Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Toyota Auris, Volkswagen Golf: nowe pokolenie

Pomimo zmasowanego ataku różnych crossoverów i innych aut krzyżówek, samochody kompaktowe wciąż pozostają jednymi z najpopularniejszych. Oto dwie najważniejsze premiery sezonu 2012/2013, czyli Toyota Auris i Volkswagen Golf. Słowem – będzie gorąco!

2013-02-04
fot. Producenci, Dystrybutorzy

Od czasu gdy kilka lat temu w jednym z niemieckich czasopism Toyota Auris wygrała test porównawczy z Volkswagenem Golfem, świat już nie jest taki sam. Golf wciąż pozostaje liderem wśród kompaktów – nie przez przypadek nazywanych „klasą Golfa” – konkurencja jest jednak coraz silniejsza.

Teraz, niemal równocześnie, Toyota i Volkswagen wypuszczają na rynek Aurisa i Golfa nowej generacji. Obydwa auta wykorzystują nowe rozwiązania konstrukcyjne, natomiast stylizacja nadwozia to dwie różne szkoły.

Volkswagen to „klasyczna ewolucja” linii dotychczasowych Golfów, wzbogacona o współczesne elementy, takie jak wybrzuszone błotniki, diody LED w światłach i krawędzie po bokach nadwozia.

Z kolei Toyota zrywa z mieszczańskim wyglądem dotychczasowego Aurisa, prezentując auto o bardziej odważnych liniach nadwozia i wyraźnie bardziej dynamicznej, niższej sylwetce.

Zarówno Golf pokolenie nr 7, jak i Auris drugiej generacji to książkowe przykłady aut, które wszystko robią lepiej niż ich poprzednicy. Volkswagen ma bardziej przestronne wnętrze, lepsze wyposażenie, wyższą jakość wykonania, a przede wszystkim jest lżejszy, co przekłada się na osiągi i zużycie paliwa.

Na drodze potrafi dać kierowcy zdrową porcję frajdy z jazdy, szybko reagując na ruchy kierownicy i świetnie trzymając się drogi – stężenie owej frajdy w bardzo silnym stopniu jest jednak uzależnione od mocy silnika.

Z kolei Auris jest lepszy we wszystkim tym, w czym jego poprzednik był zwyczajny – ma teraz bardziej precyzyjny układ kierowniczy, wyższą przyczepność i jednocześnie wyraźnie lepszy komfort resorowania.

Może nie robi tego od pierwszych kilometrów, potrafi jednak wciągnąć kierowcę do akcji w stopniu, w jakim Auris poprzedniej generacji nie był w stanie tego zrobić.

Toyota oferuje do wyboru cztery jednostki napędowe – benzynowe 1.33 (99 KM) i 1.6 (132 KM) oraz turbodiesle 1.4 D (90 KM) i 2.0 D (124 KM).

Obok tego zestawu silników jest też unikat wśród kompaktów – czyli wersja hybrydowa, w której silnik spalinowy i elektryczny łącznie dają moc 136 KM. Spodziewamy się, że z czasem pojawi się także flagowa, mocniejsza odmiana Aurisa.

Natomiast Volkswagen w ofercie umieszcza prawdziwy arsenał silników – wszystkie jednostki napędowe najnowszego Golfa są bowiem turbodoładowane.

Można wybierać spomiędzy czterech wersji benzynowych – 1.2 o mocy 85 lub 105 KM oraz 1.4 o mocy 122 lub 140 KM albo trzech wysokoprężnych – 1.6 TDI rozwijający 105 lub 110 KM i 2.0 TDI (150 KM).

Słyszycie gong? Właśnie rozpoczęła się kolejna runda pojedynku Aurisa z Golfem. Do obejrzenia w salonach na żywo już teraz. 

Toyota Auris

1. Kabina

Kabina nowego Aurisa ma wysoką konsolę w stylu sportowej Toyoty GT 86, z wysoko umieszczonymi elementami obsługi.

2. Komfort

Pasażerowie z tyłu mają teraz w Aurisie więcej miejsca na nogi, więcej powietrza nad głową, a za oparciem kanapy – większy bagażnik.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pomimo zmasowanego ataku różnych crossoverów i innych aut krzyżówek, samochody kompaktowe wciąż pozostają jednymi z najpopularniejszych. Oto dwie najważniejsze premiery sezonu 2012/2013, czyli Toyota Auris i Volkswagen Golf. Słowem ? będzie gorąco!<br /><br /><a href="/hitech/Toyota-Auris-Volkswagen-Golf-nowe-pokolenie,5952,1"></a>
    Mens Health, 2015-04-20 08:24:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij