Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

16 patentów na szybkie odchudzanie

Sposobów na nabranie szczupłej sylwetki jest naprawdę sporo i są to sposoby niezwykle proste. Wystarczy wprowadzić do swoich codziennych rytuałów kilka zmian i gotowe. Oto 16 patentów, które znacznie ułatwią Ci odchudzanie i osiągnięcie świetnej formy.

2015-07-01
16 patentów na szybkie odchudzanie fot. BigLike Images 2015/shutterstock

1. Czerwona energia

Po lunchu znajdź chwilę na szklaneczkę soku z buraków. Badacze z University of Exeter dowiedli, że znajdujący się w nim tlenek azotu przyspiesza krążenie krwi, co przekłada się na Twój metabolizm. Poza tym burak ma jeszcze dwa dodatkowe atuty: poprawi Twoją koncentrację i sprawi, że wieczorny trening na siłowni będzie o 20% bardziej efektywny.

2. Jeśli spięcia, to tylko brzucha

Zamiast wyładowywać złość na kolegach, „usiądź na skraju krzesła, odchyl plecy i wyprostuj nogi na 10 s” – radzi Joakim Christoffersson, autor książki o ćwiczeniach, które możesz robić w ciągu dnia. Dzięki temu zamiast się wkurzać, wzmocnisz mięśnie brzucha. Trenuj 2 razy w ciągu dnia, raczej z dala od czujnego wzroku koleżanek z pokoju obok.

Jeżeli chcesz zadbać o swój brzuch kompleksowo, sprawdź: Trening brzucha: ABS w 6 ćwiczeń.

3. Pieprzem w tłuszcz

„Jeśli naprawdę przywarłeś na cały dzień do krzesła, musisz zadbać o pobudzenie metabolizmu” – radzi dietetyk Christine Bailey. Prostym i skutecznym rozwiązaniem jest dosypywanie co jakiś czas do potraw pieprzu cayenne, który dodatkowo ma działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe. Za ostry smak potraw odpowiada kapsaicyna.

Sprawdź, jak dobroczynny wpływ na Twój organizm ma kapsaicyna: Ostre jedzenie: jak działa kapsaicyna?

4. Wgryź się w temat

Masz ochotę przekąsić coś w trakcie pracy? Zdecyduj się na orzechy makadamia. Jak wynika z najnowszych badań, one również korzystnie wpływają na układ krążenia. Poza tym są bogate w białko, zawierają błonnik i doskonale zaspokajają apetyt.

Po inne zdrowe przekąski sięgnij do: 25 najlepszych produktów dla Twojej formy.

sok fot. Yeko Photo Studio 2015/shutterstock

5. Trenuj z głową

Często to kortyzol sprawia, że masz łapczywą ochotę na coś słodkiego. Jak sobie z nim radzić? Odchylić głowę. Naukowcy z Boston University dowiedli, że krążenia głową obniżają poziom hormonu stresu we krwi i zmniejszają ochotę na ciastka.

6. Pomocna pomarańcza

Jeden cytrus dziennie pozwoli Ci utrzymać odpowiedni poziom enzymów trawiennych w żołądku. Jeśli wcześniej będziesz go trzymał w lodówce, o 20% lepiej przyswoisz składniki odżywcze.

7. Zaciskanie na żądanie

Bez wstawania od biurka możesz zadbać o jedne z największych mięśni w Twoim ciele – mięśnie pośladkowe. 50 zaciśnięć z rzędu dobrze im zrobi. W nagrodę w Twoim organizmie zacznie krążyć więcej hormonu wzrostu.

Aby kompleksowo zadbać o pośladki i mięśnie nóg, sprawdź: Ćwiczenia na nogi: trening nóg z ławeczką.

8. Odrobina orientu

W Japonii dobrze wiedzą, dlaczego warto jeść imbir. „Przyspiesza on tętno, metabolizm i ułatwia przyswajanie witamin z ryb” – mówi dietetyk. Na szczęście nie musisz od razu robić sobie do pracy misternych uramaki. Wystarczy, że weźmiesz białą rybę. Przed podgrzaniem w mikrofali wrzuć do pojemnika kilka plasterków imbiru, dzięki czemu unikniesz uciążliwego zapachu.

rozciąganie, stretching mięśni fot. GaudiLab 2015/shutterstock

9. Dociśnij przeciwnika

Usiądź wygodnie w fotelu, rozstaw szeroko nogi i oprzyj plecy. Teraz czas na dociskanie nóg do podłoża (10 x 8 sekund), jak tylko możesz najmocniej. Trening izometryczny ma tę zaletę, że możesz ćwiczyć, choć wszyscy myślą, że pracujesz.

10. Rozciągnij sprawę

Jak wynika z badań Mayo Clinic, joga o 23% przyspiesza trawienie. Jednak zamiast zapisywać się od razu na zajęcia, skorzystaj z prostego rozciągania (ręce najpierw do góry na kilka sekund, a potem na boki), żeby pomóc swoim jelitom.

Po inne sposoby na przyspieszenie metabolizmu, sięgnij do: Jak przyspieszyć metabolizm? oraz 12 patentów, by podkręcić swój metabolizm.

11. Odstaw proszki

Regularne branie środków przeciwbólowych może sprawić, że będziesz miał problemy z trawieniem. Dlatego jeśli cierpisz na ból karku i pleców, sięgnij po kapsułki z kwasami tłuszczowymi omega-3. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi na University of Pittsburgh, po 2 tygodniach przyjmowania 2400 mg dziennie tych kwasów ból ustępuje albo wyraźnie się zmniejsza.

12. Więcej mocy

Były już nogi, teraz najwyższy czas na klatkę piersiową. Jak podaje „Medicine and Science in Sports and Exercise”, ćwiczenia izometryczne mają bardzo korzystny wpływ na Twoją siłę. Zacznij od złączenia rąk, jakbyś się modlił. I napieraj z całej siły, 10 razy po 10 sekund. Ty zbudujesz formę, a przełożeni docenią, że tak martwisz się losem firmy.

Jeżeli chcesz w kompleksowy sposób zadbać o swoją klatkę piersiową, sprawdź: Pompki: spal tłuszcz i zbuduj mięśnie.

woda fot. shutterstock.com

13. Niezłe kino

Na wieczór zaproś do siebie Jacka Nicholsona – obejrzyj film „Lśnienie”. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez University of Westminster, w czasie seansu spalisz aż 184 kcal. Inne horrory to utrata ok. 150 kcal. Przyjemne i pożyteczne!

14. Sportowa złość

Jeśli w trakcie pracy coś Cię zdenerwuje, to zamiast rzucać się po pokoju albo, co gorsza, rzucać przekleństwami, usiądź przy biurku, połóż ręce na blacie i z całej siły dociskaj. Jak wynika z badań opublikowanych w „The Journal of Applied Research”, ten rodzaj treningu plus zmiany w diecie pozwalają zrzucić nawet 3,8 kg w ciągu 4 tygodni.

15. Woda zdrowia doda

Wypicie szklanki wody o 30% przyspiesza metabolizm. Efekt ten utrzymuje się przez 90 minut. Jeśli dodatkowo woda będzie zimna i z lodem, to Twój organizm spali więcej kalorii, ponieważ będzie musiał ją ogrzać. Nie warto również zapominać o korzystnym efekcie samego nawodnienia (ok. 45 kcal mniej na dzień).

Więcej o dobroczynnym działaniu wody znajdziesz w: Woda: naturalne źródło zdrowia.

16. Bądź wierny

Niezależnie, na jakim krześle będziesz siedział i przy jakim stole, trzymaj się swoich zasad. Jak wykazały badania opublikowane przez „Journal of the American Medical Association”, najważniejsza w zrzuceniu wagi jest konsekwencja, a nie rodzaj diety, którą prowadzisz. Wśród objętych obserwacją nikt nie zmienił stylu życia w długiej perspektywie, a 63% osób zrezygnowało z diety przed upływem pół roku.  

fot. Diego Cervo / Shutterstock.com

Wioślarz biurowy

Jakie wyczerpujące ćwiczenia można robić w pracy? W trakcie naszych badań największe uznanie zdobyła odmiana wiosłowania. Były też głosy, że dobre są przysiady na trickboardzie. Ale żeby sobie na coś takiego pozwolić, trzeba pracować w MH.

1. Połóż ręce na blacie (możesz się złapać biurka) i zacznij się powoli odpychać. Nie próbuj, jeśli Twoje krzesło nie ma kółek.

2. Gdy już się odepchniesz, zatrzymaj ruch i z całej siły napieraj na blat. Wykonuj to ćwiczenie przez przynajmniej 6 sekund.

3. Powoli przysuń się do biurka. Gdy wrócisz do pozycji startowej, znowu napieraj na blat przez 6 sekund. To jedno powtórzenie, wykonaj ich 20. 

Twoim największym sojusznikiem w drodze do sukcesu jest Twoja motywacja. Im ona silniejsza, tym zwycięstwo bliższe. Sprawdź, co zrobić, by zawsze niestrudzenie dążyć do celu i utrzymywać należyty poziom motywacji.

MH 08/14

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Sposobów na nabranie szczupłej sylwetki jest naprawdę sporo i są to sposoby niezwykle proste. Wystarczy wprowadzić do swoich codziennych rytuałów kilka zmian i gotowe. Oto 16 patentów, które znacznie ułatwią Ci zrzucenie zbędnego balastu i osiągnięcie świetnej formy.<br /><br /><a href="/dieta/16-patentow-na-szybkie-odchudzanie,5892,1"></a>
    Mens Health, 2015-07-01 08:59:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij