Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

11 zasad przetrwania w hotelu

Najważniejsze jest to, byś czuł się u nas jak w domu - twierdzą hotelarze. Ale ślepa wiara w ich zapewnienia może zamienić pobyt w hotelu w traumatyczne przeżycie. Oto 11 rad ludzi z branży, które zaoszczędzą Ci w podróży nerwów, zdrowia i pieniędzy.

fot. Corbis
REZERWACJA HOTELU

1. Unikaj tłumów

Sprawdź, na którym piętrze lub w którym skrzydle hotelu gości uczestników konferencji albo inne zorganizowane grupy, ze szczególnym uwzględnieniem wycieczek złożonych z nastolatków. I zamów pokój jak najdalej od nich.

2. Oglądaj, mierz i licz

Zanim zdecydujesz się na większy pokój, spytaj o różnicę w wielkości poszczególnych grup pokoi, a najlepiej zobacz go na własne oczy. Może się okazać, że zapłacisz dwa razy więcej za "apartament", który od zwykłego pokoju będzie większy o dwa metry kwadratowe.

ZAKWATEROWANIE W HOTELU

3. Nie daj się naciągać

Corporate Lodging Consultants, amerykańska firma pomagająca przedsiębiorstwom i rządom obniżać koszty związane z wyjazdami służbowymi, obliczyła, że przeciętny biznesmen w podróży przepłaca za każdą noc w hotelu 11,35 dol.

Dlatego pytaj o każdą opłatę, która wydaje Ci się podejrzana, szczególnie pod koniec miesiąca. "Trudno uwierzyć, do czego są zdolni menedżerowie hoteli, aby domknąć budżet" - wyjaśnia jeden z kontrolerów z CLC.

4. Szukaj zastępstwa

Jeśli nie masz rezerwacji, a w hotelu brak miejsc, spytaj o pokoje czasowo wyłączone z wynajmu. Zdarza się, że hotele mają takie pokoje, które są "niedostępne" z błahych powodów, np. plamy na dywanie czy stłuczonego lustra. Masz szansę na wynajęcie go z dużym rabatem.

5. Nie płać za garaż

Nie, nie namawiamy Cię, byś parkował na nim, oszukując hotel (choć hotelowe stawki to często rozbój w biały dzień). Po prostu zapłać portierowi drobną sumę, by przymknął oko na Twoje auto stojące przed hotelem.

POSIŁKI W HOTELU

6. Uważaj na ukryte koszty

Większość hoteli stosuje dopłaty za każde zamówienie jedzenia do pokoju. Sprawdź zawczasu, czy za swoją wygodę nie zapłacisz kelnerowi obowiązkowego, horrendalnie wysokiego napiwku. Tak samo ostrożny bądź z tzw. posiłkiem na powitanie, który czeka na Ciebie po przybyciu do pokoju. Zwykle jest darmowy, ale czasem bywa droższy, niż wystawny obiad.

7. Unikaj promocji. Jeśli w menu jest włożona kartka z "daniem dnia" w podejrzanie atrakcyjnej cenie, oznacza to, że szef kuchni desperacko chce się pozbyć czegoś niezbyt świeżego. Lepiej wybierz coś z podstawowego menu.

mężczyzna z walizką fot. Kzenon, shutterstock.com
ZDROWIE W HOTELU

8. Myj nie tylko ręce

Będące na wyposażeniu pokoju naczynia i sztućce rzadko są dokładnie myte przez obsługę hotelową. Zrób to sam, zwłaszcza w hotelach na innych kontynentach (głównie Afryka, Azja, Ameryka Południowa) lub w krajach południowej Europy, a unikniesz kłopotów z żołądkiem.

Jeśli wiesz, że posiłki będziesz jadł gołymi rękami, np. owoce czy warzywa, na wszelki wypadek umyj wcześniej dłonie wodą mineralną.

9. Uważaj na pilota do TV

Nawet jeśli łazienka lśni czystością, w Twoim pokoju nie brak miejsc, w których mogą czaić się groźne drobnoustroje. Znacznie lepszymi inkubatorami dla rozwoju kolonii chorobotwórczych mikrobów w hotelach są bowiem często dotykane urządzenia: panel sterowania klimatyzacji, zawór kaloryfera, słuchawka telefonu, pilot do telewizora... Chuck Gerba, profesor wydziału mikrobiologii na University of Arizona znalazł na ich powierzchni więcej śladów kału niż na elementach wyposażenia łazienki.

Dlatego myj często ręce, używając mydła, żelu lub nawet specjalnych środków do dezynfekcji, które możesz kupić w aptekach.

10. Proś o świeżą pościel

Dla nieuczciwych hoteli określenia "proekologiczny" czy "przyjazny dla środowiska naturalnego" stanowi dobrą wymówkę, żeby ograniczyć do maksimum koszty związane z robieniem prania. "Niektóre hotele w dość specyficzny sposób prowadzą politykę oszczędzania wody: pościel nie jest zmieniana dopóty, dopóki wygląda na czystą" - zdradza dyrektor jednego z hoteli, odpowiedzialny za utrzymanie czystości.

Jeszcze rzadziej w hotelowej pralni lądują narzuty na łóżka, które ze środkami czystości mają styczność nie częściej niż raz w miesiącu. Dlatego po przyjeździe do hotelu poproś od razu o zmianę pościeli.

BEZPIECZEŃSTWO W HOTELU

11. Oszukuj złodziei

Nigdy nie wieszaj na klamce tabliczki "proszę posprzątać pokój". To doskonała informacja, że pokój jest pusty i taki pozostanie przez dłuższy czas. Jeśli chcesz uniknąć niechcianych gości, zawieś tabliczkę "proszę nie przeszkadzać".

Znasz inne dobre patenty? Podziel się nimi z Czytelnikami MH w komentarzach do artykułu.

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    ta galeria zdjęć totalny odlot! jak w bajce
    maras86pl, 2010-04-01 16:57:22
  • avatar
    zgłoś
    Moja dociekliwość nie pozwoliła mi tego tak zostawić W tym hotelu mieści się 10 restauracji/barów mogących pomieścić ok 80 osób jednorazowo więc kto wie ;]Ale 2mln dziennie? Może 200tyś - to jest bardziej prawdopodobne.Przesyłam wam link tego hotelu - uczta dla oczu http://www.jumeirah.com/en/hotels-and-reso...i/Burj-Al-Arab/
    Alek, 2010-04-01 16:48:28
  • avatar
    zgłoś
    2 mln posiłków dziennie, to faktycznie szczęka opada! przechodzi to moje wyobrazenia, dajmy na to, że jeden klient zjada 3-4 posiłki dziennie, to jaki wychodzi obrót ludzi? nie wierze!
    maras86pl, 2010-04-01 16:21:53
  • avatar
    zgłoś
    ;] Tak to już jest w prywatnych, ja osobiście pracuje w sieciówce w ** hotelu i jak na początek to spoko. Wiesz wszędzie znajdzie się coś co nie pasuje twoim wyobrażeniom ale cóż ;] Od czegoś trzeba zacząć zaczynam od 2 a skończę na 7? W Dubaju? Zobaczymy.Dziwi mnie tylko to że kucharze zarabiają mniej od kelnerów. Ale co by nie mówić to sieciówki są lepsze od prywatnych jeśli brać zbliżony standard.Taka ciekawostka na temat restauracji w 7* Hotelu :"Restauracja przygotowuje 2 miliony posiłków dziennie. Sprowadza z całego świata produkty - co gość sobie zażyczy, to ma. A potrawy są dekorowane listkami złota."2mln ? Aż nie chce się wierzyć.
    Alek, 2010-04-01 13:35:21
  • avatar
    zgłoś
    maras86pl: Ja jestem w hotelu na zasadzie, "pojawiam się i znikam". Czyli dzwonią do mnie z jedno dniowym wyprzedzeniem. Ale płacą lepiej niż normalnemu pracownikowi (normalnie 12zł/h, ja 15-20zł/h). Umowa zlecenia. Średnio na miesiąc wzywają mnie 3 razy.Alek: Prywatny, a między nami to nie polecam go bo syf. Nie podam nazwy bo by mnie szef skarcił.
    Hustla, 2010-04-01 13:29:21
  • avatar
    zgłoś
    Temat związany ze mną więc się wypowiem ;]Wszystko dobrze, tylko z tym daniem dnia się nie zgodzę, przynajmniej u nas jest inaczej bo to co nie schodzi staramy się dać na obiady pracownicze a nie klientom.I np w pokoju jeśli czegoś nie ma, coś jest popsute lub potrawa nie smakuje to mamy 15min na rozwiązanie usterki.Zgodzę się z Hustlą że czasami wejdziemy w 4litery klientom tylko po to żeby nie stracić opinii.A ty Hustla pracujesz w sieciówce czy prywatnym?
    Alek, 2010-04-01 12:38:22
  • avatar
    zgłoś
    sorry, że tak zapytam, ale ty juz pracujesz w zawodzie czy uczysz sie?
    maras86pl, 2010-04-01 09:57:54
  • avatar
    zgłoś
    maras86pl: Hotele to starają się by umilić Ci pobyt jak najtaniej, przy jak największym zysku. Czasami odchodzą od tego założenia bo nie chcą stracić opinii.
    Hustla, 2010-04-01 09:18:29
  • avatar
    zgłoś
    rozumiem zartowałem sobie, wiadomo,oni nie są ciemni! wiedzą co robia i na co moga sobie pozwolić a co przekrecza granice
    maras86pl, 2010-04-01 08:42:51
  • avatar
    zgłoś
    maras86pl: Za darmo nic nie będzie. Moga być co najwyżej jakieś dodatki do pobytu, lub lepsze udogodnienia czy też zniżki. Hotelarze wiedzą co robią. Nawet jeżeli w ramach udobruchania klienta przeniosą go z pokoju jedno osobowego do apartamentu to dlatego, że chcą zarobić. Pościel, kosmetyki, prąd itp. kosztuje tyle samo nie zależnie od pokoju więc co im za różnica jak mają wolny apartament. A jak będziesz kręcić nosem i wytykać błędy to moga powiedzieć, że im przykro iż nie sprostają wymaganią i nic nie dostaniesz, no chyba, że zapłacisz to otrzymasz pokuj w normalnej cenie. Z tym cfaniactwem to troche trzeba uwarzać.
    Hustla, 2010-03-31 22:09:40
  • avatar
    zgłoś
    Hustla dzięki za wskazówki niech drżą teraz hotelarze, jak wyskoczymy z listą i zaczniemy mankamenty wytykać skonczy się na tym, że pobyt będzie za free
    maras86pl, 2010-03-31 22:03:54
  • avatar
    zgłoś
    Czytacz: Jestem z wykształcenia hotelarzem, więc w parcy używałem tego dokumentu by wysłać do organów związanych Euro 2012, że hotel spełnia oczekiwania i można go polecić... marketing krótko mówiąc. Ale pracownicy i tak sprawdzają z przymrużeniem oka, bo nawet jak się coś nie zgadza to na słowo pracownika kierownik nie zareaguje i hotelu nei zamknie, a co do wprowadzenia zmian to nikłe szanse.Oczywiście jako gość hotleowy (korzystałem zaledwie z 4 hoteli bo na koszt mojego pracodawcy, mnie by nie było stać, co do tych obiektów to 1 sieciowy i 3 prywatne) używam tej listy. Niech mi się tylko powierzchnia pokoju nie zgodzi, albo zabraknie czegoś w wyposarzeniu, od razu chce gadać z kierownikiem (do recepcjonisty kieruje tylko zażalenie i czekam na reakcje kierownictwa bo to ich wina, a nie szarego recepcjonisty). Po czymś takim dostaj przeniesienie do apartamentu w ramach rekompenstaty lub inne korzyści (rabat na posiłki, darmowo usługi rekreacyjne). Jak mogę polecić hotel to wybierajcie sieciowe (tam się dba o markę i często robi się więcej niż wymaga standard gwiazdkowy). Są wyjątki w hotelach prywatnuych, które swoją niesamowitością doprowadzają do orgazmu między innymi Hotel Gołębiewski.
    Hustla, 2010-03-31 17:56:17
  • avatar
    zgłoś
    Zdarzylo Ci sie z niej korzystac? Jesli tak, to z jakim skutkiem i jakie to robilo wrazenie na ludziach z hotelu?
    Czytacz, 2010-03-31 17:45:13
  • avatar
    zgłoś
    http://www.bip.wzp.pl/index.php?option=com...a-tych-obiektow Ściągnij plik na dole strony o nazwie HOTEL.doc Będzie to tak tabela na kilka stron i jak będziesz w hotleu to sprawdzaj według niej.
    Hustla, 2010-03-31 17:41:05
  • avatar
    zgłoś
    Chochlik Drukarski w artykule dwa ostatnie punkty to punkty 10 a nie 10 i 11
    Hacker, 2010-03-31 17:26:43
  • avatar
    zgłoś
    A skad taki dokument wziac? Bo przydalby mi sie
    Czytacz, 2010-03-31 17:22:16
  • avatar
    zgłoś
    Rada nadrzędna upewnij się, że dany obiekt to hotel, a nie (hotelik, hoteliczek, dom hotelowy itp.).Druga rada, zapoznaj się z dokumentem związanym z kategoryzacji obiektów hotelowych (hotele i motele). Z tą wiedzą możesz wiedzieć co nalezy Ci się w hotelu. A jest tego dużo, począwszy od wymiarów pomieszczenia, przez wypozażenie, kończywszy na usługach.
    Hustla, 2010-03-31 17:07:30
  • avatar
    zgłoś
    Najważniejsze dla nas jest to, byś czuł się u nas jak w domu - twierdzą hotelarze. Ale ślepa wiara w ich zapewnienia może zamienić pobyt w hotelu w traumatyczne przeżycie. Oto 11 rad ludzi z branży, które zaoszczędzą Ci w podróży nerwów, zdrowia i pieniędzy.http://www.menshealth.pl/sprawy/11-zasad-p...otelu-3863.html
    Mens Health, 2010-03-31 14:22:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij