Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Crossovery: czas oryginałów

Dziś nie wystarczy już być crossoverem. Dziś trzeba więc być oryginałem – i to najlepiej oryginałem na całego. Wyskoczyć z szarego tła, krzyknąć wyglądem, zwrócić na siebie uwagę, puścić oko do innych samochodów. Trzy najświeższe przykłady poniżej.

 

opona fot. Kichigin, 2015, shutterstock.com
1. Citroën C4 Cactus

Nie sposób go nie zauważyć.

Cactus jest „odjechany” zgodnie z najlepszą tradycją Citroëna – na zewnątrz ma plastikowe panele, które wyglądają jak tapicerka. Za zestaw wskaźników robi ekran TFT, ale największy bajer we wnętrzu to połączone przednie fotele – wrażenie jest takie, jakby z przodu też była kanapa. Cactus jest mały, bardzo lekki, a w ofercie są małe, oszczędne silniki. Krótko mówiąc – oryginalność na maksimum, koszty eksploatacji na minimum. I wreszcie cena: nie jest jeszcze ustalona, ale wiadomo, że C4 Cactus będzie kosztował mniej niż kompaktowy C4, czyli poniżej 60 tys. zł.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Kia Soul

Jak z klocków Lego.

Soul numer 2 zachowuje proporcje nadwozia typowe dla auta zbudowanego z klocków Lego – z wypchniętymi do narożników kołami, wyraźnie odciętym przodem oraz pionowo ściętym tyłem. Kia jest też napakowana stylizacyjnymi detalami w takim stopniu, jakby rysowali ją projektanci Mini. W porównaniu do poprzedniego modelu mały crossover urósł, ma bardziej przestronną kabinę i lepiej dopracowane zawieszenie. Do wyboru 1.6 benzynowy (132 KM) lub 1.6 turbodiesel (128 KM), w ofercie wyłącznie wersja z napędem na przednie koła. Ceny od 60 tys. zł.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

3. Jeep Cherokee

Gdzie inni nie mogą.

Kanciastą klasykę poprzednich modeli Cherokee porzuca na rzecz nowoczesnych kształtów z bardzo oryginalnymi, dzielonymi przednimi światłami. Cherokee jest oferowany w wersjach „soft” lub „konkret” – w tym pierwszym wypadku z napędem na przednie koła, w drugim zaś z pełnym off-roadowym uzbrojeniem, którego napęd 4x4 jest tylko jednym z elementów. W tej wersji klasyk Jeepa może wjechać na skały i z nich spaść bez zadraśnięcia. Do napędu służy turbodiesel 2.0 MJD (140 lub 170 KM) albo benzynowy silnik 3.2 V6 (272 KM). Ceny od 140 tys. zł.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

MH 08/14  

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij