Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

3 sposoby na karierę, intelekt i pewność siebie

Zielone liście kapusty to skuteczny dopalacz intelektualny. Powinny być regularnie podjadane – oprócz wszelkiej maści orzechów i suszonych owoców.

mózg fot. Getty Images
Liście zielonej kapusty zasługują na znacznie większy udział w Twojej diecie. Bigos, kapuśniak i gołąbki – OK, ale warto postawić na świeże sałatki z kapusty włoskiej czy pekińskiej albo jarmużu. Badania na University of South Florida pokazały, że w świeżych liściach kapusty kryje się prawdziwa bomba flawonoidów – antyoksydantów, które wzmacniają funkcje poznawcze mózgu.

Najwięcej tych substancji znajduje się w świeżych warzywach. Czasopismo "Neurology" opublikowało badania, z których wynika, że flawonoidy chronią mitochondria w komórkach mózgowych. Osoby, które dostarczały ich do organizmu 2 razy więcej, wykazywały lepszą koncentrację od tych, które w pożywieniu miały mniej tych cennych substancji.

Antyoksydanty w zielonej kapuście to niejedyny zastrzyk IQ. Jej zielone liście to także bogactwo witamin z grupy B, korzystnie wpływających na cały układ nerwowy, oraz magnezu, który poprawia pamięć.

CRP a smutek

Przewlekły stan zapalny w organizmie ma związek z tzw. anhedonią, czyli brakiem odczuwania radości – do takich wniosków doszli autorzy raportu opublikowanego w "Journal of Molecular Psychiatry".

Wg nich stan zapalny może blokować uwalnianie dopaminy, neuroprzekaźnika odpowiedzialnego m.in. za dobry nastrój. Co ważne – badania dowodzą, że hamowanie stanu zapalnego może mieć wpływ na poprawę emocjonalnego samopoczucia. Nie za dobrze ostatnio? Zacznij od badania krwi (OB i CRP).

Rozbujaj swoje IQ

Bujanie przed zaśnięciem – według University of Geneva – pozwala szybciej uruchomić w mózgu tzw. wrzeciona snu – tę fazę głębokiego snu, która sprawia, że mózg szybciej przyswaja wydarzenia z dnia i pozwala je lepiej zapamiętać. Przestań się dziwić jak doktor Watson – myśl jak Sherlock Holmes!

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij