Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.0

20 patentów na szybką energię

Szybkie tempo życia, stres, ciągłe siedzenie przed ekranem monitora. To wszystko może powodować spadki energii, brak motywacji oraz chandrę, tym bardziej w samym sercu zimy. Oto 20 sprawdzonych patentów na solidny zastrzyk energii, oczywiście pozytywnej.

Katarzyna Górna-Drzewosz 2015-01-05
Energia dla zdrowia fot. Rugdal 2014/Shutterstock

1. Red Bur

Sokiem z buraka weźmiesz byka za rogi. A odpowiednim szkłem dodasz tej chwili wyjątkowości na miarę lampki Malbec. Buraki, choć są w naszej kuchni od zawsze, zasługują na większe uznanie i wykorzystanie. Świeże zawierają antocyjany, które pozytywnie wpływają na układ krwionośny.

 

Związki te zmiatają również wolne rodniki przyspieszające proces starzenia. Naukowcy z uniwersytetu w Exeter wyliczyli, że sok z buraka ćwikłowego zwiększa wytrzymałość o 16%. Buraczanego drinka przygotowuj zawsze ze świeżych, przeciśniętych przez sokowirówkę buraków. Dodaj soku z cytryny i jabłka.

2. Zamień klikanie na spotkanie

Zamiast wysyłać codziennie dziesiątki e-maili, również do pracowników za ścianą, wstań i idź przekazać im wiadomość. „Siedzenie przez kilkanaście godzin przed komputerem nie jest dla organizmu naturalne” – mówi dr John Buckley z Chester University. Nie tylko ma niekorzystny wpływ na kręgosłup, ale też sprawia, że robisz się senny.

3. Bieżnia rozwija

Ćwiczenia aerobowe pomagają uczyć się nowych umiejętności. Skocz na 20 minut na bieżnię, tuż po lekcji hiszpańskiego lub ślęczeniu nad nowym projektem. Naukowcy z uniwersytetu w Kopenhadze odkryli, że po wysiłku aerobowym mózg uwalnia substancje chemiczne, które dają Ci więcej energii, co pozwala szybciej przyswoić nowe umiejętności.

4. Energia z kakaowca

Kilka kostek ciemnej czekolady zawsze warto mieć pod ręką. Zwłaszcza w biurze, na intelektualną czarną godzinę. Czekolada musi mieć wysoką zawartość kakao: od 70 do 99%. „Im wyższa zawartość kakao, tym więcej magnezu i lecytyny” – wyjaśnia dietetyk, dr Marek Szołtysik z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Zarówno magnez, jak i lecytyna redukują zmęczenie, poprawiają koncentrację i dodają energii.

5. Nie bądź ponurakiem

Nawet jeśli jesteś z natury introwertykiem i rozdawanie uśmiechów na prawo i lewo to nie Twoja bajka, spróbuj witać ludzi serdecznie. Psycholog z Wielkiej Brytanii, Ros Taylor, przeprowadził badania, z których wynika, że mięśnie twarzy zmuszone do uśmiechu stymulują mózg do reakcji zwrotnej, która przejawia się poprawą nastroju.

Naukowcy z uniwersytetu w Kansas, w czasie badań nad grymasami twarzy, potwierdzają, że nawet sztuczny uśmiech – który jest grymasem, a nie przejawem radości – obniża napięcie.

6. Minerały o poranku

Z rana zawsze jesteś lekko odwodniony, co może być jedną z przyczyn irytującej porannej niemocy. Jeszcze zanim wstaniesz, między drzemkami wpisanymi w Twoim smartfonowym budziku wypij szklankę niegazowanej, ale mineralizowanej wody. Uzupełnisz elektrolity i będziesz jak młody bóg!

7. Energia przed wystąpieniem

Wystarczy kilka minut na ulubionym portalu społecznościowym, by poczuć prawdziwą moc sprawczą – wynika z publikacji „Cyberpsychology, Behavior and Social Networking”. Bycie w grupie, nawet w sieci, daje Ci poczucie wsparcia.

8. Nie maż się, rozmarz się!

Cała teoria pozytywnego myślenia zbudowana jest na tym, by pielęgnować w sobie dobre myśli, zamiast gromadzić żale i pretensje. J. Murphy w bestsellerowej książce „Potęga podświadomości” tłumaczy, że myśl to energia: zła może Cię zrujnować, dobra przybliżyć do celu. Zamiast marudzić, jak bardzo nie chce Ci się ruszyć tyłka, skup się na marzeniach o mecie maratonu.

9. Wyluzuj mięśnie i głowę

Wiesz, że czeka Cię długie ślęczenie przy biurku, bez szansy na pół godziny przebieżki. Im bardziej napięte są Twoje mięśnie, tym prędzej Twoja energia i efektywność szybują w dół. Rozciągaj się przy biurku. Wyprostuj się, złóż ręce jak do modlitwy i ciągnij powoli w dół, nie odrywając dłoni od siebie. Czujesz ulgę, gdy ciągniesz mięśnie szyi i łopatki?

10. Siła przekąski

Przekąska wcale nie musi być obciążona grzechem i wymagać odkupienia. Wszystkie orzechy to bogactwo zdrowych tłuszczów, białka i... kalorii. Stosuj miarę garstkową i traktuj je jako posiłek, a nie będziesz musiał ich liczyć. Przed siłownią zjedz orzechy nerkowca – mają sporo węglowodanów. W biurze, posil się orzechami brazylijskimi: mają sporo białka.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Szybkie tempo życia, stres, ciągłe siedzenie przed ekranem monitora. To wszystko może powodować spadki energii, brak motywacji oraz chandrę, tym bardziej w samym sercu zimy. Oto 20 sprawdzonych patentów na solidny zastrzyk energii, oczywiście pozytywnej.<br /><br /><a href="/zdrowie/20-patentow-na-szybka-energie,5560,1"></a>
    Mens Health, 2015-01-23 08:51:32
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij