Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto premiera: Opel Insignia Country Tourer

Chodź nadaje się do jazdy w ciężkich warunkach, nie jest to ani auto terenowe, ani SUV. W marketingowym żargonie Opla Insignia Country Tourer to po prostu najlepszy samochód świata. Ale my lubimy go za to, że jest konkretny.

2014-07-30
fot. Producenci, Dystrybutorzy

W nawale mniej lub bardziej lajfstajlowych SUV-ów i crossoverów samochód taki jak Insignia Country Tourer ma parę zalet – jest od „bulwarowych terenówek” rzadszy i, na nasze oko, również bardziej męski. Prawda? Z ceną startującą z poziomu 145 tys. zł nie jest to auto tanie, ale Country Tourer ma w ofercie tylko mocne silniki, do tego napęd na cztery koła, elektronicznie sterowane zawieszenie oraz soczyste wyposażenie z dziedziny komfortu.

Do tego można dołożyć systemy wspomagające kierowcę, które monitorują przestrzeń wokół samochodu i potrafią ostrzec np. o innym pojeździe gwałtownie zbliżającym się z tyłu. Jak na uterenowioną wersję przystało, Country Tourer ma zwiększony prześwit i specjalne osłony podwozia. W żadnym razie nie czyni to z niego terenówki, niemniej w tej wersji Insignia jest prawdopodobnie jednym z najwspanialej całorocznych samochodów na taki klimat, jak nasz. Deszcz, śnieg, błoto, szutry? Proszę bardzo.

W ofercie są trzy silniki: turbodiesle 2.0 (163 KM) i 2.0 biturbo (tak jest – dwie turbosprężarki, które dają 195 KM) plus flagowy benzynowiec 2.0 turbo, rozwijający 250 KM. Ten ostatni to konkret na kołach.

1. Kabina

Inaczej wykończona niż w cywilnych Insigniach. W standardowym wyposażeniu jest m.in. system multimedialny z ośmiocalowym ekranem dotykowym.


2. Silniki

Tylko mocne. Nasz faworyt to nowiutki benzynowiec 2.0 turbo, rozwijający moc 250 KM. Do pary z „manualem” albo, za drobną dopłatą 5 tys. zł, z automatem.

Auto konkurenci

1. Subaru Outback

Z doskonałym napędem na cztery koła (tzw. stałym) prawdopodobnie jest najbardziej wszechstronnym spośród „uterenowionych kombi”. Ma też ogromną kabinę – jak z auta o klasę większego. Do wzięcia od 140 tys. zł.

2. VW Passat Alltrack

Młodszy brat Audi Allroadów jest właśnie jak Audi w wersji „light” – niezły komfort, świetna jakość i bardzo dobra ekonomia. Alltrack występuje oczywiście tylko jako kombi, do tego z napędem na przednie koła (od 119 tys. zł) albo 4x4 (od 139 tys. zł). 

MH 07/14

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij