Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe spojrzenie na małe auto

Citigo jest wyjątkowe. W jego przypadku pojęcie downsizingu odnosi się nie tylko do silnika, ale i do projektu całego modelu. Małe gabaryty i ogromne możliwości - to efekt stosowania zasady "Skoda - przemyślane rozwiązania".
artykuł sponsorowany 2012-05-25
Mimo krótkiego nadwozia (3563 mm), rozstaw osi Citigo wynosi aż 2420 mm – tylko o 31 mm mniej niż w większej od niego Fabii. (fot. MPP)

Najmniejsza Skoda może podobać się już na pierwszy rzut oka. Citigo ma kompaktową bryłę o znakomitych proporcjach, z maksymalnie skróconymi przednim i tylnym zwisem oraz wielkim rozstawem osi. To sprawia, że jest przestronna jak samochody o rozmiar większe.

Można wybierać między dwiema wersjami nadwoziowymi - 3- i 5-drzwiową (dopłata 1500 zł), czterema liniami wyposażenia, dwoma silnikami benzynowymi o mocy 60 lub 75 KM.

 
2 wersje nadwoziowe, 2 wersje silnikowe, 2 warianty zasilania w paliwo, 4 wersje wyposażenia, 8 kolorów nadwozia. Łącznie 98 kombinacji.

O wyborze wersji decydują oczywiście indywidualne potrzeby, ale najbardziej rozsądnym wyborem wydaje się być odmiana 3-drzwiowa ze słabszym silnikiem i z wyposażeniem Ambition: oferuje najlepszy stosunek ceny, jakości i wyposażenia. Realne zużycie paliwa na trasie wynosi poniżej 4 l/100 km. W mieście nietrudno zmieścić się poniżej 5,5 l/100 km. Średnie zużycie to 4,5 l/100 km. Przy obecnych cenach paliw Skoda Citigo może utrzeć nosa pozornie oszczędnym dieslom. Mała pojemność to gwarancja niskich opłat za ubezpieczenie OC oraz niskich ogólnych kosztów eksploatacji.

Optymalnie dobrana siła elektrohydraulicznego wspomagania kierownicy sprawia, że układ kierowniczy pracuje z zaskakującą precyzją. Kompaktowe wymiary i nieduży promień skrętu to sprzymierzeńcy kierowcy podczas parkowania.

Duży rozstaw osi ma niebagatelny wpływ na komfort jazdy. Citigo nie kołysze się na poprzecznych nierównościach, co jest charakterystyczne dla małych aut. Zawieszenie łączy w sobie idealny kompromis między sztywnością a komfortem. Dzięki temu prowadzenie Citigo jest przyjemnością. Mimo że auto stworzono z myślą o miastach i aglomeracjach, nie boi się ono dalszych wypraw. Dłuższym podróżom sprzyjają bardzo wygodna pozycja za kierownicą i fotele o dużych możliwościach regulacji.

W opcjach znajdziesz: nawigację, panoramiczny, otwierany dach, podgrzewane fotele, tempomat czy system awaryjnego hamowania (City Safe Drive).

 1.


Easy - dla niewymagających

Cena: od 28 990 zł

Economy. Podstawowa wersji - Easy - nie daje możliwości wyboru. Trzydrzwiowe nadwozie, stalowe obręcze kół, tylko słabszy silnik o mocy 60 KM. Kolory nadwozia: biały lub czerwony. Skoda dba jednak o bezpieczeństwo czynne i bierne, dlatego każdy Citigo ma systemy ABS i ESP, wspomagania awaryjnego hamowania, a także 4 poduszki powietrzne (przednie oraz boczne, chroniące również głowę). Dodatki? Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera i koło zapasowe.

 2.


Active - komfort w zasięgu ręki

Cena: od 30 290 zł

Economy+. Wersja Active nie ogranicza. Można ją umeblować po swojemu. W standardzie - wspomaganie kierownicy, centralny zamek sterowany drogą radiową, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz regulacja wysokości fotela kierowcy. Do wyboru: nadwozie - 3- i 5-drzwiowe, silniki - 60 lub 75 KM. Klimatyzacja kosztuje od 1999 do 3500 zł. Auto dostosowano do montażu dowolnego radioodtwarzacza. Z zewnątrz skromnie - lusterka zewnętrzne nie są lakierowane w kolorze nadwozia.

 3.


Ambition - najbardziej zrównoważona

Cena: od 33 590 zł

Business. Tu komfort to standard. Klimatyzacja przyjemnie chłodzi, ulubiona muzyka z radioodtwarzacza CD-MP3 poprawi Twój nastrój. Ta wersja ma asymetrycznie składane oparcie tylnej kanapy - ważne dla osób aktywnie spędzających czas. Na co dzień przydają się zamykany schowek w desce rozdzielczej oraz komputer pokładowy - podpowie, czy paliwa w zbiorniku wystarczy, by dojechać do celu. Lusterka i klamki są lakierowane, a ramka wokół osłony chłodnicy chromowana.

 4.


Elegance - luksus w wersji mini

Cena: od 37 590 zł

First. Wersja topowa "stoi" na aluminiowych obręczach kół. O lepszą widoczność we mgle troszczą się refl ektory przeciwmgłowe. Cofanie ułatwiają czujniki parkowania, a lusterka (także przydatne podczas manewrowania) są elektrycznie podgrzewane i regulowane. Wewnątrz - trójramienna kierownica obszyta skórą oraz chromowane klamki drzwi. Oczywiście w wyposażeniu jest wszystko to, co mają wersje o niższym standardzie. Tapicerka foteli oraz deska rozdzielcza mogą być dwubarwne.

SC

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    @Hogg, jeśli chcesz kupować starocie, to kupuj, ja nie zamierzam, nie jestem kolekcjonerem antyków, wolę kupić nowy samochód niż ciągle dokładać do staruszka. Przerabiałem taki wariant raz i więcej nie zamierzam, bo w końcu wyszło, że lepiej bym zrobił kupując nowe auto.Ps. Jeśli Twoje dzieci są pryszczate i chodzą do gimnazjum to współczuję, odziedziczyły to pewnie po tatusiu.
    ebrons, 2012-11-02 09:42:32
  • avatar
    zgłoś
    Żenujące komentarze pod sponsorowanym artykułem. Od kiedy pryszczaci gimnazjaliści i inne twory typu "rzuciła mnie dziewczyna" kupują nowe samochody? Pozdrawiam myślących.
    Hogg, 2012-10-31 15:17:17
  • avatar
    zgłoś
    Też zastanawiam się nad zakupem małego i zwinnego samochodu i chyba trafiłem w 10-kę. Jeszcze poszukam jakiejś innej alternatywy.
    ebrons, 2012-10-31 12:49:26
  • avatar
    zgłoś
    elegencka ta skoda, ja się przymierzam do kupna jakiegoś mniejszego auta do miasta i w sumie też już myslałem o skodzie
    twistet, 2012-09-21 15:11:04
  • avatar
    zgłoś
    Citigo jest wyjątkowe. W jego przypadku pojęcie downsizingu odnosi się nie tylko do silnika, ale i do projektu całego modelu. Małe gabaryty i ogromne możliwości - to efekt stosowania zasady "Skoda - przemyślane rozwiązania".
    Mens Health, 2012-05-31 19:54:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij