Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Subaru Forester: wielki powrót

Jeden z flagowych modeli Subaru zmienia pokolenie – i to trzeba przyznać w świetnym stylu. Z nowym wnętrzem oraz wersją turbo w ofercie, stanowi kolejną mocną ofertę w segmencie aut typu SUV. Oto nowy Forester.

Subaru Forester fot. Producenci
Można odnieść wrażenie, że Subaru nigdy nie zwracało uwagi na tzw. opakowanie. Liczy się przede wszystkim treść, czyli silnik, napęd, zawieszenie, wygląd zaś... Któż dbałby o wygląd? Nadwozie Forestera AD 2013 jest teraz w stylu „z gruba ciosany” – z ostrymi krawędziami i wyrazistymi detalami. Nowa jest też kabina – wciąż bardzo konserwatywna, ale teraz wyraźnie lepsza pod względem jakości oraz lepiej wyposażona.

Natomiast gwoździem programu pozostaje „treść”, czyli to, co pod skórą – Forester zachowuje stały napęd na cztery koła oraz układ zawieszenia, który sprawia wrażenie niezniszczalnego.Do napędu służą znane silniki 2.0 (benzynowy, 150 KM) i 2.0D (turbodiesel, 147 KM), natomiast wielką nowością jest powrót Forestera z benzynowym silnikiem turbo.

Nowa jednostka rozwija moc 240 KM i współpracuje tylko z bezstopniową przekładnią (rodzaj automatu), zwaną przez Subaru Lineartronic. Ciekawostką jest fakt, że w zwykłym trybie pracy skrzynia ma  6 biegów, w sportowym zaś – aż 8! Forester turbo setkę załatwia w 7,5 s, ale za nówkę trzeba dać aż 160 tys. zł.

Kabina

Była najsłabszym elementem poprzedniego modelu Forestera. Teraz jest bardzo poprawiona pod względem wyglądu, jakości i wyposażenia.

fot. Producenci

Silnik

Subaru funduje nam powrót króla: na szczyt oferty powraca Forester z silnikiem turbo. Moc 240 KM od razu nastraja optymistycznie, prawda?

fot. Producenci

Auto konkurenci

1. Honda CR-V

Popularny SUV Hondy ma bardzo wyrazisty charakter – jest bardzo komfortowy na asfalcie i bardzo „miękki” (czytaj: mało uniwersalny) na bezdrożach. W ofercie wersja z napędem na przednie lub na cztery koła, ceny od 96 tys. zł.

fot. Producenci

2. Mazda CX-5

Przez niecały rok stała się najpopularniejszym modelem Mazdy. CX-5 ma znakomite właściwości jezdne – na poziomie modeli klasy premium, chociaż z natury pozostaje typowo bulwarowym tygrysem. Cennik rusza od poziomu 94 tys. zł.

fot. Producenci

MH 03/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij