Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Jak zdobyć awans? Bądź aktywny fizycznie!

Trening czyni mistrza. To było wiadomo od dawna, ale teraz uczyni Cię także bogatym. Finałowa walka o Twój zawodowy sukces może rozegrać się na murawie, parkiecie czy macie. Bądź gotowy, żeby wygrać!

2008-12-21
fot. Wiesiek Jurewicz

Dyplom renomowanej uczelni, znajomość kilku języków obcych i certyfikaty ukończonych kursów zarządzania projektem nie są dziś gwarancją dobrej posady. Rynek pracy stał się na tyle konkurencyjny, że kandydaci na przyszłych menedżerów mogą pochwalić się zbliżonymi kwalifikacjami, więc szefowie dużych firm i specjaliści od HR-u zaczynają baczniej przyglądać się, jak spędzamy wolny czas.

Zakaz wjazdu dla pana "Tak-Taka"

Wysiłek potrafi ukształtować nie tylko Twoją sylwetkę, ale również charakter. Zmaganie się ze słabościami własnego organizmu, hektolitry potu wylane na siłowni czy tysiące kilometrów w nogach są - oprócz silnych muskułów - oznaką niezwykłych predyspozycji mentalnych. Wiedzą o tym dyrektorzy i headhunterzy.

Klaudiusz Sytek, kierujący nowo powstałym Introbankiem, wchodzącym w skład Noble Banku, uprawiał w przeszłości sporty ekstremalne, wspinał się i skakał na spadochronie. Te doświadczenia nauczyły go działać pod presją czasu, w sytuacjach psychicznego napięcia. Teraz współpracowników szuka wśród tych, którzy lubią ryzykowne aktywności ruchowe: "Chcę mieć przy sobie zawodników, którzy ukończą bieg, a nie zatrzymają się tuż przed metą. Tacy ludzie są odporni na stres, zdyscyplinowani. Trzeba mieć motywację, aby wpleść sport w życie zawodowe, gdzie często pracuje się ciężko po 8, 10 godzin, a następnie ma się jeszcze siłę, by skoczyć do siłowni lub na basen. Po tym poznaje się hart ducha".

Sytek jest przekonany, że osoby zmuszone do podejmowania trudnych decyzji w terenie, kiedy w grę wchodzi życie kompanów, na pewno nie załamią się, gdy w biznesie napotkają na problemy administracyjne, choćby miałaby to być walka z wyczerpującą nerwowo biurokracją. Dla niego wniosek jest jeden: "Jeśli na rozmowie kwalifikacyjnej miałbym dwóch merytorycznie tak samo przygotowanych kandydatów, ostatecznie wybrałbym tego, który uprawia sport. Uprawia, a nie tylko o tym opowiada - a to jestem w stanie zweryfikować, zadając proste pytania".

Ugryź się zatem w język, zanim powiesz, że interesujesz się kulturystyką, a w rzeczywistości nie odróżniasz hantli od sztangi. Nie próbuj też zgrywać maniaka downhillu, posiadając rower z Tesco za 200 zł, którym jeździsz na zakupy. Warto jednak pochwalić się, że ćwiczysz w domu i biegasz, choćby dwa razy w tygodniu - przynajmniej wypadniesz autentycznie. W perspektywie przerażających statystyk, z których wynika, iż ponad połowa krajanów (53% za TNS OBOP) nie robi nic dla poprawienia własnej sylwetki, ważne jest, że masz w sobie wystarczająco dużo energii, by poza robotą realizować inne potrzeby.

Zostań świętym

Psychologowie już dawno udowodnili, że mamy skłonność przypisywania pozytywnych cech osobom atrakcyjnym fizycznie. Wysoki, dobrze zbudowany mężczyzna będzie postrzegany jako inteligentny, mimo braku rzeczywistych wskaźników umożliwiających ocenę jego IQ. Owo zjawisko nosi nazwę "efektu aureoli".

"Nie da się zaprzeczyć, że specjaliści od rekrutacji ulegają temu samemu stereotypowi, co wielu z nas, a mianowicie wyżej punktują osoby dobrze wyglądające niż te o gorszej prezencji. Wysportowana sylwetka może sprawiać wrażenie, że kandydat dba o siebie, ma ciekawe zainteresowania, a to oznacza, że wniesie do firmy więcej niż tylko swoje kwalifikacje zawodowe" - przyznaje Magdalena Majek, Account Director agencji Public Relations Euro RSCG.

1 2 3 ... 4
STRONA 1 z 4

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'Mythos' napisał(-a):Zgadzam się - wielu sportowców to po proste chłopaki (i dziewczyny), które nie radziły sobie i nie radzą z inwestowaniem pieniędzy, ponieważ po prostu nie mieli się gdzie i kiedy tego nauczyć, większość czasu spędzając na treningach. A z menedżerami też różnie bywa...dokładnie podobnie jest z ludźmi ,którzy wygrywają w Lotka raz główną pule przypuśćmy 4mln złotych i po paru latach są bankrutami ,gdyż nie potrafili dobrze zainwestować tych pieniędzy a wykorzystywali je na rzeczy ,których utrzymanie wymaga stałych nakładów finansowych
    whitechocolatte, 2009-01-28 21:56:36
  • avatar
    zgłoś
    Zgadzam się - wielu sportowców to po proste chłopaki (i dziewczyny), które nie radziły sobie i nie radzą z inwestowaniem pieniędzy, ponieważ po prostu nie mieli się gdzie i kiedy tego nauczyć, większość czasu spędzając na treningach. A z menedżerami też różnie bywa...
    Mythos, 2009-01-28 21:52:55
  • avatar
    zgłoś
    'saber' napisał(-a):Inne czasy były, wtedy ludzie wyciskali z siebie ostatnie poty i w tej całej sportowej rywalizacji był prawdziwy duch. Gorzej natomiast było z $$$. Bardzo dużo się pozmieniało. Ile naszych sław sportowych umiera teraz w skrajnej biedzie.Jest ich bez wątpienia sporo jednak jest to powiązane albo z płacami bo przecież nie tak samo zarabia piłkarz Lecha Poznań jak nawet dobry cięzarowiec ktory moze się wybic tylko poprzez medale na olimpiadzie. Wazna jest również sprawa wykorzystania i zainwestowania /zagospodarowania swoich pieniędzy, aby zarabiały na kolejne
    whitechocolatte, 2009-01-26 23:28:59
  • avatar
    zgłoś
    Inne czasy były, wtedy ludzie wyciskali z siebie ostatnie poty i w tej całej sportowej rywalizacji był prawdziwy duch. Gorzej natomiast było z $$$. Bardzo dużo się pozmieniało. Ile naszych sław sportowych umiera teraz w skrajnej biedzie.
    saber, 2009-01-04 20:36:27
  • avatar
    zgłoś
    'Leon napisał(-a):sportowe sławy tez sobie różnie radzą.są tacy którzy dobrze czują sie w biznesie jak choćby Boniekale są i tacy jak Evander Holyfield, który narobił długów i musi sprzedać swoją rezydencję z basenem w kształcie rękawicy bokserskiej...(tak przynajmniej mówili na polsacie sport jak walczył z Wałujewem) Ja pamiętam jak jeszcze żył Kazimierz Górski i przyjeżdżała ekipa tv do jego domu... Malutkie mieszkanko, stare meble.. Odrapane ściany... Tak samo Fortuna... Wielkie sportowe osobowości, które nie dały sobie rady w gospodarce rynkowej.
    Shaq44, 2009-01-03 13:53:39
  • avatar
    zgłoś
    ponoć najłatwiej wypompować awans w wojsku sport pewnie trochę ułatwia karierę ale nie zastąpi twardych umiejętności.trudno sobie wyobrazić gościa po AWFie który buduje mosty.sportowe sławy tez sobie różnie radzą.są tacy którzy dobrze czują sie w biznesie jak choćby Boniekale są i tacy jak Evander Holyfield, który narobił długów i musi sprzedać swoją rezydencję z basenem w kształcie rękawicy bokserskiej...(tak przynajmniej mówili na polsacie sport jak walczył z Wałujewem)
    Leon Z., 2008-12-29 23:56:17
  • avatar
    zgłoś
    'saber' napisał(-a):To nawet nie wiedziałem, więc widać kiepsko się tym chwalą to raz, a dwa to co pisze Esper, ale to też zależy bo jak fajnie się coś poda odbiorcy to nawet brydż może być spoko do oglądania. Zobaczcie chociaż jaki kult zrobiono z pokera, jak wyglądają transmisje i z jaką pompą to jest wszystko robione. Ja grywam zupełnie amatorsko w gronie znajomych ale byłbym w stanie na tym zawiesić oko, a przecież to tylko karty.Transmisje z World Series na Sportklub to na prawdę mistrzostwo - zwłasza komentarz - Mariusz Grzywacz! Koleś ma wiedzę i fajnie to wszystko okrasza swoimi sformuowaniami w stylu - "I na to wszystko big slick na ręku małego Anglika". Wielki szacunek!
    Shaq44, 2008-12-28 05:03:40
  • avatar
    zgłoś
    To nawet nie wiedziałem, więc widać kiepsko się tym chwalą to raz, a dwa to co pisze Esper, ale to też zależy bo jak fajnie się coś poda odbiorcy to nawet brydż może być spoko do oglądania. Zobaczcie chociaż jaki kult zrobiono z pokera, jak wyglądają transmisje i z jaką pompą to jest wszystko robione. Ja grywam zupełnie amatorsko w gronie znajomych ale byłbym w stanie na tym zawiesić oko, a przecież to tylko karty.
    saber, 2008-12-27 13:44:42
  • avatar
    zgłoś
    'Shaq44' napisał(-a):No nie do końca... Polska jest np potęgą w akrobatyce lotniczej, a tego nikt nie ogląda... Tak samo w brydżu...bo co to za widowisko... nuda jest, nie ma sponsorów, nie transmisji, nie ma popularności.Zawsze marzyłem o tym by pół dnia oglądać w TV ziomali przy zielonym stoliku
    Esper, 2008-12-27 10:19:15
  • avatar
    zgłoś
    'saber' napisał(-a):Chociażby "Gwiazdy tańczą na lodzie"! A to mnie akurat wcale nie dziwi. Normalna sprawa, jak jest gdzieś "swój" i ten "swój" liczy się w całej stawce to żeby to było bieganie z motyką po bagnie to i tak dużo ludzi będzie chciało mieć możliwość obejrzenia. Wystarczy spojrzeć na Kubicę. Tych, którzy interesują się f1 bo są pasjonatami takich motoryzacyjnych zabawek, jest niewspółmiernie mniej od ludzi, którzy zainteresowali się i śledzą bo jest tam Polak. Zresztą sam się do nich zaliczam, do tych drugich oczywiście.No nie do końca... Polska jest np potęgą w akrobatyce lotniczej, a tego nikt nie ogląda... Tak samo w brydżu...
    Shaq44, 2008-12-27 04:37:54
  • avatar
    zgłoś
    'Shaq44' napisał(-a):Powiedzenie, że Korzeniowski jest dobrym managerem jest delikatnie mówiąc przesadą. W koncu, czy ktoś oglądał ostatnio "porządny" sport w TVP? Radzi sobie, niesiony sławą i wielkim - należnym mu za medale i wiele lat pracy nad sobą - szacunkiem...Chociażby "Gwiazdy tańczą na lodzie"! 'Shaq44' napisał(-a):A jak Małysz skończy skakać, chyba że zdarzy się jakiś cud, to moda na oglądanie skoków przeminie... I znów oglądać je będą tylko zapaleńcy na kanałach sportowych w godzinach nocnych lub superporannych...A to mnie akurat wcale nie dziwi. Normalna sprawa, jak jest gdzieś "swój" i ten "swój" liczy się w całej stawce to żeby to było bieganie z motyką po bagnie to i tak dużo ludzi będzie chciało mieć możliwość obejrzenia. Wystarczy spojrzeć na Kubicę. Tych, którzy interesują się f1 bo są pasjonatami takich motoryzacyjnych zabawek, jest niewspółmiernie mniej od ludzi, którzy zainteresowali się i śledzą bo jest tam Polak. Zresztą sam się do nich zaliczam, do tych drugich oczywiście.
    saber, 2008-12-26 23:13:00
  • avatar
    zgłoś
    Powiedzenie, że Korzeniowski jest dobrym managerem jest delikatnie mówiąc przesadą. W koncu, czy ktoś oglądał ostatnio "porządny" sport w TVP? Radzi sobie, niesiony sławą i wielkim - należnym mu za medale i wiele lat pracy nad sobą - szacunkiem...A jak Małysz skończy skakać, chyba że zdarzy się jakiś cud, to moda na oglądanie skoków przeminie... I znów oglądać je będą tylko zapaleńcy na kanałach sportowych w godzinach nocnych lub superporannych...Sportowiec może stać się managerem tak samo jak żołnierzem, malarzem czy poskramiaczem lwów. Wystarczy pomysł na siebie i tyle. Ale nie o tym materiał... Cechy sportowe - chęć rywalizacji, praca nad sobą, upór, umiejętność porażek i ciężkiej pracy - oto cechy, które dadzą nam sukces w każdej pracy...
    Shaq44, 2008-12-25 23:55:34
  • avatar
    zgłoś
    tylko kogo szanowny Małysz będzie komentował? Jak sam przestanie skakać, to pewnie nikt już skoków nie będzie chciał pokazywać...
    Esper, 2008-12-24 09:38:54
  • avatar
    zgłoś
    Wierzycie, że Kusznierewicz byłby "dobrym", a raczej popularnym managerem, gdyby nie sport. ja w to nie wierzę. Po prostu sława otwiera wiele furtek. Małysz już teraz mówi, że chętnie zająłby się po zakończeniu kariery komentowaniem skoków. A znając TVP, ma na to duże szanse:)
    ~hubert89, 2008-12-24 09:05:34
  • avatar
    zgłoś
    hmmmmm ale chyba odsetek ogarniętych managerów wśród sportowców jest taki sam jak wszędzie indziej. Tyle, że oni sobie wcześniej zdobyli popularność. Która pewnie nieraz pomaga...
    Esper, 2008-12-23 20:33:26
  • avatar
    zgłoś
    'Waldek' napisał(-a):korzeń?tak, ale również kusznierewicz, czarnecki i wielu, wielu innych... np. wojciechowska
    ~mistermaster, 2008-12-23 17:03:44
  • avatar
    zgłoś
    'Gość' napisał(-a):np. chodziarz z TVP korzeń?
    ~Waldek, 2008-12-22 17:38:13
  • avatar
    zgłoś
    'mariusz' napisał(-a):rzeczywiście sportowcy okazują się często sprawnymi menadżeraminp. chodziarz z TVP
    ~Gość, 2008-12-22 17:01:23
  • avatar
    zgłoś
    rzeczywiście sportowcy okazują się często sprawnymi menadżerami
    ~mariusz, 2008-12-22 13:50:30
  • avatar
    zgłoś
    Trening czyni mistrza. To było wiadomo od dawna, ale teraz uczyni Cię także bogatym. Finałowa walka o Twój zawodowy sukces może rozegrać się na murawie, parkiecie czy macie. Bądź gotowy, żeby wygrać!
    Mens Health, 2008-12-21 21:23:53
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij