Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Subaru Forester: wielki powrót

Jeden z flagowych modeli Subaru zmienia pokolenie – i to trzeba przyznać w świetnym stylu. Z nowym wnętrzem oraz wersją turbo w ofercie, stanowi kolejną mocną ofertę w segmencie aut typu SUV. Oto nowy Forester.

2013-03-28
Subaru Forester fot. Producenci

Można odnieść wrażenie, że Subaru nigdy nie zwracało uwagi na tzw. opakowanie. Liczy się przede wszystkim treść, czyli silnik, napęd, zawieszenie, wygląd zaś... Któż dbałby o wygląd? Nadwozie Forestera AD 2013 jest teraz w stylu „z gruba ciosany” – z ostrymi krawędziami i wyrazistymi detalami. Nowa jest też kabina – wciąż bardzo konserwatywna, ale teraz wyraźnie lepsza pod względem jakości oraz lepiej wyposażona.

Natomiast gwoździem programu pozostaje „treść”, czyli to, co pod skórą – Forester zachowuje stały napęd na cztery koła oraz układ zawieszenia, który sprawia wrażenie niezniszczalnego.Do napędu służą znane silniki 2.0 (benzynowy, 150 KM) i 2.0D (turbodiesel, 147 KM), natomiast wielką nowością jest powrót Forestera z benzynowym silnikiem turbo.

Nowa jednostka rozwija moc 240 KM i współpracuje tylko z bezstopniową przekładnią (rodzaj automatu), zwaną przez Subaru Lineartronic. Ciekawostką jest fakt, że w zwykłym trybie pracy skrzynia ma  6 biegów, w sportowym zaś – aż 8! Forester turbo setkę załatwia w 7,5 s, ale za nówkę trzeba dać aż 160 tys. zł.

Kabina

Była najsłabszym elementem poprzedniego modelu Forestera. Teraz jest bardzo poprawiona pod względem wyglądu, jakości i wyposażenia.

Silnik

Subaru funduje nam powrót króla: na szczyt oferty powraca Forester z silnikiem turbo. Moc 240 KM od razu nastraja optymistycznie, prawda?

Auto konkurenci

1. Honda CR-V

Popularny SUV Hondy ma bardzo wyrazisty charakter – jest bardzo komfortowy na asfalcie i bardzo „miękki” (czytaj: mało uniwersalny) na bezdrożach. W ofercie wersja z napędem na przednie lub na cztery koła, ceny od 96 tys. zł.

2. Mazda CX-5

Przez niecały rok stała się najpopularniejszym modelem Mazdy. CX-5 ma znakomite właściwości jezdne – na poziomie modeli klasy premium, chociaż z natury pozostaje typowo bulwarowym tygrysem. Cennik rusza od poziomu 94 tys. zł.

MH 03/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij