Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Pracuj krócej, zarabiaj więcej

Masz tyle roboty, że nie wiesz, w co ręce włożyć? Może wcale nie jesteś taki zapracowany, tylko po prostu źle zorganizowany? Zobacz, co musisz zmienić, by w krótszym czasie pracować wydajniej i lepiej, a zaoszczędzony czas dobrze zainwestować. Bądź spokojny - szef to doceni.
2011-04-07
fot. Diego Cervo 2011/shutterstock.com

Każdy menedżer jest teoretycznie specjalistą od organizacji, jeśli któregoś z nich zapytasz, jak lepiej się zorganizować, usłyszysz, że masz najpierw robić rzeczy najważniejsze. Taka rada to żadna rada. Zajęty facet ma wiele rzeczy do zrobienia natychmiast, a wszystkie są tak samo ważne. Na pewno?

"Czuję, że czas przecieka mi przez palce - mówi 31-letni Adam, menedżer w dużej korporacji. - Mam wiele zadań do zrobienia. I nie wiem, od którego zacząć. Czy zrobić coś, co jest naprawdę pilne, ale nikt nie doceni, że to zrobiłem? Ale jeśli tego nie zrobię, jutro nasz kluczowy klient będzie wściekły i wtedy już wszyscy będą wiedzieli, że nawaliłem. Inne zadanie to czasochłonna błahostka, ale prezesowi bardzo na tym zależy. Mogę zrobić jedno i drugie, ale po południu mój syn ma przedstawienie w przedszkolu. Jeśli się nie pojawię, będzie rozczarowany. W efekcie siedzę jak sparaliżowany i nic nie robię."

Na początku był drobiazg

Z pewnością w pracy Adama był taki moment, gdy jeszcze nad wszystkim panował. Kiedy to się zawaliło? Zawsze należy pamiętać o dwóch zasadach: prawo Murphy'ego mówi, że jeśli coś może pójść źle - to pójdzie; i druga rzecz - zadanie zawsze zajmuje trochę więcej czasu, niż nam się wydaje.

Adam kilka miesięcy temu zaplanował, że napisanie raportu zajmie mu 5 godzin, a zajęło 7. Dwie brakujące godziny, kilka miesięcy później, spowodowały, że przez jego życie przeszło tornado w postaci wkurzonego szefa, klienta, zawiedzionej żony i smutnego syna.

Bez listy się nie uda

Niestety, nikt jeszcze nie opracował nic lepszego, by zapanować nad chaosem, niż lista rzeczy do zrobienia.

Krok 1: spis. Należy spisać wszystkie sprawy do załatwienia w formie krótkich, czytelnych notatek. Jeśli plan na następny dzień wpisujemy do naszego organizera, lepiej używać ołówka. Ma to o tyle znaczenie, że jeśli coś się zmieni w naszym planie, nie musimy kreślić notek i zapis dalej pozostaje czytelny.

Krok 2: czas. Oszacujmy czas na załatwienie wszystkich spraw i dodajmy zawsze trochę czasu na nieprzewidziane wypadki. Jeśli nie masz pojęcia, ile czasu zajmie Ci dana rzecz, zarezerwuj na nią nawet o 50% więcej czasu, niż wydaje Ci się, że będziesz potrzebował.

1 2 3 ... 4
STRONA 1 z 4

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Inwestowanie to oczywiście sposób bardzo dobry ale trzeba to robić z głową i rozsądnie, to niezwykle ważne.--www.przyszle-pokolenia.pl
    pokolenia, 2013-11-20 21:38:56
  • avatar
    zgłoś
    Inwestowanie to najlepszy sposób na pomnożenie gotówki w jak najszybszym tempie, mi całkiem dobrze idzie a jak zaczynałam to miałam dużo wątpliowści. Proponuje najpierw umieścić oszczędności na jakieś dobrej lokacie bankowej.
    Aneta Lacka, 2013-01-11 13:33:44
  • avatar
    zgłoś
    'Marity' napisał(-a):Nie tylko biurowych, widzę czasem jak chłopaki buduja drogi i mosty w mojej miescinie, jeden przy łopacie reszta oparta o łopatę.Witam w PL
    AdrianW, 2012-11-19 17:22:22
  • avatar
    zgłoś
    Nie tylko biurowych, widzę czasem jak chłopaki buduja drogi i mosty w mojej miescinie, jeden przy łopacie reszta oparta o łopatę.
    Marity, 2012-11-19 09:20:29
  • avatar
    zgłoś
    Kolos to co podałeś dotyczy w 90% pracowników biurowych . Pozwól że nie skomentuje tego typu obiboków.
    Alek, 2011-04-29 00:54:29
  • avatar
    zgłoś
    Adam: Ja mam przerwy na jedzenie, picie, toalete i na telefon, wiecej mi nie trzeba.
    Hustla, 2011-04-28 16:15:43
  • avatar
    zgłoś
    Jeszcze dochodzi do tego fakt, że fizycznie jest nie możliwe wykonywać pracę przez 8 godzin w sposób efektywny - im później dnia roboczego tym więcej popełnia się błędów, praca wymaga większego skupienia i zmęczenie szybciej się kumuluje. Dobrze sobie zrobić chociaż raz na jakiś czas chwilkę przerwy na coś do zjedzenia, szklankę wody albo przysłowiowe "siusiu" mózg przez chwilkę odpocznie. To samo tyczy się pracowników fizycznych!
    Adam, 2011-04-28 16:06:59
  • avatar
    zgłoś
    Kolos: Takie rzeczy możliwe są tylko jak pracodawca nie nadzoruje pracownika, albo jeżeli zleca pracownikowi wykonać coś w 4h on robi w 3h i 1h ma wolne. Ludzie się obijają tylko jeżeli pracodawcy to na rękę. Mój szef woli mi dać 20zł/h zamiast 15zł/h żebym coś szybciej wykonał, albo, żebym pracował ciężej. Pracownik jest tak pracowity jak oczekuje od niego i wymaga pracodawca. W pracy biurowej kierownictwo się obija i nie nadzoruje pracowników, a może, jest taki program który po zainstalowaniu w komputerach firmy możesz widzieć pulpit każdego pracownika w sieci i możesz nawet reagowac przez blokowanie myszki i samemu pisanie mu na monitorze, że mu obetniesz pensje, jak będzie się obijał.
    Hustla, 2011-04-28 16:03:53
  • avatar
    zgłoś
    'Alek' napisał(-a):W pracy to się pracuje Proste.Tylko praktyka pokazuje coś innego*Polacy nie zawsze pracują w pracy, marzec 2010Co trzeci Polak załatwia swoje prywatne sprawy w pracy przez ponad 45 minut. Jest to niemal 10 proc. czasu, za który pobierają wynagrodzeniealbo toCo Polacy robią w pracy. Lenistwo na pełen etat? marzec 2011Bo kiedy mamy wybór między pracą a plotkami to wolimy plotki niż pracę. taka jest rzeczywistość. Oczywiście nie każdy może sobie na to pozwolić.
    Kolos, 2011-04-28 15:45:08
  • avatar
    zgłoś
    Czytacz: Tak! rada jest sensowan. Ale chciałem pokazać drugą stronę medalu. Są prace które można wykonać szybciej i mieć wolne reszte dnia np. szef każe Ci zrobić raport "tego i tamtego" na dziś i to wszystko co masz dziś zrobić (potem wolne), sprężasz się i reszt dnia twoja. Ale popatrz na to inaczej. Pracując w wytwurniach z maszynami wtryskowymi pracodawca daje Ci maszyne (lub maszyny) do opieki, a ty przez 10h masz icg doglądać (czytaj podawać materiał, zbierać produkt, segregować, liczyc, pakować). Nie ważne czy w ciągu dnia zrobisz 4tys sztuk czy 3,5tys i tak musisz 10h dogladać maszyn. Tu zasada zorganizowania polega na tym, że wiesz co robić i robisz to cały czas, a przerwa to jedyne 3x5min na jedzenie i toalete, ewentualnie prosisz kolegę by na 1min popatrzył na twoje maszyny (ale to nie takie proste gdy sam zapierda*a).Oczywiście są prace fizyczne gdzie mobilizacja ułatwia życie np. mycie okien w wierzowcach. Jest dana oferta za wykonanie usługi i właściciel firmy bierze 25-50% kasy, reszta jest dla pracowników. I tu wynagrodzenie zależy od zaradności, pracowitości i organizacji, bo może dwuch sprawnych mobilnych facetów zrobić budynek w 10h i zgarnąc kase do podziału na dwuch, albo firma wyśle czterech pseudo pracowników, którzy spędzą dwa dni po 10h i wtedy dostaną jedną czwartą tego co zorganizowani za dzień pracy.Zorganizowanie jest ważne nie mówie, że nie. Ale w pracach gdzie szybkość, wydajność ma znaczenie to kwestia być albo nie być, bo po co pracodawcy zbijający bąki koleś co bierze 10zł/h jak może mieć dwa razy bardziej wydajnego gościa za 15zł/h.
    Hustla, 2011-04-18 12:20:40
  • avatar
    zgłoś
    Kolejny artykuł który przeczytałem, pojaram siee troche ale jak przyjdzie co do czego żeby się zorganizować to już nie bedzie się chciało. Muszę mieć większą motywacje.Aczkolwiek artykuł pomocny
    gruby91, 2011-04-18 12:02:43
  • avatar
    zgłoś
    No ja pracuję w branży farmaceutycznej, praca raczej systematyczna, a pacjentowi nie odpowiem, żeby wrócił za 5minut Ale kilka wskazówek przydatnych. Liczy się przede wszystkim dobra organizacja pracy, bez tego nic się nei zdziała w żadnej dziedzinie. Ja jestem przedstawicielem i sam muszę zaplanowac dzien, kiedy do ktorego klienta pojadę,ile rzeczy załatwię w konkretnym dniu.Nie jest to bardzo problematyczne szczerze mówiąc, ale warto się udoskonalać z każdym dniem. Ja bym nie skreslal takich porad od razu.
    ~Danek, 2011-04-18 11:56:51
  • avatar
    zgłoś
    W pracy to się pracuje Proste.
    Alek, 2011-04-07 15:21:12
  • avatar
    zgłoś
    Nie zgadzam sie z tym, ze to artykul tylko dla kompletnie niezorganizowanych. Jest w nim wiele wskazowek, ktore wydaja sie oczywiste, ale ide o gruby zaklad, ze wiekszosci pracujacych osob (zreszta uczacych sie rowniez) moga sie przydac, zeby pracowac efektywniej i wlasnie krocej. Chocby ten fragment:Kłopoty to inniWszyscy, którzy wpadają do Ciebie na minutkę, mogą rozwalić nawet najlepszy plan. Dlatego warto wypróbować cztery proste sposoby, które pomogą Ci sobie z nimi poradzić:1. Odmawiaj. Jeśli ktoś Ci przeszkadza, po prostu powiedz: "Nie. Jestem zajęty". Proste?2. Odkładaj. Jeśli ktoś jest wyjątkowo namolny, powiedz: "Teraz jestem zajęty. Porozmawiajmy później". Poćwicz przed lustrem, by wypadło stanowczo.3. Ograniczaj. Jeśli już musisz zgodzić się na rozmowę, powiedz: "OK. Ale mam tylko 5 minut". I starannie przestrzegaj limitu czasu.4. Zapobiegaj. Porozmawiaj z sekretarką, by zapewniła Ci ochronę przed niechcianymi gośćmi, wywieś kartkę z napisem "Nie przeszkadzać".Bardzo ważne, byś przez cały czas pozostał uprzejmy, nawet mówiąc dziesiąty raz "nie". Chcesz być zorganizowany, a nie arogancki.
    Czytacz, 2011-04-07 14:27:43
  • avatar
    zgłoś
    Artykuł który ma sens tylko dla ludzi totalnie nie zorganizowanych. Znam zawody w których brak zorganizowania czasu, narzędzi, środkow, otoczenia... równy jest natychmiastowemu zwolnieniu, a jak wszystko ograniasz to mimo wszystko tyrasz po 12-14h więc nic tu od Ciebie nie zależy.
    Hustla, 2011-04-07 14:15:31
  • avatar
    zgłoś
    Masz tyle roboty, że nie wiesz, w co ręce włożyć? Może wcale nie jesteś taki zapracowany, tylko po prostu źle zorganizowany? Zobacz, co musisz zmienić, by w krótszym czasie pracować wydajniej i lepiej, a zaoszczędzony czas dobrze zainwestować.
    Mens Health, 2011-04-07 13:52:04
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij