Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.7

Jak dostać awans? 19 sposobów na szybszy rozwój kariery

Czy można awansować, pracując mniej? Oczywiście, i wcale nie oznacza to żadnych nieuczciwych zagrań. Wystarczy tylko, że będzie pracował mądrzej i zastosujesz kilka prostych trików, które pomogą Ci niemal bez wysiłku poprawić swoją pozycję w firmie.

2013-07-10
fot. shutterstock.com

Poznaj metody, ktore przybliżą Cię do najlepszego fotela w Twojej firmie, a jednocześnie pozwolą Ci wychodzić do domu punktualnie o siedemnastej. Bo wcale nie pracoholizm zapewnia sukces, tylko równowaga między pracą a życiem.

1. Twarzą w twarz

50% - o tyle większą masz szansę na sukces, jeżeli zamiast korespondencji elektronicznej wybierzesz kontakt osobisty. Jeżeli chcesz wiedzieć, jaką naprawdę masz szansę na awans, zamiast wysyłać e-maila, umów się z szefem na spotkanie.

Dwa razy trudniej zbywać nam ludzi, ale też i kłamać podczas rozmowy twarzą w twarz. Dlatego też, jeżeli musisz się usprawiedliwić, co sprawiło, że nie mogłeś dotrzymać terminu, wiarygodniej zabrzmi pisemne wyjaśnienie.
Źródło: Lehigh University

2. Szef zamordysta

27% - o tyle mniej chorobowego weźmiesz, jeżeli masz "twardziela za szefa". Do końca nie wiadomo, czy będziesz zdrowszy, czy po prostu będziesz chodził do roboty z katarem, bojąc się iść na zwolnienie.

Na wszelki wypadek pamiętaj, że na rozpoczynające się przeziębienie dobrze zrobi solidna dawka witaminy C w połączeniu z cynkiem.
Źrodło: magazyn "Occupational and Environmental Medicine"

3. Pióro zamiast klawiatury

33% - o tyle zwiększysz prawdopodobieństwo realizacji celu, jeżeli plan zapiszesz ręcznie, ponieważ pobudza to naszą potrzebę bycia konsekwentnym. Co więcej - ręczne notowanie sprzyja myśleniu analitycznemu i zapamiętywaniu.

4. Spacer po witaminy

15 minut spaceru na świeżym powietrzu podczas słonecznego dnia znacznie poprawi Twoją koncentrację, a to dzięki działaniu witaminy D. Nie wykręcaj się - nawet najbardziej zapracowany człowiek może sobie pozwolić na 15-minutowy spacer.
Źródło: Dominican University of California

nowy w pracy, nowa praca fot. Minerva Studio, 2015, shutterstock.com

5. Okularnik faworytem

7% - o tyle zwiększysz szanse, że prowadzący rozmowę kwalifikacyjną uzna Cię za inteligentnego, jeżeli nosisz okulary. Mów sobie, co chcesz, ale oprawki Ray-Ban Wayfarer to model stylowy, klasyczny i twarzowy.
Źródło: The College of Optiometrist

8. Dobre otwarcie

43% pierwszego wrażenia, jakie robisz, zawdzięczasz słowom, które wypowiedziałeś w pierwszych sekundach. Dlatego warto mieć przygotowanych kilka dobrych tekstów, zamiast tandetnego: "No i co tam słychać?".
Źródło: University College of London

9. Garnitur robi swoje

50% - tylu potencjalnych pracodawców uzna, że zasługujesz na ponowne zaproszenie, jeżeli jesteś dobrze ubrany. A dobrze w ich języku oznacza ciemny, dopasowany do sylwetki garnitur, jasną koszulę oraz krawat w zdecydowanym kolorze.

10. Miętowo mi!

17% - o tyle zmniejszysz stres, jeżeli żujesz gumę  w pracy. Mentol, obkurczając błony śluzowe, sprawia, że lepiej Ci się oddycha, co przekłada się na lepsze dotlenienie mózgu.
Źródło: Swinbourne University, Melbourne

11. Seks kontra pracoholizm

36% - o tyle mniej zadań w pracy czeka Cię, jeżeli będziesz uprawiał seks częściej niż  raz w tygodniu. Mężczyźni seksualnie sfrustrowani mają skłonność do pracoholizmu, co prowadzi do dalszego spadku libido.
Źródło: Goettingen University, Niemcy

praca przy biurku fot. baranq, 2015, shutterstock.com

12. Herbaciany relaks

47% mniej hormonu stresu zawiera ślina pracowników, którzy robią sobie przerwy na herbatę. Oprócz relaksującego działania samej przerwy, doceniamy rolę herbaty w regulowaniu poziomu cukru we krwi.
Źródło: University College of London

13. Wody!

1/4 - o tyle może osłabić refleks niedostateczne nawodnienie organizmu (ok. 1,5 l płynów dziennie). Najlepiej przynoś do pracy butelkę wody mineralnej i popijaj małymi łykami przez cały dzień.
Źródło: Harvard Medical School

14. Jeszcze więcej wody!

1/5 - o tyle mniej zadań wykonasz, jeżeli jesteś spragniony. W ferworze roboty możesz nawet nie zauważyć, że przez cały dzień napędzają Cię jedynie maleńkie espresso. A to za mało i może odwadniać.  Do każdego espresso pij szklankę wody.
Źródło: Harvard Medical School

15. Sok daje moc

1/10  - o tyle może osłabić efektywność niedostateczny dowóz witamin i składników mineralnych. Zamiast suplementów pij soki owocowe. Rzuć okiem na etykietę - najlepsze są te jednodniowe, bez dodatku cukru.
Źródło: Harvard Medical School

16. Czas na przerwę!

64% - o tyle bardziej produktywny będziesz, jeśli utniesz sobie pogawędkę z kolegą, robiąc sobie kawę w kuchni. To obniży poziom hormonów stresu i o taką właśnie wartość zwiększy wydajność umysłu.
Źródło: www.accountemps.com

Test MH: czy umiesz być szczęśliwy? fot. FuzzBones 2015/Shutterstock

17. Plan to podstawa!

8% więcej koncentracji zyskasz, planując sobie dzień. Na początek zadania prostsze, od 10.00 do 15.00 - najtrudniejsze,  a pod koniec dnia załatw korespondencję i uzupełnij plan następnego dnia.
Źródło: University of Melbourne

18. Esy floresy

40% - o tyle lepiej będzie działać Twoja pamięć dzięki… gryzmołom. Miej w pogotowiu pisaki: niebieski oraz czerwony. Niebieski pobudza kreatywność, czerwony - pomoże Ci się skupić.
Źródło: Applied Cognitive Psychology

19. Kawa plus ciastko

75 mg kofeiny i 75 g glukozy razem wzięte to, zdaniem naukowców, skuteczny sposób na poprawę pamięci i koncentracji uwagi, dzięki czemu będziesz popełniał mniej błędów.

Źródło: uniwersytet w Barcelonie, Instytut Zdrowia Publicznego w Harvardzie

3 filiżanki i dość! 3 filiżanki kawy dziennie to maksymalna ilość, jeśli nie chcesz stać się nadmiernie pobudzony. Kofeina zakłóca reakcję wydzielania adenozyny - neuroprzekaźnika biorącego udział w regulacji nastroju. Krótko mówiąc, za dużo kofeiny może sprawić, że będziesz odczuwał niepokój. My jak zwykle polecamy świeże espresso.
Źródło: Vanderbilt Institute

Szybkie ładowanie. 15-45 minut po wypiciu filiżanki kawy możesz spodziewać się najbardziej pozytywnych skutków jej działania. Naukowcy, pomimo powszechnej zgody, że kawa jest zdrowa, stwierdzili jednak, że bardzo częste jej picie powoduje, iż znieczulamy się na jej pobudzające działanie. Największy efekt odczujemy po 3-dniowej abstynencji.
Źródło: magazyn "Psychofarmacology"

MH 10/11

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    artkul niezly ale troche zabraklo mi puenty. no i ciekawe czy to sie da odniesc do polskich realiow?
    petterDO, 2013-07-17 14:05:50
  • avatar
    zgłoś
    Czy można awansować, pracując mniej? Oczywiście, i wcale nie oznacza to żadnych nieuczciwych zagrań. Wystarczy tylko, że będzie pracował mądrzej i zastosujesz kilka prostych trików, które pomogą Ci niemal bez wysiłku poprawić swoją pozycję w firmie.
    Mens Health, 2013-07-16 02:15:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij