Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Bezpieczeństwo bez kompromisów

Pytanie o bezpieczeństwo jest w przypadku małego auta szczególnie uzasadnione. Konstruktorzy Skody Citigo stworzyli najbezpieczniejszy model w tej klasie. O życie i zdrowie podróżujących nim ludzi dbają sztywne nadwozie oraz systemy elektroniczne.
artykuł sponsorowany 2012-05-25
Skoda Citigo w każdej wersji wyposażona jest w czołowe poduszki powietrzne, które aktywowane są czujnikiem wczesnego ostrzegania przed kolizją zamontowanym tuż za przednim zderzakiem. (fot. MPP)

Dawid i Goliat

To wręcz niewiarygodne, ale od auta o masie zaledwie 850 kg w pojedynku na śmierć i życie można oczekiwać tak samo dużo, jak od pojazdu dwukrotnie cięższego. To wbrew fizyce? Niekoniecznie!

Sztywna konstrukcja

Z uwagi na wyjątkowo krótki przód i niewielką strefę zgniotu inżynierowie musieli w inny sposób zadbać o pochłanianie energii podczas kolizji. Dlatego też nadwozie w dwóch trzecich składa się z materiału (stali) o największym stopniu sztywności. Przy okazji jest ona niezwykle lekka. Kolejne 10% to stal formowana na gorąco, która zapewnia wysoką stabilność konstrukcji, a zaledwie jedną czwartą stanowią standardowe blachy, ktore mają zastosowanie głównie w zewnętrznym poszyciu karoserii. W ten sposób powstała niewidoczna klatka bezpieczeństwa, niczym w samochodzie rajdowym. Tak sztywna konstrukcja nadwozia ma także korzystny wpływ na właściwości jezdne auta.

Gotowa do obrony

Zaraz za przednim zderzakiem Skody Citigo znajduje się czujnik wczesnego ostrzegania przed kolizją. Aktywuje on czołowe oraz boczne poduszki powietrzne, a także pirotechniczne napinacze przednich pasow bezpieczeństwa.

Elektroniczni stróże

W gotowości do niesienia pomocy kierowcy w podbramkowych sytuacjach są następujące systemy: przeciwdziałający blokowaniu koł podczas hamowania (ABS), elektroniczny rozdzielacz siły hamowania między oś przednią i tylną (EBV), hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania (HBA), optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem (MSR), optymalizacji przyczepności podczas ruszania (ASR), stabilizacji toru jazdy (ESP), a także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS). Auto pomaga, jak może.

Oczy dookoła głowy

Mała Skoda jako jeden z pierwszych samochodów w swoim segmencie oferuje funkcję awaryjnego hamowania w mieście. System wykorzystuje czujnik zbliżeniowy i działa przy prędkościach nieprzekraczających 30 km/h. Potrafi przyhamować lub całkowicie zatrzymać pojazd w sytuacji grożącej kolizją. Kosztuje 500 zł i oferowany jest od wersji Active.

Gdy nie ma odwrotu

Czasami nie możesz już nic zrobić i dochodzi do wypadku. Wtedy życie kierowcy i pasażera chronią czołowe oraz boczne poduszki powietrzne. Za 200 zł Citigo można dodatkowo wyposażyć w wyłącznik poduszki pasażera, co docenią rodzice przewożący maluchy w fotelikach tyłem do kierunku jazdy. Ponadto sygnał dźwiękowy przypomina o konieczności zapięcia pasow bezpieczeństwa.

System aktywnego hamowania

City Safe Drive, w przeciwieństwie do Ciebie, nigdy nie ma złego dnia. Jest zawsze skupiony i śledzi sytuację na drodze.

1. Działa przy prędkości nieprzekraczającej 30 km/h. Tyle wynosi średnia prędkość jazdy w mieście.

2. W przedniej szybie auta zamontowany jest czujnik zbliżeniowy, który w trybie ciągłym analizuje odległość pojazdów - Twojego i poprzedzającego.

3. W momencie gdy spadnie ona poniżej 10 m, a Ty z jakichś powodów nie hamujesz, system robi to za Ciebie.

4. Dzięki niemu masz szansę na uniknięcie kolizji lub zmniejszenie jej skutków.

5. Jeśli masz ochotę, możesz go wyłączyć.

SC

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pytanie o bezpieczeństwo jest w przypadku małego auta szczególnie uzasadnione. Konstruktorzy Skody Citigo stworzyli najbezpieczniejszy model w tej klasie. O życie i zdrowie podróżujących nim ludzi dbają sztywne nadwozie oraz systemy elektroniczne.
    Mens Health, 2012-05-31 19:54:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij