Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.7

Obudź królewnę Śnieżkę: wygoń zimę z sypialni

Tysiące lat temu, kiedy zimą nasi przodkowie musieli walczyć o przeżycie, nie w głowie były im figle w łóżku. Te ciężkie czasy dawno za nami, ale nasze libido wciąż zapada w sen zimowy. Zobacz, jak je rozbudzić i uczynić sypialnię najgorętszym miejscem w całym domu.

2013-12-10
fot. Mayer George 2013/shutterstock.com

1. Problem: Jesteśmy biologicznie zaprogramowani do hibernacji libido w zimie.

Możemy podziękować za to naszym przodkom. Badacze z University of Tasmania stwierdzili, że przetrwanie organizmów w czasie zimy wymagało ograniczenia liczby spalanych kalorii, a tym samym wykonywanych czynności do absolutnie niezbędnego minimum. Od braku seksu w zimie jeszcze nikt nie umarł, czego nie można powiedzieć o braku jedzenia.

Rozwiązanie: Oszukaj ciało za pomocą niebieskiego światła.

Niech myśli, że wciąż jest lato. Zainwestuj w niebieskie żarówki. Niebieskie światło nie tylko poprawia nasz nastrój, lecz także wspomaga pracę organizmu. Test przeprowadzony przez naukowców z Belgii udowodnił, że niebieskie światło może być skuteczne m.in. w leczeniu depresji. Prof. Gilles Vandewalle z uniwersytetu w Liege ustalił, że niebieskie światło poprawia także koncentrację i przeciwdziała zmęczeniu.

Nie: poprawiaj sobie humoru kolejnym drinkiem.

Badania opublikowane przez "American Journal of Physiology" dowodzą, że picie alkoholu zakłóca działanie naszego zegara biologicznego i skutkuje późniejszym obniżeniem poziomu energii.

2. Problem: Zimno przytępia nasze doznania seksualne.

To zjawisko dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. "Im zimniejsza Twoja skóra, tym staje się mniej wrażliwa" - mówi dr Ian Kerner, terapeuta seksualny.

Rozwiązanie: Rozbierz ją. I siebie.

Bowiem nic nie rozgrzewa lepiej niż dotyk innego ciała. "A dodatkowo przytulanie się zwiększa poziom oksytocyny, która poprawia samopoczucie i działa jak afrodyzjak" - mówi Kerner.

Nie: zdejmuj jej skarpetek.

Kobiety mają 30% większe szanse na orgazm, jeżeli mają ciepłe stopy - odkryli naukowcy z uniwersytetu w Groningen.

3. Problem: Produkujemy mniej hormonów seksu.

W zimie i wczesną wiosną poziom testosteronu leci na pysk - donosi "Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism". Jedną z ewolucyjnych przyczyn tego może być fakt, że dzieci poczęte w tym czasie urodziłyby się jesienią, kiedy to naszym przodkom kurczyły się racje żywnościowe, a dodatkowy mały człowiek narażałby kobietę na poważne straty energetyczne.

Rozwiązanie: Śpij więcej i lepiej.

Dłuższy sen pozwala organizmowi na wytworzenie większej ilości testosteronu. Pamiętaj, że optymalna temperatura w sypialni nie powinna przekraczać 18° C, a wilgotność około 40-60%.

Nie: pij napojów energetycznych w złudnym przekonaniu, że doda Ci to energii.

Naukowcy ze Sleep Research Centre w Loughborough odkryli, że osoby, które piły napoje energetyczne, były o wiele bardziej senne i miały trudności z koncentracją, gdy drink przestawał działać.

4. Problem: W zimie tyjemy i tracimy ochotę na zabawę.

Badania przeprowadzone przez Indiana University dowodzą, że mężczyźni przybierają na wadze średnio 1 kg w okresie zimowym. Niestety, kolejne badania mówią, że wraz z przyrostem wagi obniża się libido - zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn.

Rozwiązanie: Podnieś libido i stężenie hormonów szczęścia, jedząc pizzę.

Nie masz wyboru - głodzenie się wpływa na libido jeszcze gorzej - musisz po prostu jeść mądrzej. Badania opublikowane w "The Lancet" wykazały, że poziom serotoniny jest najniższy w zimie, a najwyższy w słoneczne dni.

Jednak zgodnie z tym, co mówią naukowcy, można zwiększyć poziom serotoniny w zimie za pomocą odpowiedniej diety. Serotonina jest produkowana z protein, ale jej wydzielanie jest kontrolowane przez węglowodany - a to pachnie jak pizza z kurczakiem.

Nie: zapominaj o czerwonym winie.

Naukowcy z University of Florence uprzejmie donoszą, że kobiety, które piją w umiarkowanych ilościach czerwone wino, mają wyższe libido i silniejsze orgazmy. NIE próbuj podnosić libido za pomocą batonika. Słodkie przekąski mogą chwilowo obniżyć poziom testosteronu.

5. Problem: Kobiety w zimie częściej mają depresję.

To nie mit. Z badań naukowców wynika, że faktycznie dwa razy więcej kobiet skarży się w zimie na obniżenie nastroju i ochoty na seks.

Rozwiązanie: Zmień metodę antykoncepcji.

Badania na Albany State University w USA dowodzą, że kobiety, których partnerzy nie używają prezerwatyw, rzadziej cierpią na depresję. Badacze uważają, że to dlatego, iż nasienie zawiera substancje oddziaływujące na nastrój.

Nie: próbuj tego z kimś innym niż Twoja stała partnerka.

"Journal of the Royal Society of Medicine" pisze, że liczba niepożądanych ciąż oraz chorób przenoszonych drogą płciową wzrasta w zimie. Karnawałowe imprezy zakrapiane alkoholem sprawiają, że stajemy się głupio beztroscy.

6. Problem: W zimie brakuje nam motywacji.

 Rano ciemno, gdy wracamy z pracy - ciemno. Nic się w naszym życiu nie dzieje. Skąd wziąć energię do seksu?

Rozwiązanie: Wykup wycieczkę.

Badania wskazują, że samo oczekiwanie na przyjemne wydarzenie już poprawia nastrój. Tylko wykaż się rozsądkiem i nie każ jej czekać na wyjazd do sierpnia.

Nie: bądź egoistą.

Wyjazd na narty w sytuacji, gdy ona nie tylko nie jeździ, ale wręcz nie znosi zimy i gór, sprawi przyjemność wyłącznie Tobie. Czy to jasne?

MH 02/2011

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tysiące lat temu, kiedy zimą nasi przodkowie musieli walczyć o przeżycie, nie w głowie były im figle w łóżku. Te ciężkie czasy już dawno za nami, ale nasze libido wciąż co roku zapada w sen zimowy. Zobacz, jak je rozbudzić i uczynić sypialnię najgorętszym miejscem w całym domu.
    Mens Health, 2013-12-10 19:54:26
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij