Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

9


OCEŃ
4.1

24 sposoby na podkręcenie IQ

Nieprzeciętna inteligencja to nie przywilej zastrzeżony dla garstki wybrańców losu. Aby Twoje szare komórki pracowały wydajniej niż u większości ludzi, zaaplikuj im pobudzający trening. Oto strategia, które zwiększy Twoje szanse na sukces i ciekawe życie.

Beata Dżugaj 2010-01-19
Podczas gdy przeciętniacy marnują czas w labiryncie życiowych problemów i dylematów, ludzie inteligentni z łatwością znajdują najprostszą drogę do celu (fot. James Thew 2010/shutterstock.com)

Inteligentni mają lepiej. Im sprawniejszy masz mózg, tym większe są Twoje szanse na sukces, a także, co nie mniej istotne, na ciekawsze i przyjemniejsze życie. Na szczęście z szarymi komórkami jest tak, jak z mięśniami - można je wyćwiczyć i poprawić swoje IQ. Oto plan treningowy dla Twojego mózgu.

1. Sprawdź swoje IQ

Najpierw warto ustalić stan wyjściowy. W internecie znajdzie sporo stron oferujących przeprowadzenie testu inteligencji online. Organizuje je również MENSA Polska - daty i miejsca przeprowadzanych przez tę organizację testów znajdziesz na ich stronie www.mensa.org.pl. IQ w wysokości 100 punktów to średnia, 140 to wynik geniusza. Do MENSY przyjmują z wynikiem +148.

2. Wyśpij się

Niezakłócony sen (co najmniej 7-8 godzin na dobę) jest niezbędny dla prawidłowego przebiegu procesów przetwarzania informacji w mózgu. Na 6 godzin przed snem unikaj kofeiny, przed położeniem się do łóżka weź gorącą kąpiel i napij się mleka, które zawiera tryptofan wywołujący senność.

3. Rozciągnij się intelektualnie

Żywa inteligencja powinna iść w parze ze zdolnością do twórczego myślenia. Tony Buzan, światowa sława w dziedzinie kreatywnego myślenia, proponuje w tym celu oryginalne ćwiczenia, dzięki którym można wyjść poza utarte schematy myślowe. Spróbuj poćwiczyć:

  • Pomyśl o dwóch jak najmniej związanych ze sobą przedmiotach, przykładowo o pierniku i wiatraku, a następnie wyszukaj 10 cech wspólnych.
  • Znajdź 20 nietypowych zastosowań spinacza biurowego.

Więcej tego typu ćwiczeń znajdziesz w książce Tony'ego Buzana "Rusz głową", RAVI, 19,90 zł.

4. Spójrz na zegarek

Dopasuj w miarę możliwości pracę do swojego indywidualnego biorytmu. "Musiałem tak zorganizować sobie rytm życia, żeby móc twórczo pracować w nocy. Gdybym robił to rano, straciłbym wiele ze swojego potencjału" - twierdzi Jacek Leluk z polskiego oddziału MENSY.

5. Ruszaj się

Naukowcy dowodzą, że ruch wpływa korzystnie na tzw. płynną inteligencję (czyli zdolność do uczenia się nowych rzeczy) oraz zdolność do podejmowania szybkich decyzji. Biegaj albo wsiądź na rower przynajmniej trzy razy w tygodniu po pół godziny. Efekty będą odczuwalne już po kilku tygodniach.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wykonywanie kilku zadań jednocześnie jest świetnym ćwiczeniem dla mózgu ... tia a czytałem ostatnio coś odwrotnego .. skąd wy wszyscy bierzecie te złote myśli ;/
    ~bleah, 2016-10-30 12:25:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij