy potrafią pohamować emocje. Jeżeli bardzo się starasz nie pieklić, ale i tak Ci nie wychodzi, spróbuj sięgnąć po tran. Tak jak olej wylany na wzburzone fale, tak rybi tłuszcz pozwala opanować wzburzone emocje. Amerykańscy uczeni odkryli, że brutalni, agresywni mężczyźni często mają niedobór DHA - jednego z głównych kwasów omega-3, występujących właśnie w morskich rybach. Chcesz się nieco uspokoić? Łykaj od 1 do 2 gramów tranu dziennie.

 9.


Sprawdzaj poziom cukru.

Zwłaszcza jeśli stale czujesz się senny. Lekarze z Johns Hopkins University ustalili niedawno, że ludzie z podwyższonym poziomem cukru we krwi dwa razy częściej zapadają na choroby serca niż ci, u których cukier utrzymuje się na niskim poziomie.

10.


Zjedz śniadanie najpóźniej w 1,5 godziny po pobudce.

Z badań na University of Massachussets wynika, że faceci, którzy zjadają śniadanie później lub nie jedzą go wręcz wcale, o 50% częściej robią się otyli. A z kolei brytyjscy uczeni dowiedli, że przyrost masy ciała jest wprost proporcjonalny do ryzyka zachorowania na nowotwory jelita, okrężnicy, pęcherza i wątroby.

11.


Spalaj 1100 kcal tygodniowo.

Uczeni z Duke University odkryli, że taka ilość wysiłku wystarczy, żeby powstrzymać powstawanie otyłości brzusznej, czyli tzw. oponki. To właśnie ten tłuszcz jest często odpowiedzialny za choroby serca i nadciśnienie. Nie dajesz rady spalić tyle? Poszukaj kumpli. Jak donosi "British Medical Journal", sport uprawiany w grupie zwiększa ilość spalanych kalorii o 500 tygodniowo.

12.


Pij alkohol na raty.

Uczeni wyliczyli, że mniej ważne od tego, ile wypijasz tygodniowo, jest to, jakie dawki wypijasz jednorazowo. Zdecydowanie lepiej dla Twojego zdrowia (i samopoczucia) pić jednego drinka dziennie niż tylko raz w tygodniu, ale za to 7 kolejek naraz.

13.


Sprzątaj codziennie.

Co najmniej przez pół godziny. W tym czasie, jeżeli nie będziesz się obijał, spalisz około 150 kcal i obniżysz ciśnienie o 13 punktów. Wprawdzie efekt ten utrzymuje się tylko 8 godzin, jeśli jednak uczynisz z tego nawyk, po pewnym czasie możesz obniżyć ciśnienie na stałe. Dodatkowym bonusem jest wyraźna poprawa życia seksualnego. Nic tak nie działa na kobiety, jak sprzątający facet.

fot. Wiesław Jurewicz
14.


Śpij na boku.

Taka pozycja może aż o połowę zmniejszyć ilość tzw. bezdechów śródsennych i wybudzeń ze snu w ciągu nocy. A - jak wyliczyli szwajcarscy naukowcy ze Szpitala Uniwersyteckiego w Bernie - notoryczne niedospanie i przemęczenie wynikające z bezdechu podczas snu aż sześciokrotnie zwiększa ryzyko uczestnictwa w wypadku samochodowym. Jeżeli mimo najszczerszych chęci i tak w nocy obracasz się na wznak, włóż za gumkę piżamy na plecach małego, twardego jaśka, który nie pozwoli Ci się obrócić na plecy.

15.

Jedz owoce lasu.

Nie tylko jagody, ale również borówki, poziomki, żurawinę oraz ich ucywilizowane kuzynostwo - maliny, truskawki etc. Wszystkie te owoce zawierają duże dawki przeciwutleniaczy, które chronią Cię przed wylewem i zawałem, utrzymują mózg na wysokich obrotach do starości i odganiają nowotwory.

16.


Zrób sobie test na HIV.

Jeżeli zdarzało Ci się sypiać bez prezerwatywy z dziewczynami, co do których przeszłości nie masz pewności (bo jak ją mieć?), nie odwlekaj w nieskończoność testu i nie daj się zwieść złudzeniu, że "te sprawy" Ciebie akurat nie dotyczą. Tak samo myślał każdy, kto się zaraził. Nie zwlekaj więc i sprawdź - plus czy minus. Przeprowadzone niedawno w Wielkiej Brytanii badania potwierdziły, że im wcześniej obecność wirusa zostaje wykryta, tym dłużej udaje się przeżyć pacjentowi.

17.


Pij miętową herbatę.

Filiżanka takiego odświeżającego napoju zawiera sporo hesperydyny zapobiega powstawaniu stanów zapalnych, o połowę zwiększających ryzyko zachorowania na cukrzycę. Co więcej, chociaż nie zawiera kofeiny, herbata miętowa również pobudza.

18.


Ląduj na tyłku.

Kiedy tracisz równowagę na schodach, nie próbuj ratować się rękami, tylko jak najszybciej przykucnij, tak żeby wylądować na własnych czterech literach. To Twój prywatny airbag. Jeszcze lepiej, jeśli zjedziesz na nim parę schodków w dół - to dodatkowo zamortyzuje uderzenie, chroniąc Twój kręgosłup i stawy przed złamaniami.

19.


Zaparzaj herbatę co najmniej 3 minuty.

Jeżeli będziesz trzymał torebkę we wrzątku krócej, znacznie zmniejszysz ilość antyoksydantów. Unikaj jednak także picia mocnej herbaty z cytryną. W liściach herbaty znajduje się 700-2000 μg glinu, a po zalaniu ich wrzątkiem około 27% glinu (czyli aluminium) znajdzie się w naparze. W czystej formie jest on nieprzyswajalny przez organizm, ale po dodaniu soku z cytryny zaczyna się doskonale wchłaniać w postaci cytrynianu glinu, a jego ilość wzrasta nawet 50-krotnie. Naukowcy twierdzą, że akumulacja glinu w mózgu może być jednym z powodów choroby Alzheimera

20.


Nie bój się pić kawy.

Uczeni z Brooklyn College wyliczyli, że wypijanie 4 filiżanek kawy dziennie zmniejsza ryzyko śmierci z powodu chorób serca aż o 53%.

21.


Zaplanuj karierę żonie.

Facet, którego żona jest sfrustrowana swoją pracą, jest prawie trzy razy bardziej narażony na choroby serca niż ten, którego żona jest zadowolona. Jeśli Twoja żona ma kłopoty ze znalezieniem lepszej pracy, poćwicz z nią umiejętności negocjacyjne. Jak wyliczyli socjolodzy z Harvardu, kobiety obawiają się poruszać temat wysokości zarobków i robią to rzadziej niż mężczyźni. Zwłaszcza jeśli szef jest facetem.

Intermittent Fasting fot. Shutterstock
22.


Łyknij rozpuszczalną aspirynę.

Jeśli wydaje ci się, że masz atak serca. Może ocalić Ci życie. Kwas acetylosalicylowy rozrzedza krew, a rozpuszczalna aspiryna przedostaje się do krwiobiegu o 3 min szybciej niż ta w tabletce.

23.


Trzymaj się z dala od palaczy.

Rak płuc zagraża nie tylko tym, którzy z własnej, nieprzymuszonej woli zaciągają się papierosowym dymem. Bierne palenie zwiększa nie tylko ryzyko zachorowania na ten zabójczy nowotwór, ale i na cukrzycę. O 40%, czyli prawie o tyle samo, o ile u aktywnych palaczy.

24.


Znajdź czas na trening...

Z badań Duńczyków wynika, że ludzie, którzy poświęcają na ćwiczenia fizyczne dwie godziny tygodniowo (ok. 17 minut dziennie), są przeciętnie o 61% mniej zestresowani niż ci, którzy prowadzą całkowicie siedzący tryb życia.

25.


...a najlepiej uprawiaj sport w terenie.

Przyroda, nawet ta miejska, koi nerwy. Brytyjscy uczeni wyliczyli, że ludzie, którzy uprawiali jakikolwiek sport pod gołym niebem, zmniejszali w ten sposób stres aż o 71%, podczas gdy Ci, którzy np. spędzali tyle samo czasu w siłowni albo w hali - o 45%. Też nieźle, ale skoro może być lepiej...

26.


I rzuć słodycze.

Uczeni z Tuts University zauważyli, że faceci na diecie niskocukrowej cierpią na wahania nastrojów i depresję, w wielu przypadkach prowadzącą do przedwczesnej śmierci w wyniku samobójstwa, znacznie rzadziej niż ci, którzy nie odmawiają sobie żadnych węglowodanów.

27.


Zdrzemnij się po południu.

Półgodzinna drzemka w środku dnia zmniejsza ryzyko śmierci na zawał o 37%. Dlaczego? Sen obniża poziom stresu, który jest zabójczy dla Twojego serca. Jeśli byłeś choć raz w kraju, w którym nadal pielęgnuje się tradycję odbywania popołudniowej sjesty, to na pewno zauważyłeś, że ich mieszkańców trudno nazwać zestresowanymi.

 

3 drogi do nieśmiertelności
Nieśmiertelność jest możliwa. Musisz tylko być gotów umrzeć, żeby ją osiągnąć.

Pobij rekord

Ludzie zapamiętują najlepszych. Ty też możesz być najlepszy, musisz tylko wybrać odpowiednio wąską dziedzinę. Potrafisz zawiązać węzeł Windsor w mniej niż 32 sekundy? Połknąć siedem pączków w 3 minuty? Jeśli tak, zgłoś się do księgi Guinnessa na stronie www.guinnesworldrecords.com/pl.

Rozmnażaj się

To jedyny, naprawdę łatwo dostępny i dodatkowo bardzo przyjemny sposób na zapewnienie nieśmiertelności Twoim genom. Posiadanie potomstwa zwiększa też Twoje szanse na dostatnie życie na starość, jeżeli w wyniku katastrofy załamie się system opieki emerytalnej. Musisz je (to potomstwo) tylko odpowiednio wychować i wykształcić.

Utrwal się

Sposób dla hardcorowców. Wystarczy zapisać swoje ciało ludziom z Body Worlds, którzy po Twojej śmierci poddadzą je plastynacji, czyli usuną z niego wodę i tłuszcze, wypełniając je polimerami, które zachowają tkanki w ich naturalnym kształcie i kolorze. A następnie upozują i będą pokazywać światu. Zapisy na stronie www.bodyworlds.com.

 

MH 07-08/2008

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij