Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Hokejowa ostra jazda

Szybkość i finezja. Siła i technika. Wytrzymałość i precyzja. Hokej to gra, w której może zdarzyć się wszystko. Pod warunkiem że umiesz utrzymać się na nogach.

2012-11-30
Hokej Skoda

Jazda na łyżwach to najszybszy sposób poruszania się człowieka na własnych nogach. Dowód? Jeremy Wotherspoon, rekordzista świata na 500 m, poruszał się ze średnią prędkością 52,89 km/h, podczas gdy Usain Bolt podczas swojej rekordowej "setki" biegł ze średnią prędkością 37,58 km/h.

Ale hokej to coś dużo więcej niż tylko szybka jazda. To umiejętność błyskawicznej zmiany kierunku jazdy oraz precyzyjnego operowania kijem i krążkiem, w dodatku będąc atakowanym przez przeciwnika, który nierzadko waży 100 kg i pędzi na Ciebie jak lokomotywa. Nic dziwnego, że hokeiści to nie tylko jedni z najtwardszych sportowców, ale też jedni z najwszechstronniejszych.

Zobacz, jak możesz przygotować swoje mięśnie do walki na lodzie. To będzie naprawdę ostra jazda.

Nie daj się zwalić z nóg

Brzuch to podstawa. Siła na lodzie bierze się właśnie z mięśni tej części korpusu. To one utrzymują w jednym kawałku górę i dół ciała. Zmieniaj ćwiczenia na każdym treningu, ale serie zawsze wykonuj do momentu, gdy już nie możesz zrobić kolejnego powtórzenia. Oprócz tego oczywiście wzmacniaj nogi (mięsień czworogłowy i dwugłowy uda), co sprawi, że trudniej będzie wywrócić Cię na lodzie.

1. Brzuszki z obciążeniem

Połóż się na plecach i zegnij nogi w kolanach. Talerz trzymaj na klatce piersiowej. Unieś tułów (ma być wyprostowany). Wykonaj 3 serie z maksymalną ilością powtórzeń.

2. Przysiady

Stań w rozkroku ze sztangą opartą na barkach przed sobą. Zrób przysiad, aż uda będą równolegle do podłoża. Trzymaj prosty tułów. Zrób 3 serie po 12 powtórzeń.

3. Zginanie nóg na maszynie

Połóż się na maszynie i zablokuj nogi łydkami o uchwyt. Zegnij kolana i zbliż pięty do pośladków, a potem je opuść. Nie blokuj kolan. Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń.

4. Wykroki z hantlami

Weź hantle i stań w lekkim rozkroku. Zrób wykrok jedną nogą i obniż pozycję, aż udo nogi wykrocznej będzie równolegle do podłoża. Zrób 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Škoda na lodowej tafli

Firma Škoda od 1992 roku jest głównym sponsorem hokejowych mistrzostw świata - to najdłuższa współpraca tego typu w historii sportowych imprez tej rangi. Najbliższe hokejowe mistrzostwa globu odbędą się w Helsinkach i Sztokholmie w dniach od 3 do 19 maja 2013 roku.

S

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Szybkość i finezja. Siła i technika. Wytrzymałość i precyzja. Hokej to gra, w której może zdarzyć się wszystko. Pod warunkiem że umiesz utrzymać się na nogach.
    Mens Health, 2012-12-02 15:11:28
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij