Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto premiera: Lexus IS

Rozbić potęgę niemieckiej trójki spod znaku Audi, BMW i Merecedesa nie jest łatwo. Jednak Lexus drąży skałę i ma w tym osiągnięcia. Jego najnowsza broń to IS - sedan nowej generacji.

2013-10-07
fot. Juliusz Szalek

Do nas wyjątkowo przemawia stylizacja nowego modelu. Lexus w bardzo krótkim czasie wypracował własny „język stylizacyjny”, bardzo oryginalny, ze świetnym połączeniem nowoczesności, agresji i elegancji. Efekt jest taki, że będą się za nim oglądać kierowcy BMW.

Bardzo nowoczesny „temat” Lexus kontynuuje w kabinie, z wysokim tunelem środkowym, minimalistyczną konsolą i dużym ekranem TFT nad deską rozdzielczą. Jako bajer – w wersji „F Sport” – zamiast klasycznych zegarów auto ma pojedynczy wskaźnik, niemal identyczny jak ten ze supersportowego LFA.

Lexus zapewnia, że dzięki świetnie zestrojonemu zawieszeniu tym razem IS powalczy na drodze z takimi jak BMW serii 3 czy Mercedes C – czego jego poprzednik nie potrafił zrobić. W ofercie są dwie wersje: przede wszystkim IS 250 z 2,5-litrowym, benzynowym silnikiem V6 o mocy 207 KM i sześciobiegowym automatem.

Natomiast flagową odmianą jest hybrydowy IS 300h z 223-konnym zespołem napędowym, w którym 2,5-litrowa jednostka benzynowa współpracuje z mocnym (143 KM) silnikiem elektrycznym. Sądzimy, że w przyszłości pojawi się też IS-F – odpowiednik tego, co u Mercedesa nazywa się AMG, czyli auto do zwijania asfaltu.

Atutem IS-a jest jak na tę klasę atrakcyjna cena – od 135 tys. zł.

1. Kabina

Bardzo nowoczesna, z minimalistyczną konsolą i wysokim tunelem środkowym. Więcej tu auta sportowego niż limuzyny – i dobrze.

2. Detale

Jednym z ciekawszych jest wskaźnik wersji „F Sport”, wykorzystujący duży ekran. Jest niemal identyczny jak ten ze supersportowego LFA.

Autokonkurenci

1. BMW serii 3

Pod względem kombinacji osiągów, właściwości jezdnych, komfortu, prestiżu i ekonomii jest bardzo trudny do pobicia. W ofercie jest aż 10 (!) silników o mocach od 116 do 313 KM plus wersja hybrydowa (354 KM). Cennik rusza od 120 tys. zł.

2. Volvo S60

Wybór S60 to tzw. wybór mniej oczywisty. Volvo ma swój oryginalny styl – świetnie zaprojektowane nadwozie i klasyczne, eleganckie wnętrze. Do wyboru jest 8 jednostek napędowych (115-304 KM), a najtańsza wersja kosztuje 113 tys. zł.

MH 09/13

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij