Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Organizacja pracy: jak nie zostawać po godzinach? Poznaj 23 sposoby!

Wyniki Twojej pracy nie zależą od ilości czasu, który spędzasz w firmie, ale tego, jak efektywnie go wykorzystujesz. Oto 23 skuteczne wskazówki, jak zorganizować sobie robotę, skończyć ją wcześniej i nie przesiadywać w pracy po godzinach.

A więc tak wygląda to słońce, o ktorym wszyscy w firmie ciągle opowiadają... (fot. Lipik 2010/shutterstock.com)
 1.


Nie odbieraj telefonów,
kiedy masz coś ważnego do zrobienia. Gdy skończysz, odsłuchaj wszystkie wiadomości za jednym razem i odpowiedz na najważniejsze. To pomaga, bo czasami bardzo błahe sprawy potrafią wybić nas z rytmu i koniec z koncentracją.

 2.


Odłóż dowcipy na później.
Dostałeś świetny żart e-mailem? Super, ale na razie nie przesyłaj go dalej, bo stworzysz efekt domina. Większość współpracowników będzie chciała się zrewanżować, kawały zaleją Twoją skrzynkę, a za oknem coraz ciemniej...

 3.


Zrelaksuj się.
Wyłącz telewizor godzinę przed zaśnięciem. Oglądanie telewizji pobudza Twój mózg i sen staje się trudniejszy. Mark Mahowald, neurolog na Uniwersytecie Medycznym Minnesota: "Jedna zarwana noc tak działa na organizm, jak wypicie kilku piw - rano czujemy się jak na kacu, a przecież nie było żadnej imprezy".

 4.


Poznaj siebie i znajdź swój rytm.
Większość z nas najlepiej pracuje rano, ale u Ciebie może być inaczej. Spróbuj to wyczuć i wykorzystaj ten moment, aby zabrać się za naprawdę ciężkie zadania. Resztę zrób kiedy indziej.

 5.


Zadbaj o swój komputer.
Brzmi banalnie, ale jeśli wyobrazisz sobie, że np. Brytyjczycy tracą dziennie ok. 48 minut ze względu na problemy ze sprzętem, to pomyślisz nad tym. Pierwszy krok: przynajmniej raz na sześć miesięcy oddaj komputer do przeglądu - nawet zwykłe wyczyszczenie go z kurzu może uchronić Cię przed poważniejszymi problemami.

 6.


Rób coś innego.
Japończycy mają specjalne określenie na śmierć z przepracowania (karoshi - jeśli chcesz to mieć na nagrobku). Szukaj mądrego sposobu na wyjście z biura o właściwej porze, np. zostań wolontariuszem. To da Ci pretekst do wyjścia, a może i więcej zadowolenia z życia?

 7.


Rutyna nie jest zła.
Ustal stałą porę, w której odbywają się zebrania, burze mózgów i inne spotkania. Robienie tego nieregularnie, a w dodatku znienacka, rozbija pracę całej grupy.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To może faktycznie pomóc ale osobom wyjątkowo nierozgarniętym.
    Wypucowany, 2010-10-05 11:54:24
  • avatar
    zgłoś
    Pytasz retorycznie/z sarkazmem czy na poważnie czy o to chodzi w tekście Jeśli trzeba się zastanawiać, co autor miał na myśli, to znaczy że artykuł cienki... Interpretuję podobnie jak Ty, ale... Ujmę to tak: ja jestem typowym, biurokratycznym darmozjadem, wiec ani mi się śni siedzieć w pracy dłużej niż 8 godzin. Jedno co mogę powiedzieć, to że uczciwie i rzetelnie wykonuję swoje obowiązki, ale siedzieć dłużej... Hm.. Gdybym był stworzony do pracy to urodził bym się wolem a nie człowiekiem... Musze mieć jeszcze czas dla rodziny i chociaż trochę dla siebie samego.
    Hogg, 2010-08-21 23:03:45
  • avatar
    zgłoś
    A czy w tym tekscie nie chodzi o to, zeby nie siedziec w pracy DLUZEJ niz to konieczne? Czyli jesli pracujesz od 8 do 16, to zebys nie wychodzil o 17? Ja tak wlasnie go odbieram.Z osobistych doswiadczen zawodowych wiem, jak wielu ludzi kompletnie nie potrafi efektywnie pracowac. Ba, nawet nie zdaja sobie sprawy, jak bardzo sa nieefektywni.
    Czytacz, 2010-08-21 22:33:15
  • avatar
    zgłoś
    Hm... tekst niby ok, ale... Zdecydowanie bardziej skierowany do freelancerów (których notabene chyba aż tak dużo w PL nie ma). Większość z Nas -jeśli się mylę to proszę mnie poprawić-pracuje bądź na eteacie bądź "od" - "do" i mimo skończonej roboty i tak nie wyjdzie wcześniej. Organizacja pracy, porządek itd to sprawy oczywiste dla każdego pracownika.. noo...prawie każdego;) Z drugiej strony: tekst jak wiele innych przedrukowany z jakiegoś zachopdniegoi wydania, więc co nieco odstaje od rzeczywistości nadwiślańskiego kraju
    Hogg, 2010-08-21 22:27:11
  • avatar
    zgłoś
    Wyniki Twojej pracy nie zależą od ilości czasu, który spędzasz w firmie, ale tego, jak efektywnie go wykorzystujesz. Oto 23 skuteczne wskazówki, jak zorganizować sobie robotę, skończyć ją wcześniej i nie przesiadywać w pracy po godzinach.http://www.menshealth.pl/praca/23-sposoby-...pracy-4004.html
    Mens Health, 2010-08-21 20:37:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij