Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.9

Polki i mitologia w nowym Kalendarzu Pirelli

Kolejna edycja najsłynniejszego kalendarza świata ujrzała światło dzienne. Tym razem tematem przewodnim The Cal jest mitologia, a wśród modelek uwiecznionych na jego kartach przez Karla Lagerfelda znalazły się dwie piękności z Polski.
AF 2010-12-03
fot. Pirelli

Stworzenie 38. wydania swojego ekskluzywnego kalendarza firma Pirelli powierzyła Karlowi Lagerfeldowi - to pierwszy projektant mody, który podjął się tego wyzwania, posuwając się przy tym nawet do stworzenia specjalnych akcesoriów i biżuterii na tę okazję. Wybór ten był nieprzypadkowy - Lagerfeld od lat samodzielnie robi zdjęcia do wszystkich kampanii reklamowych marek, na rzecz których pracuje jako projektant.

Ekscentryczny twórca kierujący domem mody Chanel wykorzystał The Cal, którego oficjalna premiera odbyła się w moskiewskim Teatrze Muzycznym imienia Stanisławskiego i Niemirowicza-Danczenki, aby dać wyraz swojej fascynacji mitologiami Greków i Rzymian.

"Mitologia to moja ulubiona religia - po jednym bogu na każdą okazję. Jestem politeistą: wszystkie religie współczesne są młode, ale najbardziej mi odpowiada właśnie mitologia, obywająca się bez piekła, grzechu (który jest przeszkodą w osiągnięciu szczęścia) i bez odpuszczenia grzechów. Potrzebujemy powrotu do zdyscyplinowanego piękna, którego forma dominowała w epoce antycznej" - mówi Karl Lagerfeld.

"Mitologia" zabiera nas w podróż w czasie, w którą udajemy się niesieni uniwersalnym językiem fotografii, aż do źródeł cywilizacji klasycznej. Kalendarz Pirelli nawiązuje do kolebki cywilizacji - kraju, w którym niemal 140 lat temu powstała firma będąca dzisiaj wielonarodową korporacją, posiadającą oddziały w ponad 160 krajach świata.

Kalendarz Pirelli na 2011 rok składa się z 36 czarno-białych fotografii przedstawiających 24 różne postaci i sytuacje, między innymi bogów, herosów i mity. Lagerfeld w swoisty sposób "wyrzeźbił" każdą scenę, kierując się rygorem estetycznym oraz wielokrotnymi odwołaniami do antycznej sztuki rzeźbiarskiej i jej charakterystycznych elementów.

Podczas sesji w paryskim studiu Karla Lagerfelda przed obiektywem jego aparatu stanęło 21 osób: 15 modelek i 5 modeli, a także amerykańska aktorka Julianne Moore. Obok tak znanych z wybiegów całego świata piękności, jak włoskie modelki Bianca Balti i Elisa Sednaoui, brazylijska modelka Isabeli Fontana czy amerykańskie modelki Heidi Mount i Erin Wasson, w The Cal znalazły się również dwie Polki: Anja Rubik oraz Magdalena Frąckowiak.

Pirelli od ponad 40 lat daje wielkim fotografom wolną rękę, zwracając się do nich o uwiecznienie na zdjęciach najpiękniejszych kobiet świata. Na początku cała idea sprowadzała się do stworzenia podarunku motywującego handlowców. Dziś Kalendarz Pirelli awansował do roli cennego obiektu kolekcjonerskiego, stając się jednocześnie symbolem firmy.

Każdego roku to oryginalne dzieło sztuki służy jako swoisty barometr do pomiaru trendów w ewolucji wizerunku kobiecości w naszej epoce. W projekcie brały dotychczas udział największe gwiazdy świata mody i kina, odzwierciedlające ideał urody danego czasu. Warto także wspomnieć przerwę w wydawaniu kalendarza w latach 1974-1984 pod wpływem kryzysu naftowego - historia Kalendarza Pirelli to także kronika naszych czasów.

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij