Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto premiera: Citroen DS3 Cabrio

Bardzo chce zwrócić na siebie uwagę – i świetnie mu to wychodzi, bo tu liczy się design. Citroen DS3 Cabrio to jeden z najtańszych biletów wstępu do świata kabrioletów.

2013-08-09
fot. Producenci, Dystrybutorzy

O samochodach takich jak DS3 mówi się, że są „dizajnerskie”. Mały Citroën wypłynął na fali wytworzonej przez Mini i Fiata 500 i gładko wpisuje się w aktualną modę na samochody, którymi można się wyróżnić w tłumie. DS3 jest wystylizowany do granic możliwości, z wybrzuszeniami i przetłoczeniami nadwozia, oryginalnie zarysowanym środkowym słupkiem plus obręczami kół jak z auta koncepcyjnego.

Na dodatek, stężenie oryginalnych detali zarówno na nadwoziu, jak i w kabinie, jest ogromne. A na deser Citroën oferuje całą paletę wersji kolorystycznych – 7 rodzajów lakieru, 3 kolory miękkiego dachu i aż 8 odmian wykończenia wnętrza.

Oglądany z profilu DS3 Cabrio wygląda jak hatchback, jednak cały dach – od przedniej szyby aż po tylne światła – można zwinąć, zamieniając małego Citroëna w kabriolet. Rozwiązanie jest nietypowe, ale praktyczne – podczas jazdy jest mniej wiatru w kabinie.

Do wyboru są trzy silniki benzynowe – 1.2 (82 KM), 1.6 (120 KM) i topowy 1.6 turbo (156 KM) oraz turbodiesel 1.6 (90 KM). Nasz wybór padłby oczywiście na turbodoładowaną jednostkę benzynową, bardzo dynamiczną i ze świetnie „skomponowaną” akustyką wydechu, jednak w tej wersji DS3 Cabrio kosztuje ponad 90 tys. zł. Bardziej przyziemnym rozwiązaniem jest wersja z silnikiem 1.2, który mimo swoich 82 KM zapewnia niezłą kombinację osiągów i ekonomii – za cenę 71 tys. zł.

1. Wnętrze

Jak na model spod szyldu DS, kabina DS3 niemal w niczym nie przypomina wnętrza zwykłych Citroënów.

2. Detale

Ich nagromadzenie jest ogromne – np. tylne lampy są wykonane w ultramodnym aktualnie stylu 3D.

3. Wykończenie

Indywidualizacja to słowo klucz – zarówno pod względem kolorystyki, jak i współczesnych gadżetów.

Autokonkurenci

1. Mazda MX-5

Jeden z najsłynniejszych małych roadsterów w historii czterech kółek. Nieduże wymiary, świetne właściwości jezdne i tylny napęd to w przypadku MX-5 gwarancja świetnych wrażeń z jazdy. Do wyboru silniki 1.8 (126 KM) lub 2.0 (160 KM), cennik rusza od 103 tys. zł.

2. Mini Roadster

Wygląda jak po dawce sterydów – poszerzony, spłaszczony, z nisko „położoną” przednią szybą i pałąkami bezpieczeństwa za zagłówkami foteli. Podczas jazdy jest ostry jak gokart. W ofercie silniki o mocy od 122 do 211 KM, wersja podstawowa za 100 tys. zł.

MH 07/13  

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij