Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Boks: wygraj z samym sobą

To nie mordobicie. To nie chaos. To ciężka praca i samodyscyplina. Taki jest boks. Nie musisz zakończyć treningu walką z prawdziwym przeciwnikiem, by skorzystać z jego niewątpliwych zalet. Już sam trening potraktuj jako walkę, której stawką jest lepsza forma. 

MH 2015-05-12
boks fot. Shutterstock

Najpierw obrona, potem atak

1. Szkoła dżentelmenów

Boks pod kierunkiem prawdziwego mistrza uczy odwagi, samodyscypliny, odpowiedzialności. W angielskich szkołach prywatnych do dziś jest obowiązkowy.

2. Wszystko naraz

To jedna z najwszechstronniej kształtujących formę fizyczną dyscyplin sportu. Poprawia siłę, szybkość, wytrzymałość, zwinność i koordynację. Nie myśl tylko, że samym boksowaniem jesteś w stanie poprawić każdą z tych cech motorycznych. Każdy bokser kupę czasu spędza także na siłowni, gdzie przygotowuje swoje ciało do trudów walki.

3. Ekstra spalanie

Chcesz szybko spalić nadmiar kilogramów?Wskakuj na ring albo uderzaj na worek. W ciągu pół godziny 90-kg facet traci 419 kcal. To prawie tyle, co BigMac.

4. Więcej luzu

Krótka seria z workiem lub przeciwnikiem w rękawicach jest lepsza niż miesięczna kuracja prozakiem. Wyładowujesz w ten sposób agresję i stres, a w porównaniu z faktycznym zagrożeniem ze strony rywala w ringu problemy w pracy wydają się błahostkami.

5. Ufaj trenerowi

Możesz poduczyć się techniki zadawania ciosów dzięki setkom filmików zamieszczonych w internecie, ale pamiętaj, że nic nie zastąpi kontaktu z prawdziwym trenerem. Tylko fachowiec dostrzeże Twoje błędy i znajdzie receptę na ich eliminację. 

Trafiaj i nie daj się trafić

Bez dobrej techniki nie masz co marzyć o przetrwaniu w ringu dłużej niż kilka rund. Oto podstawowe elementy skutecznego boksowania.

 

Pięść uderzająca

Pięść zaczyna swą krótką podróż do szczęki przeciwnika z kciukiem do góry. W czasie wyprowadzania ciosu obraca się o 90 stopni, do pozycji horyzontalnej.

Ramię ręki uderzającej

Przy prostym uderzasz rywala prawie wyprostowaną ręką. Trzeba go trafić, zanim ramię będzie całkowicie wyprostowane.

Pozycja barku

Bark ręki wyprowadzającej (i miednica) powinien ruchem obrotowym „pójść” za ciosem.

Oddech

Oddychaj krótko i szybko, tak by zawsze zdążyć wypuścić powietrze w momencie ewentualnego otrzymania ciosu. Gdy zadajesz cios, rób wydech.

Biodra

Są w ciągłym ruchu, przenosząc siłę i moc z nóg na ramiona. Bez ruchu bioder cios nie ma mocy, która bierze się z dolnej części ciała.

Praca nóg

Poruszaj się cały czas krokiem dostawnym, rozkładając ciężar ciała równomiernie na obie stopy.

Pozycja głowy

Trzymaj ją lekko pochyloną, schowaną za rękawicą i barkiem ręki wyprowadzającej cios.

Brzuch

Im mocniejsze masz mięśnie skośne brzucha, tym efektywniej i szybciej możesz pracować barkiem.

Pięść prowadząca

Zawsze słabsza jest pierwsza. Trzymaj ją jakieś 20 cm przed twarzą, na wysokości szczęki. Ramię trzymaj blisko tułowia. 

  • Obniżając pozycję, kolana zginaj do wewnątrz, by trudniej było cię przewrócić
  • Przez cały czas chowaj się za gardą – to z tej pozycji wyprowadzaj ciosy 

MH Twoja Forma 2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To nie mordobicie. To nie chaos. To ciężka praca i samodyscyplina. Taki jest boks. Nie musisz zakończyć treningu walką z prawdziwym przeciwnikiem, by skorzystać z jego niewątpliwych zalet. Już sam trening potraktuj jako walkę, której stawką jest lepsza forma.<br /><br /><a href="/wyzwania/Boks-wygraj-z-samym-soba,6596,1"></a>
    Mens Health, 2015-10-19 16:23:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij