Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Artykuły biurowe – na dobry start w pracy

Gdy zaczynamy pracę – szeroko rozumianą – biurową , niezależnie czy w jakiejś firmie, czy może otwieramy własny biznes, dobrze jest odpowiednio się do tego wyzwania przygotować. Zwłaszcza jeżeli mamy taką możliwość i jest to jednym z naszych obowiązków, należy zadbać o właściwe wyposażenie miejsca, w którym każdego dnia będziemy „urzędować”.

2016-11-30

Same ambicje nie wystarczą, aby wszystko działało jak w zegarku, niezbędna jest dobra organizacja, wpływająca na naszą wydajność, samopoczucie i oczywiście atmosferę. Nawet gdy jesteśmy sami i nikt nad nami nie stoi z kolejnymi rozkazami, patrząc na ręce, to i tak o wiele lepiej praca przebiega, wówczas jeżeli nic wokół nas nie irytuje.

Nerwowi klienci, co chwila dzwoniący telefon – wszystko to może dać nam popalić, ale jest także częścią codzienności, którą trzeba zaakceptować. Natomiast sami możemy się postarać o całą resztę, a więc odpowiednie wyposażenie miejsca pracy w artykuły biurowe. Wszak ich brak, psucie się, nieskuteczność, także potrafi nam zaburzyć plany i zmarnować sporo czasu.

Jak zatrzymać uciekające pomysły?

Przede wszystkim należy zadbać, aby nie brakło na czym zapisywać wszelakich pomysłów, „złotych myśli” i wyników tzw. burzy mózgów. Mało co potrafi bardziej zirytować, niż dobry pomysł, który nam ucieknie z głowy przez nasze niedopatrzenie i nieuchwycenie go w odpowiednim czasie.

Często praca biurowa są to czynności polegające na kreatywnym działaniu, czy to samemu, czy w zespole. Wówczas notatki mają wagę złota, pomagają zebrać nieraz wysiłek całego dnia w spójną całość i następnie stworzyć z tego jakiś efekt końcowy, pomysł, projekt – wszystko zależy od tego jaki charakter ma nasza praca.

Dlatego wśród artykułów biurowych niezbędne są luźne kartki z ryzy którą zakupuje się zazwyczaj do drukowania bądź kserowania. W dalszej kolejności przydać się może być także kołobrulion, najlepiej taki z możliwością sprawnego wyrywania kartek, które mają również otwory do segregatora.

Stanowi on już bardziej indywidualny przedmiot przypisany raczej stale do jednej osoby. Jest on gwarancją, że pewne zapiski będą w jednym miejscu, a nie na porozrzucanych kawałkach papieru, które czasem ciężko ogarnąć, czy po prostu znaleźć.

I wreszcie jeszcze bardziej osobisty kalendarz książkowy, idealny dla tych wszystkich, którzy często przebywają poza biurem, załatwiając na mieście ważne sprawy, odbywając spotkania biznesowe itp. Posiadanie przy sobie pewnych zapisków, i danych jest nieraz w takich wypadkach niezbędne oraz decyduje o sprawnym załatwieniu wielu spraw.

Aby wszystko co zapiszemy ogarnąć i się  w tym nie pogubić będą pomocne z kolei teczki na dokumenty, segregatory i koperty foliowe. Pozwolą one na poukładanie w jakąś spójną całość poszczególnych papierów, tak aby wracanie do nich po jakimś czasie nie oznaczało błądzenia po omacku w poszukiwaniu jednego dokumentu, ale było kwestią sięgnięcia we właściwe miejsce po odpowiednio opisaną teczkę.

Wszystko to dla wielu wydawać się może oczywiste, jednak tak naprawdę dopiero w nawale pracy dostrzegamy, jak jedno niedopatrzenie może uprzykrzyć życie i zabrać nam sporo cennego czasu. Dlatego najlepiej pracę zacząć od dobrej organizacji, a później można oddać się już swoim zajęciom.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij