Men's Health poleca:

13 patentów na mocniejsze kości

Poleć ten artykuł:

Widziałeś tego twardziela, któremu podczas siłowania na rękę pękła kość? Im masz mocniejsze mięśnie, tym większe obciążenia muszą wytrzymywać Twoje kości i stawy. Oto 13 nieoczywistych sposobów na wzmocnienie szkieletu.

1. Hop, szklankę piwa

Idź do baru. Parę piw dziennie jest lepsze dla Twoich kości niż abstynencja – piszą uczeni z Oregon State University. Jest ono lepsze niż wino czy wódka, bo zawiera dużo pochodzącego z jęczmienia krzemu, który wzmacnia kości.

2. Odparuj

Wg Annals of Clinical Research pół godzinki w saunie sprawia, że poziom hormonu wzrostu (HGH), nomen omen, wzrasta o 142%. Przy okazji poprawisz też dopływ krwi do kości. Tak, kości też mają naczynia krwionośne.

3. Poskacz

Wróć do czasów dzieciństwa i zamiast korzystać z mechnicznej bieżni, zwyczajnie sobie poskacz. Wg "American Journal of Health Promotion" podskoki w miejscu mają lepszy wpływ na gęstość kości niż bieganie. Wystarczy 20 podskoków dziennie. 

 

Tagi: mocne kości |mocniejsze kości |wytrzymałe kości

Oceń artykuł:

3,10

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Men's Health poleca

Atlas ćwiczeń MH MH poleca: Trening 300 Spartan? MH poleca: Dotykometr - pieszczoty, które ona uwielbia MH poleca: Suplementy od A do Z
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij