Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

7 głównych męskich grzechów: jak ich uniknąć?

Najgorszy jest fakt, że grzeszysz nie przeciw którejkolwiek z doktryn religijnych. Grzeszy przeciw samemu sobie, szkodząc swojej karierze, zdrowiu czy relacjom międzyludzkim. Oto 7 grzechów, które nieświadomie popełniasz. Mamy nadzieję, że tylko do dziś.

Piotr Zakrawacz 2015-02-04
7 głównych męskich grzechów fot. alphaspirit 2015/Shutterstock

I. Lenistwo

Oderwanie siedzenia od siedzenia jest ponad Twoje siły? Jeśli nie wstaniesz teraz, i za godzinę, i znów, Twoje życie może być zagrożone.  

Grzech

 

Zostajesz w robocie po godzinach, żeby zarobić na kredyty, wracasz do domu i jesteś tak zmęczony, że stać Cię już tylko na wgapianie się w TV? Nawet jeśli dwa, trzy razy w tygodniu chodzisz na siłownię, niewiele Ci to pomoże. Siedzenie najpierw torturuje Twoje ciało, a później dosłownie zabija.  

Kara

Parkując za długo pośladki na krześle, zmuszasz kręgosłup i stawy obręczy biodrowej do pozostawania w pozycji, która im szkodzi. W rezultacie już za kilka lat nie będziesz w stanie udźwignąć sztangi, ba! przyniesienie zakupów będzie ponad Twoje siły.

Co więcej, badania wykazały, że im więcej siedzisz, tym większe ryzyko cukrzycy, raka i chorób serca, czyli – bez owijania w bawełnę – przedwczesnej śmierci.  

Pokuta

Żeby odpokutować i uniknąć kary, co najmniej raz na godzinę wstań i przejdź się. Na zakupy idź pieszo, a gdy oglądasz telewizję – połóż się na podłodze. Twarda podłoga zmusi Cię do częstych zmian pozycji i wzmocnisz nadwerężone jednostajnym obciążeniem stawy.

Postaw sobie w pracy lub w domu biurko do pracy na stojąco – w ten sposób wzmocnisz tzw. pompę mięśniową i odciążysz serce. I pamiętaj, że najlepszą pozycją jest ta następna – zmieniaj je co najmniej co godzina.

Zabezpiecz tyły

Te ćwiczenia dadzą odpocząć mięśniom, stawom i naczyniom krwionośnym.

1. Wyciągnij nogi

Włóż sobie pod udo piłeczkę tenisową. Naprzemiennie prostuj i opuszczaj nogę – w ten sposób rozluźnisz mięśnie.

2. Pochyl się

Skrzyżuj nogi i pochyl tułów w stronę kolan. Zmień nogę i powtórz ćwiczenie. Wstań i uratuj sobie życie.

3. Skręć biodra

Połóż łydkę lewej nogi na prawym udzie i odciągjnij ją w lewo. Zmień nogę i powtórz.

4. Klęknij

Przyklęknij na kolanie, zaciśnij pośladki i wypchnij biodra do przodu. Zmień stronę. Uwaga! Nie robić tego na zebraniu.

II. Duma

W zawodach wystawiasz swoje ego zamiast mięśni. Jeśli nie zaczniesz mierzyć zamiarów na siły, możesz przegrać więcej niż zawody.

Grzech

Maratony, ultramaratony i inne zawody wytrzymałościowe są w Polsce coraz bardziej popularne. I dobrze, jednak jest jedno „ale”... Jeśli spróbujesz wystartować w bardzo wyczerpującym biegu bez odpowiedniego przygotowania, ryzykujesz nie tylko obtartą piętą czy zakwasami. Przede wszystkim narażasz swoje serce.

Kara

Badania wykazały, że każdy ekstremalny wysiłek w rodzaju maratonu czy ultramaratonu stanowi tak poważne obciążenie dla serca, że jeśli nie jesteś dobrze przygotowany, możesz nieprzemyślany start w ciężkim biegu przypłacić życiem. Uczeni z University of Melbourne wyliczyli, że ekstremalne wyścigi zwiększają ryzyko zawału aż siedmiokrotnie.

Pokuta

„Twoja ambicja zabija Ciebie” – mówią słowa piosenki. W przypadku biegaczy można to rozumieć dosłownie. Dlatego zanim zapłacisz wpisowe na trudny bieg, zastanów się, czy jesteś na siłach go ukończyć. Nawet jeśli jesteś w formie, zarezerwuj sobie 3 miesiące na przygotowania.

Wg badań Indiana University, optymalny czas przygotowań do maratonu to 10-16 tygodni. Nie startuj, jeśli poprzedniego dnia piłeś alkohol lub kilka dni wcześniej byłeś chory, choćby na grypę.

Uzbrojony w kondycję

Przygotuj się do ekstremalnego wysiłku i dobiegnij do celu cały i zdrowy.

1. Pokonaj wzgórze

Dodaj do treningu dwa podbiegi w tygodniu: wg badań ucznych z Karolinska Institutet to doskonały sposób na wzmocnienie wytrzymałości.

2. Nuć

Naukowcy z University of Wisconsin odkryli, że powtarzanie sobie w głowie frazy z jakiejś piosenki pozwala biec bardziej rytmicznie, a więc i efektywniej.

3. Zrób 6-pak

Silne mięśnie brzucha pomagają pobiec dalej. Dwa razy w tygodniu poświęć 20 minut na trening ABS. Bonus: będziesz lepiej wyglądał na mecie.

 

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Najgorszy jest fakt, że grzeszysz nie przeciw którejkolwiek z doktryn religijnych. Grzeszy przeciw samemu sobie, szkodząc swojej karierze, zdrowiu czy relacjom międzyludzkim. Oto 7 grzechów, które nieświadomie popełniasz. Mamy nadzieję, że tylko do dziś.<br /><br /><a href="/sprawy/7-glownych-meskich-grzechow-jak-ich-uniknac,5814,1"></a>
    Mens Health, 2015-02-04 13:15:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij