Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto premiera: Mercedes AMG GT

Na szczycie łańcucha pokarmowego Mercedesa zastępuje słynnego, skrzydlatego Mercedesa SLS AMG. Oto Mercedes AMG GT, czyli jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku w kategorii super samochód sportowy.

2014-11-05
fot. Producenci, Dystrybutorzy

Na tym świecie nie ma bardziej klasycznych proporcji niż długi przód i kabina tuż przy tylnej osi. Nie trzeba nawet sprawdzać, by od razu wiedzieć, że silnik znajduje się z przodu, napęd zaś, jedynie słusznie, trafia na tył.

Wygląd wyglądem, a kabina kabiną, ale gwóźdź programu to nowiutki silnik konstrukcji AMG – 4.0 V8 z dwiema turbosprężarkami. Silnik ma „turbiny” umieszczone między rzędami cylindrów, suchą miskę olejową i bezpośredni wtrysk paliwa, co po ludzku oznacza, że błyskawicznie reaguje na gaz, wytrzymuje przeciążenia związane z jazdą po torze i pali tak mało, jak tylko się da.

V8 jest przyrządzany w dwóch smakach – o mocy 462 KM (jako GT) oraz 510 KM (jako GT S). Do setki „S” przyspiesza w 3,8 s i rozpędza się do 310 km/h. Mercedes mówi dużo o aluminiowej konstrukcji auta, znakomitym rozkładzie masy i innych technicznych detalach, jednak najbardziej wymowne jest to, że GT bierze na celownik Porsche 911, a to już poważna sprawa – oznacza dużo dymu z opon.

Cena AMG GT – ok. pół miliona złotych.

1. Silnik

Jedyne 462 KM w podstawowej wersji i 510 KM w wersji zwanej „S”. Wystarczy na sprint do setki w 3,8 s, a to już jest liga supersamochodów.

2. Kabina

Siedzi się nisko, a wszystko jest podporządkowane kierowcy. Cztery wyloty nawiewu wyglądają tak, że strach włączać klimatyzację na maksa...

Auto konkurenci

1. Nissan GT-R

Suche fakty są takie, że silnik 3.8 V6 turbo rozwija moc 550 KM, GT-R ma napęd na cztery koła i, jak podaje Nissan, na tamtą stronę 100 km/h przenosi w 2,7 s. To wszystko za 483 tys. zł, co – jak na ten poziom osiągów – jest ceną jak z wyprzedaży.

2. Porsche 911 Carrera

Ikona Porsche w podstawowej wersji (3,4 l, 350 KM) kosztuje 450 tys. zł, ale znacznie lepsza jest 911 S (3,8 l, 400 KM) za 523 tys. zł. Z ultraszybką skrzynią dwusprzęgłową „911 S” do setki przyspiesza w 4,1 s. I jako jedyna w tym gronie ma silnik wolnossący.

Przeczytaj również: Auto premiera: Mercedes SLS AMG E-Cell

MH 10/14 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Na szczycie łańcucha pokarmowego Mercedesa zastępuje słynnego, skrzydlatego Mercedesa SLS AMG. Oto Mercedes AMG GT, czyli jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku w kategorii super samochód sportowy.<br /><br /><a href="/sprawy/Auto-Premiera-Mercedes-AMG-GT,5801,1"></a>
    Mens Health, 2015-02-03 13:46:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij