Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Jak zwiększyć pewność siebie i poprawić pracę mózgu? 7 sposobów

Słuchanie siebie pomaga nie tylko lepiej formułować myśli i trafiać do odbiorcy, ale również zwiększa pewność siebie.

facet na ulicy w garniturze fot. Shutterstock

Każdy, kto kiedykolwiek pracował z mikrofonem, wie, jaką karą jest brak odsłuchu. Jeśli piosenkarz czy dziennikarz nie słyszy swojego głosu, przestaje go kontrolować. Słuchawki pomagają więc zarządzać głosem tak, by jak najlepiej wypaść.

Te doświadczenia warto wykorzystać w innych sytuacjach, takich jak rozmowa kwalifikacyjna czy prezentacja. Stań przed lustrem, włącz dyktafon i zrób symulację prezentacji. Odsłuchaj się i oceń, co w sposobie mówienia Cię drażni. Dlaczego?

Najprawdopodobniej to samo będzie drażnić Twoich odbiorców. Jeśli więc Twoją piętą achillesową są zbyt długie pauzy lub, przeciwnie, zbyt szybkie artykułowanie myśli, ćwicz tempo mówienia i nagrywaj poszczególne wersje. Badania na Allbright College pokazały, że mężczyźni, którzy świadomie panowali nad głosem, byli odbierani jako bardziej pewni siebie.

Dobre tempo

Powiedz zdanie: "Jestem pewny siebie i swoich umiejętności" tak, by zajęło 3 s. Właśnie poznałeś tempo mówienia, które dowodzi pewności siebie.

facet w garniturze fot. Shutterstock

Codzienny neurobik

15-minutowy trening - według naukowców z Oregon State University – poprawia koncentrację. Bez względu na to, czy zrobisz ostry trening w siłowni, na rowerze czy też poskaczesz na skakance, przez resztę dnia Twój mózg będzie pracował na wyższych obrotach. Poprawisz uwagę i zwiększysz zdolność zapamiętywania.

Jedzenie na myślenie

Oprócz ryb, te produkty karmią mózg.

Bataty

Ich jedzenie zmniejsza ryzyko choroby Parkinsona.

Olej ryżowy z otrąb

Ten zdrowy tłuszcz chroni przed udarem mózgu.

Rozmaryn

Kwas karnozowy zmniejsza ryzyko udaru o 40%.

Migdały

Wysoka zawartość wit. E chroni przed uszkodzeniami mózgu.

Kilogramy a humor

Ludzie z nadwagą mają niższy poziom kwasu N-acetyloasparaginowego w hipokampie – miejscu w mózgu, które odpowiada m.in. za emocje. Dr Jeremy Coplan z University Hospital SUNY Downstate przypuszcza, że skoro jednocześnie zmniejszenie wagi ciała zwiększa ilość tej substancji, można sądzić, że poprawia również nastrój.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij