Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Stres w pracy: poznaj sposoby, jak go pokonać

Każda praca wiąże się z jakimś stresem. Jednak stres przewlekły oznacza w praktyce koniec pracy. Przestajesz spać, rano nie możesz się skupić, a potem to już gafa za gafą. Oto 9 patentów, jak poskromić bestię. 

2015-01-13
Stres w pracy fot. Ollyy 2015/Shutterstock

1. Zobacz stres

Najpierw sprawdź, czy praca Cię stresuje. Pstrykanie długopisem, kartkowanie w notesie, dotykanie twarzy – widzisz to u siebie? Jeśli tak, to oznacza, że pracujesz pod presją.

2. Na ciepło

Zamiast wypijać trzecią kawę, wypij ciepłe mleko. Wyciszysz się jak niemowlak po butelce i zapanujesz nie tylko nad zdenerwowaniem, ale też nad niezdrowymi zachciankami.

Przed ważnym wystąpieniem napisz jego plan w punktach. Zrób to jednak za pomocą ołówka, a nie na klawiaturze. Mózg lepiej zapamięta to, co napisałeś odręcznie, na kartce.

3. Wrzuć robotę w sieć

Zamiast rwać włosy nad fakturami, zleć to e-fachowcom. To tańsze niż księgowa na etacie. W internecie znajdziesz wiele biur rachunkowych, które Cię wyręczą w tej żmudnej robocie.

4. Rzuć mięsem w stres 

Jedz wołowinę. Według naukowców ze słynnej Mayo Clinic, zawarta w niej L-karnityna obniża ryzyko śmierci z powodu ataku serca o 27%.

5. Oddychaj głęboko

W stresie oddech jest płytki, a umysł niedotleniony. Nabierz powietrze, wyczekaj i wypuść bardzo powoli. Zrób to 5 razy.

6. Paprotka na parapecie

Niech koleżanka przyniesie do biura kwiatki! Mają jony ujemne, które oczyszczają powietrze i obniżają stres.

7. Zielony energetyk

Tylko zielona herbata zawiera L-teaninę, która zarówno relaksuje, jak i pobudza umysł. Przywraca również lepszy sen.

8. Kolor na ścianie

Czerwony podnosi koncentrację, ale też poziom adrenaliny. Lepiej pomaluj ściany na wyciszający zielony.

9. Jedz banany

Nie tylko poranek jest dobrym czasem na pracę. Między g. 17 a 18 Twój mózg pracuje równie wydajnie.

Gdy zbliża się deadline, częściej jemy fast foody. I zbliżający się termin zakończenia zadania i śmieciowe jedzenie podnosi ciśnienie krwi. Potas w bananach wyreguluje je.

Cisza przed burzą

Przed rozmową kwalifikacyjną, prezentacją lub kolejnym egzaminem musisz pobyć 5 minut w ciszy. Potem zrób te 3 kroki, a występ będzie piorunujący.

1. Zamknij oczy i wyobraź sobie prezentację : ludzi, pytania i anegdoty. Badania pokazują, że im bardziej szczegółowy trening mentalny, tym lepszy efekt.

2. Nie udawaj, że wiesz wszystko – publiczność wyczuje fałsz. Gdy ktoś zagnie Cię na pytaniu, nie zmyślaj. Przyznaj, że nie wiesz, ale sprawdzisz.  

3. Często zwracaj się do ludzi personalnie, patrz im w oczy, zadawaj pytania, miej dowcip pod ręką. Występ jest udany, jeśli wciągnie widza.

Jak dozować informacje na swój temat?

To, co piszesz i mówisz o sobie, jest jak Twoja wizytówka. Zobacz, jakie informacje powinny zajmować najmniej miejsca, a jakie zasługują na więcej zdań. Oto prezentacja w kilku zdaniach:

O zawodowym doświadczeniu powiedz nie więcej niż cztery zdania

O kompetencjach i umiejętnościach wspomnij w trzech zdaniach.

Na temat swoich cech osobowości wypowiedz się w dwóch zdaniach.

O życiu prywatnym rzuć tylko jedno precyzyjne zdanie.

MH 09/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Każda praca wiąże się z jakimś stresem. Jednak stres przewlekły oznacza w praktyce koniec pracy. Przestajesz spać, rano nie możesz się skupić, a potem to już gafa za gafą. Oto 9 patentów, jak poskromić bestię.<br /><br /><a href="/praca/9-patentow-na-pokonanie-stresu-w-pracy,5624,1"></a>
    Mens Health, 2015-01-22 16:09:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij