Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Ustalanie stosunku pracy i kontuzje nadgarstka - radzą eksperci MH

Jak skutecznie zmusić pracodawcę do zmiany rodzaju umowy oraz bardzo popularne wśród bywalców siłowni kontuzje nadgarstków i sposoby na ich uniknięcie - eksperci MH jak zwykle w świetnej formie.

Umowa o pracę, umowy śmieciowe Ustalenie stosunku pracy jest możliwe - na drodze sądowej. Oczywiście może się to nie spodobać nieuczciwemu pracodawcy, ale warto walczyć o swoje.
I. Od miesięcy pracuję na umowie o dzieło. Robię cały czas to samo. Czy mogę jakoś wymóc na pracodawcy podpisanie umowy o pracę?

Umowa o dzieło jest popularną formą współpracy. Zasadność jej stosowania zależy od charakteru wykonywanych czynności. Zgodnie z kodeksem pracy umowa o pracę jest jedyną możliwą formą zatrudnienia w przypadku, gdy wykonujesz swoje obowiązki pod kierownictwem pracodawcy w miejscu i czasie wyznaczonym przez niego.

Brak wskazanych przesłanek dopuszcza współpracę na podstawie umowy o dzieło. Fakt wykonywania tych samych czynności nie ma tutaj znaczenia. Dopuszczalne jest cykliczne realizowanie dzieła jednego rodzaju (np. projektu witryny internetowej).

Gdy jednak świadczona działalność wypełnia przesłanki umowę o pracę, możesz wystąpić z pozwem do sądu o ustalenie stosunku pracy. Ze względu na konieczność udowodnienia swoich racji przydatne będą wszelkie dowody, np. wiadomości e-mail, instrukcje, listy obecności czy zeznania współpracowników.

Ekspert MH: Sylwia Konieczna, adwokat

II. Wracam do treningu po przerwie spowodowanej kontuzją nadgarstka. Jak sprawić, żeby to się nigdy nie powtórzyło?

Wielu facetów nie dba odpowiednio o nadgarstki i przedramiona. Z tego powodu nie tylko przytrafiają im się kontuzje, ale ich rekordy np. w martwym ciągu nie są tak wyśrubowane, jakby sobie tego życzyli. Zacznij od rozgrzewki przed treningiem.

Wystarczy proste krążenie nadgarstkami, które wykorzystuje pełen zakres ruchu stawu. Ponieważ mięśnie przy nadgarstkach są liczne, ale niezbyt duże, szybko się regenerują i możesz je często trenować. Pomysły? Zwis na drążku. Zrób 3 serie, starając się utrzymać tak długo, jak będziesz w stanie. Albo złap dwa kettlebelle i wykonaj spacer farmera – 3 razy po 25 metrów. Podobny efekt przyniesie wiosłowanie sztangą.

Jeśli szukasz specjalnego ćwiczenia, które skoncentruje się wyłącznie na tych partiach mięśniowych, zdecydowanie wybierz uginanie nadgarstków ze sztangą. Opierasz przedramiona na ławce, łapiesz sztangę podchwytem lub nachwytem i zaczynasz unosić nadgarstki. Szybko zobaczysz rezultaty.

Ekspert MH: Łukasz Gliszczyńskl trener   

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij