Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Sok z buraka jak suplement: radzą eksperci MH

Czy sok z buraka pomaga w treningu siłowym i  czy można wyrzeźbić sześciopak nie wykonując brzuszków? Jak zwykle zero ściemy, same fakty.

Sok z buraka
Mój kumpel przed treningiem pije sok z buraków i mówi, że mu to pomaga. Ma to jakieś uzasadnienie naukowe? 

Okazuje się, że tak. Sok z buraków poprawia wydolność o 5-8%, co potwierdzają liczne badania. Dzieje się tak dzięki azotanom, które wspomagają gospodarkę tlenkiem azotu. Musisz jednak wypić przynajmniej pół litra na 30 minut przed intensywnymi ćwiczeniami. Powinien to być sok z surowych buraków.

Unikaj tego doprawianego solą kuchenną, bo może nie wpłynie ona niekorzystnie na ćwiczenia, ale jej nadmiar w organizmie jest szkodliwy. Taki naturalny wspomagacz ma jeszcze jedną zaletę. Zawiera przeciwutleniacze, które dodatkowo łagodzą stres oksydacyjny i powodują, że organizm szybciej regeneruje się po ćwiczeniach.

dr Marek Szołtysik, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Czy mogę odzyskać swój płaski brzuch, nie ćwicząc?

Jeśli chodzi Ci o niećwiczenie mięśni brzucha, a nie całkowite zrezygnowanie z treningu, to tak. Wystarczy że zaprzęgniesz je do pracy podczas przysiadów ze sztangą czy martwego ciągu. Pamiętaj tylko, żeby napiąć brzuch, gdy będziesz się prostował, jednocześnie wypuszczając przy tym powietrze. Innym sposobem jest wykonywanie prostych ćwiczeń (wznosów ramion na bok ze sztangielkami czy uginania przedramion ze sztangielkami) na jednej nodze.

Ten mały zabieg sprawi, że Twój tułów będzie zdecydowanie mocniejszy. A skoro już zadbałeś o mięśnie brzucha, czas je odsłonić. To praca, którą należy wykonać przede wszystkim w kuchni. Swoim klientom polecam unikać lektyny. Te białka przyklejają się do błon komórkowych, m.in. wyściółki jelita cienkiego, zaburzając wchłanianie witamin i minerałów. Są one obecne w zbożach, soi, fasolach czy orzechach.

Poza tym radzę zrezygnować z węglowodanów na śniadanie i zastąpić je białkiem oraz tłuszczami. Węglowodany powinny pojawiać się po treningu (30 g na 15 g białka) i na noc. Dzięki temu przez cały dzień będziesz korzystał z tłuszczu do wytwarzania energii, a przed snem uzupełnisz zapas glikogenu i podniesiesz poziom serotoniny, jednocześnie przyspieszając metabolizm. Powodzenia!

Jacek Franke, trener, przygotowywał Piotra Stramowskiego do roli w filmie „Pitbull: Nowe porządki”

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij