Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

5 patentów na energetyczną przerwę w pracy

Jeśli czujesz, że Twój mózg zwalnia, nie męcz się i od razu udaj się na 10-minutową przerwę. Tylko zamiast strzelić w płuco, ustrzel sobie nagrodę w postaci zmniejszenia stresu i lepszej koncentracji. Oto 5 patentów, dzięki którym szybko naładujesz baterie.

2015-02-25
Kariera: 5 patentów na energetyczną przerwę w pracy fot. Shutterstock

Miniprzerwa 1: Nie ma lipy

Uzupełnij swój asortyment w kuchennej szafce. Oprócz zapasu czarnej kawy, powinna się tam znaleźć również herbata z lipy. Mało kto wie, że świetnie działa na system nerwowy: uspokaja i pozwala się zrelaksować. Zaparzaj w 60 stopniach C.

 

Miniprzerwa 2: Światłocuda

Wygląda jak odtwarzacz MP3, ale zamiast dźwięku słuchawki emitują światło. Przez uszy dostarczasz je do mózgu, co – według badań fińskich naukowców – natychmiast poprawia nastrój i koncentrację. Wystarcza 10 minut dziennie (www.valkee.pl).

Miniprzerwa 3: Pisz

Nazywaj swoje emocje. Jeśli dopada Cię stres, w wolnej chwili stwórz listę megastresujących rzeczy w pracy, na które nie masz wpływu. Potem spisz listę 10 takich, z których jesteś dumny. Nazywanie emocji to jeden z treningów na pewność siebie.  

Miniprzerwa 4: Krwisty drink

Przekrój na pół czerwonego grejpfruta. Jego zapach pobudza wytwarzanie fal alfa w mózgu, przez co poczujesz się spokojniejszy. Dorzuć do tego witaminę B complex. Ta grupa witamin poprawia sprawność umysłową, pamięć i koncentrację.

Miniprzerwa 5: Zamiast batonika

Zamień 10-minutową przerwę na papierosa na przygotowanie zdrowej przekąski. Nie ma cukru, a natychmiast poprawia nastrój i uwagę. No i możesz ją zrobić w pracy.

A Jak uzyskać wysokie stężenie tryptofanu w jajkach? Gotuj je nawet w czajniku – co najmniej 3 minuty. Potem odczekaj i znów gotuj 2 min. Tryptofan pobudzi hormony szczęścia.

B Ostudź jajka pod zimną wodą. Pokrój sześć grzybów shiitake, które zawierają beta-glukan – kompleks cukru, który chroni przed stresem.

C Na talerzu rozłóż równomiernie rzeżuchę. Jest pełna enzymów, które obniżają poziom hormonu stresu. Rzeżucha pomaga czuć się spokojniej.

D Posiekaj jajka i wymieszaj z rzeżuchą. Jedz, gdy będziesz miał ochotę na przekąskę. 

Porada MH:

Słuchaj swojego biologicznego zegara. Jeśli pracujesz w systemie od 8.00 do 16.00, szybko zauważysz, że Twój mózg spowalnia ok. 13.00. Wtedy koniecznie zrób przerwę, bo z pracy i tak będą nici. Jeśli jesteś w plecy ze zleceniami, przysiądź o 17.00 – wówczas intelekt jest w szczytowej formie. 

Praca ma to do siebie, że męczy i stresuje. Ale zamiast narzekać, jaki jesteś nieszczęśliwy, spróbuj wziąć sprawy we własne ręce i spraw, by codzienna wędrówka do pracy była przyjemniejsza. Oto sprawdzone sposoby na stres i zmęczenie w pracy.

MH 10/2012

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jeśli czujesz, że Twój mózg zwalnia, nie męcz się i od razu udaj się na 10-minutową przerwę. Tylko zamiast strzelić w płuco, ustrzel sobie nagrodę w postaci zmniejszenia stresu i lepszej koncentracji. Oto 5 patentów, dzięki którym szybko naładujesz baterie.<br /><br /><a href="/praca/5-patentow-na-energetyczna-przerwe-w-pracy,6037,1"></a>
    Mens Health, 2015-03-02 08:58:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij