Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

Forum -

Waga - mięśnie
  • avatar zgłoś
    przez ~Republikanin,
    2012-05-03 21:53:39

    Witam wszystkich!Zwracam się z następującym pytaniem/problemem: Mam w tej chwili 20 lat, od kilku lat trenowałem biegi sprinterskie, glównie 100, 200, okresowo 400 metrów. Przy moim niewysokim wzroście 171 cm, oraz sporej pracy na siłowni przez ostatnie kilka lat bardzo się wyrzeźbiłem, oraz jak na swój wzrost zyskałem solidna obudowę mięśniową. Przez ostatnie półtora roku jednak wskutek wielu wypadkowych zmieniłem swój trening i obecnie startuję na dystansach średnich i dłuższych (1500 m, 3000 m), sporadycz...więcej

  • avatar zgłoś
    przez ~9enom,
    2012-05-03 23:35:20

    \'Republikanin\' napisał(-a):Mam w tej chwili 20 lat, od kilku lat trenowałem biegi sprinterskie, glównie 100, 200, okresowo 400 metrów. Przy moim niewysokim wzroście 171 cm, oraz sporej pracy na siłowni przez ostatnie kilka lat bardzo się wyrzeźbiłem, oraz jak na swój wzrost zyskałem solidna obudowę mięśniową. Przez ostatnie półtora roku jednak wskutek wielu wypadkowych zmieniłem swój trening i obecnie startuję na dystansach średnich i dłuższych (1500 m, 3000 m), sporadycznie nawet startuję w biegach ulicznych....więcej

  • avatar zgłoś
    przez ~Borys,
    2012-05-03 23:45:06

    Dużych kilometraży czyli jakich ? Okolice 3-5 km ? Czy dłuższe 10km< ?Na ból kolan to przede wszystkim rób wykroki/nożyce (odwrotne wykroki); dysproporcja siłowa między mięśniami czerwonogłowymi a dwugłowymi jest często powodem bólu i kontuzji. Może to kwestia złej techniki - noga powinna iść do przodu z fazą prostowania, bieg na "ugiętych" nogach niemal zawsze przekłada się na ból kolan.Twoja waga 66kg nie powinna tak się odbijać na bieganiu, no chyba ze biegasz 5x w tygodniu dłuższe trasy.

  • avatar zgłoś
    przez ~Nordycki Smok,
    2012-05-04 07:17:01

    jak biegasz maratony to przejdz na dietę węglowodoanową ( bez białka, dokładniej nic) i tak by przez pewien czas mieć ujemny bilans kalorycznyzrzucisz bardzo dużo tłuszczu i ... mięśni. Ale za to będzie ci się świetnie biegać na długie dystanse. Ale nogi będziesz miał jak patyki. Taką strategię zrzucania mięśni i tłuszczu miał Lance AmstrongA teraz ja mam inne pytanko. Jak wyglądał twój trening sprinterski, bo ja chciałem zacząć trenować sprinty.

  • avatar zgłoś
    przez ~Republikanin,
    2012-05-04 09:56:25

    Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi:Nordycki Smok:Nie biegam maratonów. Tak jak wspomniałem obecnie po prostu wydłuzyłem sie, póki co zdarza mi się startować na 3000 na biezni, lub 5000 na ulicy, trzykrotnie podchodziłem pod bieg pod 10 km z niezłym skutkiem (wynik w debiucie 36,30 min). Maraton to melodia dalekiej przyszłości jeśli w ogóle zdecyduję się an taki krok. Mój trening sprinterski to bardzo dużo pracy nad siłą biegową w formie dynamicznej (serie skipów, podskoków, wieloskokoków, żabek), oraz statycznej...więcej

  • avatar zgłoś
    przez ~LilPeneros,
    2012-05-04 11:40:14

    Moim zdaniem powinieneś wrócić do biegania krótkich dystansów, czyli takich max. do 500 m i wtedy nie musiałbyś spalać mięśni, co więcej musiałbyś jeszcze trochę dołożyć mięśni chcąc być lepszym niż jesteś.Chyba nie chcesz wyglądać jak mój kolega, który biega długie dystanse (w 2009/2010 roku pokonywał 10 - 12 km na treningu teraz pewnie więcej) i waży sześćdziesiąt parę kilo przy wzroście 189 cm.Ja osobiście uważam, że lepiej wygląda sprinter, a więc biegacz umięśniony niż długodystansowiec, czyli biegacz zasuszony.

  • avatar zgłoś
    przez ~Nordycki Smok,
    2012-05-04 14:39:05

    Spriner ma grube i umięśnione nogi ( dużo włókien szybkokurczliwych) a maratończycy mają duże zapasy glikogenu wewnątrzmięśniowego i dużą objętość osocza.Ja się dziwie ż e ze sprintera chcesz sobie dystanse wydłużyć i popsuć mięśnie. Ale jak tam chcesz. Będę miał więcej czasu to napiszę całe porady.

  • ODPOWIEDZ +
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij