Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Wakacje: zostaw stres za sobą

Marzysz, by na urlopie zrelaksować się, uwolnić od stresu i zapomnieć o problemach, a potem wrócić do domu, tryskając energią? Poznaj 5 głównych przyczyn nieudanych wakacji i proste patenty, dzięki którym nikt i nic nie pozbawi Cię zasłużonego wypoczynku.

Viola Nowacka 2010-06-27
rys. Tomasz Kapuściński

"Muszę odpocząć. Za wszelką cenę. To moja ostatnia szansa!" - pamiętasz ten dramatyczny monolog Adasia Miauczyńskiego z "Dnia świra"? Niestety, upragniony wypoczynek nad Bałtykiem okazał się pasmem horrorów. Najpierw hałaśliwe współtowarzyszki podróży, potem kłócąca się para, natarczywa mewa, szczekający pies...

Tak, wypoczynek to trudna sztuka. Jednak to, czy uda Ci się odpocząć, w ogromnej mierze zależy nie od pogody, krajobrazów, lokalnej gastronomii czy doborowej kompanii, ale od tego, co mamy zakodowane w głowie, a ściślej - w mózgu.

Jeśli wyjeżdżasz na urlop pełen najgorszych myśli i przeczuć albo przekonany o tym, że po całorocznej harówce odpoczynek Ci się należy, to mimo najlepszej obsługi i wszelkich luksusów, będziesz miał przerąbane, bo prawie na pewno znajdziesz dziurę w całym. Nie ma nic gorszego, niż roszczeniowe nastawienie do przyjemności; wtedy przeszkody pojawiają się jak grzyby po deszczu, a Ty, aby je wyeliminować, po prostu dostajesz świra.

Sztuka odpoczynku

Tak, stary, trzeba nauczyć się odpoczywać. Kiedy po całym roku tyrania znienacka pozbawiasz swój organizm wyzwań i spadasz na leniwe obroty, nadmiar wolnego czasu może się okazać nie do zniesienia. Skutki uboczne to drażliwość, apatia lub nadpobudliwość, niezdolność do planowania, spadek kondycji fizycznej, zaburzenia snu i wiele innych. W końcu dochodzą jeszcze trudności obiektywne, którym trzeba stawić czoło.

Co wtedy? Oto kilka praktycznych rad, jak przygotować umysł i ciało na wakacyjny wypoczynek, by w razie wkurzających sytuacji potraktować je jak piece of cake.

Zanim wyjedziesz, przestaw swój mózg na pozytywne wibracje. Bez tego nie ruszysz z miejsca. Zrób próbę potencjalnych wakacyjnych stresów (test własnej wytrzymałości) podczas przedwakacyjnych weekendów.

1. Postaraj się wynaleźć korzyści w sytuacji, która Cię wkurza.

Nie dają Ci spać hałaśliwi sąsiedzi zza ściany? Wybierz się do nich w gości z winem lub flaszką. Złapałeś gumę? Rozejrzyj się dookoła. Może zobaczysz piękny zachód słońca albo spotkasz jakąś atrakcyjną laskę, która właśnie zatrzymała się niedaleko. Przejechałeś właściwy zjazd z autostrady i musisz nadrobić 50 km? To niby źle, ale wtedy ominąłbyś komis samochodowy, a tam być może straciłbyś okazję, na którą długo polowałeś.

2. Wyjeżdżając na przedwakacyjny weekend zostaw w domu komórkę i laptopa.

Jeśli będziesz odczuwał podenerwowanie z powodu ich braku, powtarzaj sobie: "Teraz mam czas dla siebie. Pokażę im, jak wrócę. Muszę przecież nabrać sił!"

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij