Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Zebrania w pracy - czy narady zawsze są potrzebne?

Formalne spotkania bywają jednym z największych złodziei czasu. Badania przeprowadzone przez NFO Research wykazały, że statystyczny menedżer bierze udział w ponad 60 spotkaniach miesięcznie, a pracownicy zatrudnieni w USA spędzają na nich ponad jedną trzecią czasu pracy. Połowa z nich jest niepotrzebna.

Beata Dżugaj 2006-11-08
To wszystko... hrrr... co pan mówi, prezesie... hrrr... jest bardzo interesujące... (fot. © Orange Line Media 2008/shutterstock.com)

Czy to ma sens?

Przed spotkaniem sprawdź, co będzie przedmiotem rozmowy i czy nie można znaleźć rozwiązania bez zwoływania zebrania.

33%O tyle skrócą się narady firmowe, jeśli z sali konferencyjnej zostaną usunięte krzesła.

 

Dobrze je zorganizuj

Jeżeli organizujesz takie zebranie, skorzystaj z rad Roberta W. Bly'a zawartych w książce "Wykorzystaj każdą sekundę" (wyd. MT Biznes 2006):

1. Ustal czas rozpoczęcia i zakończenia spotkania i poinformuj o tym uczestników co najmniej kilka godzin wcześniej.

2. Rozpoczynaj i kończ zebranie zgodnie z planem, nawet jeżeli nie ma jeszcze wszystkich osób.

3. Określ porządek zebrania, tak aby każdy z uczestników wiedział, ile czasu ma na zaprezentowanie swoich kwestii.

4. Utrzymuj dyscyplinę, kontrolując czas i przypominając uczestnikom, ile zostało do końca konkretnego wystąpienia oraz całego zebrania.

Prosty patent:

Według prof. Allena Bluedorna, specjalisty od zarządzania na Uniwersytecie w Missouri, dobrym sposobem jest usunięcie krzeseł z sali obrad. Uczestnicy dyskutują na stojąco, starają się mówić rzeczowo, konkretnie i zwięźle. Nikt nie bije piany. Spotkania są średnio o 1/3 krótsze, a decyzje podejmowane w ich trakcie są tak samo trafne.

Men's Health 11/2006

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Formalne spotkania bywają jednym z największych złodziei czasu. Badania przeprowadzone przez NFO Research wykazały, że statystyczny menedżer bierze udział w ponad 60 spotkaniach miesięcznie, a pracownicy zatrudnieni w USA spędzają na nich ponad jedną trzecią czasu pracy. Połowa z nich jest niepotrzebna.
    Mens Health, 2008-12-21 21:23:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij