Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.0

43 patenty na życie bez stresu

Masz już dość mozolnego przedzierania się przez codzienne obowiązki? Nie musisz. Istnieją sposoby, które mogą ułatwić Ci codzienny trud. Oto 43 sprawdzone patenty MH, dzięki którym przegonisz stres, zapewnisz sobie dobry humor, a życie stanie się zwyczajnie przyjemniejsze.

2015-07-06
mężczyzna fot. shutterstock.com

Pracujemy, żeby żyć. A dokładniej, żeby zarabiać pieniądze. To one pozwalają nam kupować różne rzeczy. Ale, po pierwsze, nie wszystko można kupić, po drugie zaś, nie wszystko kupować trzeba.

Zamiast więc zaharowywać się od rana do nocy tylko po to, żeby zapłacić za kolejny gadżet lub usługę, zobacz, jak można to zrobić samemu za darmo lub za dużo mniejsze kwoty. Zwolnij trochę, a przekonasz się, że powiedzenie „czas to pieniądz” można rozumieć również dokładnie odwrotnie, niż się go zazwyczaj używa.

Twój czas – ten, który poświęcisz sobie i najbliższym – jest bezcenny. Naucz się z niego korzystać w pełni. Nie marnuj czasu na wyważanie otwartych drzwi. Pomogą Ci w tym 43 sprawdzone patenty,które ułatwiają życie. Na zachętę przygotowaliśmy dla Ciebie 509 wartościowych nagród, za które nie będziesz musiał nic zapłacić.

1. Zdrowie: idź na basen

Ostatni raz na basenie byłeś jeszcze w szkole? Wróć do wody i przynajmniej raz w tygodniu popływaj. Pływanie doskonale relaksuje, a jednocześnie jest jednym z najlepszych ćwiczeń poprawiających wydolność płuc i serca. Zalecane jest też wszystkim cierpiącym na bóle kręgosłupa.

Żeby uniknąć zapalenia ucha, zawsze po basenie zakropl uszy mieszanką alkoholu z octem. Wymieszaj łyżeczkę spirytusu z łyżeczką octu i wpuść parę kropel do ucha po basenie. W ten sposób, nawet jeśli w kanale słuchowym została jakaś woda, bakterie się w niej nie namnożą.

2. Związki: znajdź kumpelę

Wprawdzie nie ma to jak męska przyjaźń, ale z kobietami też można się nieźle kolegować, a przy okazji czerpać z tego korzyści. Badania wskazują, że mężczyźni wydają się kobietom bardziej atrakcyjni, jeżeli wcześniej widziały inne kobiety uśmiechające się do nich albo dobrze bawiące się w ich towarzystwie.

Nasza sugestia: idąc do klubu, zabierz ze sobą dobrą przyjaciółkę. Niech pośmieje się z Twoich dowcipów, a potem dyskretnie zniknie.

mężczyzna fot. shutterstock.com

3. Fitness: wzmocnij cios

Żeby, wracając wieczorem do domu, nie kulić się ze strachu bez sensu, wzmocnij siłę ciosu. Każde uderzenie, które zadajesz, czerpie swoją siłę głównie z dołu ciała oraz z obręczy biodrowej.

Ręce są tu tylko tym elementem, który kończy sprawę. Jeśli chcesz bić jak Mike Tyson, wykonuj swing kettlebellem (zwracając szczególną uwagę na to, by za wymach odpowiedzialne było głównie prostowanie nóg w kolanach i wypchnięcie bioder w przód).

Wzmocnij całe ciało, rozwijając głównie włókna szybkokurczliwe – sukces osiągniesz, jeśli będziesz trenować z ciężarem prawie maksymalnym albo mniejszym jak najbardziej dynamicznie. Nie zapominaj też o ruchach eksplozywnych (wyskoki z przysiadu, pompki marynarskie).

4. Kariera: zarabiaj więcej

Jeżeli chcesz pogadać z szefem o podwyżce, zapomnij o wszystkich psychologicznych poradach na temat mowy ciała czy naśladowania ruchów, gestów i tempa mówienia rozmówcy – sugerują naukowcy z uniwersytetu w Groningen.

Jeżeli w grę wchodzą kwestie finansowe, ludzie są o wiele bardziej wyczuleni na manipulację i każde takie zachowanie powoduje, że jesteś postrzegany jako mniej godny zaufania. Zamiast tego przed wejściem do gabinetu szefa przygotuj sobie logiczne argumenty, wejdź śmiałym krokiem i usiądź naprzeciwko. Nic nie kombinuj, tylko przedstaw mu je racje, patrząc szefowi prosto w oczy.

5. Zdrowie: idź na koncert

Jak donosi serwis Medical Daily, muzyka zmniejsza poziom stresu, łagodzi ból i zwiększa efektywność ćwiczeń. Dlatego jeśli masz słaby nastrój, posłuchaj muzyki albo idź na koncert. Jeśli to jest koncert rockowy, może być za głośno. W takim wypadku najlepiej nosić zatyczki do uszu, jednak jeśli nie chcesz wyglądać jak idiota, nuć. To zmniejsza podatność na uszkodzenie słuchu.

6. Zdrowie: omijaj suszarki w toalecie

Żeby uniknąć bakterii, po wyjściu z publicznej toalety wytrzyj ręce w papierowy ręcznik, a suszarkę omiń. Suszarka nawiewa na Twoją skórę bakterie, które krążą w pomieszczeniu. Jeśli dodatkowo zacierasz ręce pod suszarką, wcierasz te bakterie głębiej w pory. Natomiast jeśli użyjesz ręcznika – zetrzesz około 60% tych bakterii, które przeżyły starcie z mydłem („Journal of Applied Microbiology”).

Zapachy, które poprawiają nastrój i zdrowie fot. wavebreakmedia 2014/shutterstock.com

7. Motywacja: chudnij z długopisem w dłoni

Jeśli odkleisz się od biurka i zaczniesz się trochę ruszać (wcale nie musi to być zaraz maraton, wystarczy codzienny spacer do sklepu), od razu zauważysz, że oponka na brzuchu Ci spada. Chcesz schudnąć jeszcze szybciej?

Badania prowadzone przez Kaiser Permanente’s Center for Health Research wskazują, że zapisywania wszystkiego, co się zjada, pomaga przyspieszyć proces spalania tłuszczu. Badani prowadzący dziennik stracili 2 razy więcej kilogramów niż Ci, którzy nic nie zapisywali.

8. Mięśnie: zachowaj stawy

Budowanie mięśni to nie wyścig. Liczy się oczywiście obwód bicepsa i tarka na brzuchu, ale także to, żeby sobie przy okazji nic nie popsuć. Wybieraj wolne ciężary, a dojdziesz do formy, nie niszcząc stawów. Podczas takiego treningu wykonujesz z obciążeniem (hantlami, sztangą, kettlebellem) naturalne ruchy.

Maszyny są zaprojektowane na przeciętnego użytkownika – możesz mieć problem z dopasowaniem ich do swoich warunków fizycznych. Dostosowując się do maszyn, możesz przeciążyć stawy, gdyż zmuszasz je do ruchu niezgodnego z ich budową anatomiczną.

9. Mózg: rób powtórki

Nic tak nie irytuje, jak sytuacja, gdy zdajesz sobie sprawę, że coś wiedziałeś, ale zapomniałeś. Mamy na to radę. Tę samą, co nauczyciel w podstawówce: powtarzanie materiału.

„Jeśli będziesz odtwarzał wiedzę po upływie: 10 minut, godziny, 24 godzin, 48 godzin, tygodnia, miesiąca, 6 miesięcy i roku, utrwalisz ją w pamięci długotrwałej. Mamy dwa podstawowe rodzaje pamięci – pamięć długotrwałą – LTM (Long Term Memory) i krótkotrwałą – STM (Short Term Memory).

W pamięci krótkotrwałej przechowujemy ograniczoną ilość informacji (7+/-2 elementy) od kilku do kilkunastu sekund. Dzięki wewnętrznym powtórkom przedłużamy czas przechowywania informacji na tyle długo, by móc je umieścić w pamięci długotrwałej, która ma nieograniczoną pojemność i czas przechowywania” – mówi psycholog Aneta Bartnicka-Michalska.

10. Paliwo: pogoń trądzik

Każdy, kto ma trądzik, wie, ile czasu i pieniędzy kosztują wizyty u kosmetyczki, smarowanie twarzy różnymi specyfikami i zamartwianie się wrednym pryszczem na czole. Jeśli znasz te kłopoty, spróbuj załatwić sprawę kompleksowo i unikaj produktów o wysokim indeksie glikemicznym, czyli np. płatków kukurydzianych, gotowanego ryżu, białego pieczywa i coca-coli.

usmiechnięty facet, zęby fot. VALPAZOU, shutterstock.com

11. Zdrowie: idź do lasu

Raz na miesiąc wybierz się tam z dziewczyną albo kumplami. Przypomnij sobie czasy, gdy każde drzewo stanowiło dla Ciebie wyzwanie wspinaczkowe, poszukaj grzybów i posiedź przy ognisku.

Jeśli podczas wędrówki drzazga wbije Ci się pod skórę, wyjmij ją jak najszybciej. Drewno z czasem łapie wilgoć i pęcznieje. Najlepiej użyj do tego pęsety – próbując wyjąć drzazgę palcami lub tym, co akurat masz pod ręką, najprawdopodobniej tylko wepchniesz ją głębiej. Złap za koniec i zdecydowanym ruchem wyciągnij.

12. Stres: bądź dobry

Chcesz się lepiej poczuć? Wpłać pieniądze na jakiś szlachetny cel, wesprzyj lokalny dom dziecka albo sensowną organizację, zrób zakupy sąsiadce staruszce. Badania przeprowadzone rezonansem magnetycznym wykazały, że działania charytatywne aktywizują w mózgu te same struktury, co seks i narkotyki.

13. Fitness: nie spiesz się

Chcesz się pozbyć brzucha – przestań biegać i zacznij trenować w siłowni. Według uczonych trening siłowy przyspiesza metabolizm na dłużej, dzięki czemu jeszcze kilka godzin po treningu będziesz spalał tłuszcz. Bonus: zyskasz także duże mięśnie.

14. Mózg: nakarm mózg

Fast foody i słodycze szybko podniosą w Twoim organizmie cukier, a Ty poczujesz zastrzyk energii. Jednak są mało odżywcze, więc nie licz na to, że długo będziesz chwytał wiedzę w lot.

Na długo pomagają: zielona herbata i kawa (kofeina poprawia koncentrację), zielone warzywa i orzechy, które są bogate w witaminy z grupy B (uczestniczą one w procesach biochemicznych zachodzących w neuronach), woda (bo odwodnienie powoduje ból głowy, osłabienie i kłopoty z zachowaniem koncentracji).

43 patenty na życie bez stresu fot. Edyta Pawlowska 2015/shutterstock

15 – 30 Kuchnia bez porażek

  • Kurczak będzie miał chrupiącą i złocistą skórkę, jeżeli na 15 minut przed końcem pieczenia posmarujesz go roztopionym masłem lub… kostką lodu.
  • Nie zabryzgasz całej kuchni tłuszczem pryskającym z patelni, jeżeli dodasz do niego szczyptę soli.
  • Żeby zmielona kawa nie straciła aromatu, trzymaj ją w szczelnie zamkniętym pojemniku w lodówce. W niskiej temperaturze substancje zapachowe uwalniają się wolniej.
  • Dusząc mięso, np. przy gulaszu, podlewaj je gorącą wodą – nigdy zimną. Zimna spowoduje kurczenie włókien i mięso, nawet po kilku godzinach gotowania, nadal będzie twarde.
  • Przed obieraniem cebuli włóż ją na kilka minut do zamrażalnika – nie będziesz płakał podczas krojenia.
  • Aby zapobiec wypływaniu białka z pękniętego jajka podczas gotowania, należy do wody wsypać łyżkę soli lub wlać kilka kropel soku z cytryny. 7Jeżeli przesadzisz z solą podczas gotowania, wrzuć do garnka z potrawą obranego ziemniaka, który pochłonie nadwyżkę.
  • Żeby raz otwarty przecier pomidorowy nie spleśniał Ci w lodówce, zakręć dobrze słoik i postaw go dnem do góry. To samo dotyczy dżemów.
  • Nie wrzucaj surowych warzyw do gotujących się kwaśnych zup - takich jak kapuśniak czy ogórkowa - bo pozostaną surowe i twarde.
  • By czosnek był wyczuwalny w potrawie i nadawał aromatu, dodawaj go pod sam koniec gotowania.
  • Używaj cytryny do marynat, jeżeli zależy Ci na czasie. Mięso skropione sokiem z cytryny szybciej zmięknie podczas smażenia lub duszenia. Także ryba natarta wcześniej sokiem cytrynowym będzie bardziej delikatna w smaku.
  • Żółty ser łatwiej zetrzesz na tarce, jeżeli włożysz go na kwadrans do zamrażalnika. Jeżeli jeszcze wysmarujesz olejem tarkę, to umyjesz ją później bez problemu.
  • Chcesz mieć miękkie i puszyste naleśniki, to do ciasta dodaj wody, ale nie zwykłej, tylko gazowanej. Mięso mielone na tatara też będzie lepsze z odrobiną gazowanej wody.
  • Starte ziemniaki na placki szybko czernieją. Posyp je delikatnie pszenną mąką i problem z głowy.
  • Jeżeli Twój sos wyszedł zbyt rzadki, zagęść go, dodając małe kawałki zimnego masła z lodówki. Zaczekaj, aż jeden się roztopi, i dopiero dodaj następny.
  • Lubisz chrupką sałatę? Sól i polewaj winegretem tuż przed jedzeniem.
mężczyzna fot. shutterstock.com

31. Seks: jesień bez grypy

Jesienną depresję i skłonność do przeziębień zwalcz częstym uprawianiem seksu. Badania na amerykańskim Uniwersytecie Wilkies wykazały, że seks nie rzadziej niż 2-3 razy w tygodniu o 30% zwiększa aktywność Twojego układu odpornościowego poprzez wzmożoną produkcję immunoglobulin A – przeciwciał, które zwalczają większość jesiennych infekcji.

32. Zdrowie: jajka na kaca

Alkohol w umiarkowanych ilościach jest dobry dla serca. Czasami jednak trudno zauważyć granicę umiarkowania. Gdy ją przegapisz i następny dzień zaczyna Ci się o 16, ratuj się jajecznicą.

Wg „Journal of Infl ammation” cysteina – aminokwas z jajka – zmniejsza działanie aldehydu octowego, czyli głównej przyczyny kaca.

33. Mózg: bach do nauki

Do nauki lepsza niż cisza jest muzyka barokowa. Wywołuje w mózgu tzw. dudnienia różnicowe, które wpływają na synchronizację półkul mózgu i ułatwiają koncentrację. Możesz również kupić gotowe nagrania (Hemi Sync i Brain Sync) lub ściągnąć np. darmowy program Brain Wave Generatorammer.

34. Mózg: ucz się na zmianę

Jeśli długo uczysz się jakiegoś materiału, to przyswajanie informacji idzie coraz gorzej. To zjawisko nazywa się hamowaniem proaktywnym, co oznacza, że trudniej nam przyswajać nowy, ale podobny do wcześniej zapamiętanego materiał.

Żeby nauczyć się szybciej i mieć więcej czasu na relaks, musisz różnicować tematykę. Gdy czujesz, że wiedza przestaje Ci „wchodzić”, zmień przedmiot nauki na zupełnie inny (np. z jęz. polskiego na matematykę). Musisz urozmaicić treść do zapamiętania.

35. Zdrowie: opanuj czkawkę

Czkawka w teatrze lub w kinie (bo bywasz w tych przybytkach kultury regularnie, prawda?) potrafi całkowicie odciąć Cię od treści – skupiasz się wtedy tylko na tym, by w końcu przestać zwracać na siebie uwagę.

Żeby pozbyć się czkawki, weź najgłębszy jaki możesz wdech i wstrzymaj powietrze w płucach przez 10 sekund. Następnie, nie wypuszczając powietrza, „dociągnij” jeszcze trochę powietrza i wytrzymaj kolejne 5 s.

Następnie powtórz ostatnią operację, czyli nie wypuszczając powietrza, weź kolejny haust powietrza i wytrzymaj jeszcze 5 s. Gdy czas minie, wypuść powietrze i oddychaj normalnie. W większości przypadków taka metoda działa.

mężczyzna fot. shutterstock.com

36. Seks: dotknij jej

Jeżeli chcesz, aby nowo poznana kobieta uznała Cię za atrakcyjnego, podczas rozmowy lekko dotknij jej ramienia. Tylko nie przesadzaj – dotknięcie musi być krótkie, ograniczone wyłącznie do ramienia i połączone z wypowiadaniem komplementu lub prośby. 2 tygodnie później możesz ją zaprosić na wspólny wypad. Nasza propozycja powyżej.

37. Seks: kultura biznesu

Jak namierzyć kłamcę? Jeżeli podejrzewasz, że ktoś Cię okłamuje, zamiast śledzić jego mowę ciała, która może Cię zwieść, zadaj mu najpierw pytania, na które z całą pewnością odpowie uczciwie (bo nie ma powodu akurat kłamać, albo wie, że znasz odpowiedź).

W trakcie odpowiedzi obserwuj, jak się zachowuje, gdy mówi prawdę. Później, gdy odpowiada na pytania bardziej ryzykowne, zwróć uwagę na ewentualne zmiany w jego zachowaniu. Sygnałem kłamstwa jest też unikanie zaimków „ja”, „moje” i udzielanie bardziej ogólnikowych odpowiedzi.

38. Sport: brzuch bez brzuszków

Jeśli przez ostatnie kilka lat zasiedziałeś się trochę za biurkiem i chciałbyś pozbyć się w miarę szybko oponki na brzuchu, nie skupiaj się naiwnie na brzuszkach lub spięciach brzucha. Według naukowców musiałbyś zrobić aż 250 tys. spięć, by spalić 0,5 kg tłuszczu. Aeroby i trening siłowy, bracie, a nie zabawa przed telewizorem na macie.

39. Styl: porządne buty

Jedne porządne, skórzane buty mieć musisz. Ale skoro już wykosztujesz się na zakup, nie zepsuj ich. Żeby skóra odpowiednio oddychała i nie straciła fasonu, nie noś ich codziennie, tylko najczęściej co trzeci dzień. I nigdy nie używaj past w aplikatorze z gąbką, tylko klasyczne w puszkach, nanoszone szczoteczką.

facet słuchający muzyki fot. EpicStockMedia, 2015, shutterstock.com

40. Mózg: ucz się krótko

Wg Paula McKenna, brytyjskiego terapeuty, optymalny, pojedynczy czas nauki to 18 minut, potem przerwa 4 minuty. Po każdym nowym materiale zapisz w 4 punktach słowa klucze.

Zrób coś na kształt spisu treści. Pamiętaj też o swoim dobowym zegarze biologicznym. Najwyższy poziom koncentracji przypada na godziny poranne (od 8 do 11) i późno popołudniowe (od 17 do 20).

41. Związki: wykaż się odwagą

Prezentując siebie na randce, albo tworząc profil w portalu randkowym, pamiętaj, żeby wymienić cechy, które świadczą o Twojej odwadze. W badaniach wykazano, że mimo deklaracji kobiet, że szukają facetów czułych i opiekuńczych, gdy przychodziło do oceny konkretnych facetów, niemal zawsze wybierały takich, którzy jako zainteresowania wymieniali wspinaczkę czy szybownictwo.

42. Seks: majsterkuj

Nawet jeśli uważasz, że masz dwie lewe ręce, pamiętaj, że zwykle to kwestia nieodpowiednich narzędzi. Rzeczywiście, cięcie drewna piłą do metalu i odkręcanie śrubek nożem może spowodować traumę. Ale gdy zaopatrzysz się w dobre narzędzia, domowe naprawy staną się przyjemnością. Jeżeli nie chcesz mieć brzydkiej blizny, zaklej ranę plastrem.

43. Kariera: przekonuj przy jedzeniu

Żeby kogoś przekonać (do siebie, do swojego pomysłu), opowiedz mu to przy posiłku. Badania wskazują, że ludzie są szczególnie przychylnie nastawieni do innych osób i idei, jeżeli zetkną się z nimi podczas posiłku.

Na koniec zamów kawę. Okazuje się, że ludzie, którzy dopiero co wypili napój zawierający kofeinę, łatwiej poddają się argumentacji w różnych kontrowersyjnych kwestiach.

Stres, pomijając ten przewlekły i paraliżujący, bywa użyteczny. Jednak, by stał się Twoim wiernym sojusznikiem, trzeba nauczyć się nad nim panować. Oto poradnik MH, z którym oswoisz stres i nauczysz się go wykorzystywać.

MH 10/12

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Masz już dość mozolnego przedzierania się przez codzienne obowiązki? Nie musisz. Istnieją sposoby, które mogą ułatwić Ci codzienny trud. Oto 43 sprawdzone patenty MH, dzięki którym życie stanie się zwyczajnie przyjemniejsze.<br /><br /><a href="/sprawy/43-patenty-na-zycie-bez-stresu,6060,1"></a>
    Mens Health, 2015-06-16 11:35:10
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij