Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.5

Umięśniona klatka piersiowa? Nie bez tego ćwiczenia

Forma tkwi w szczegółach. Tego ćwiczenia raczej w Twoim planie treningowym nie było. Wypróbuj je i... rośnij.

MH 2016-10-19
mostek-krzyż ćwiczenie fot. Beth Bischoff, rys. +ISM

Wykonany prawidłowo mostek-krzyż może okazać się skuteczniejszy nawet w budowaniu szerokiej klatki niż standardowa pompka. Jak to możliwe? To proste: rozstawiając maksymalnie szeroko ręce, przerzucasz pracę, za którą normalnie odpowiedzialne byłyby barki i tricepsy, na klatkę piersiową.

Dodaj do tego wstrzymany ruch, dzięki któremu to ogromne napięcie utrzymujesz nawet na kilkadziesiąt sekund, by zrozumieć, jakim obciążeniom ją podczas tego ćwiczenia poddajesz. Właśnie, wróć do początku – jeśli chcesz, by takie ćwiczenie zagwarantowało Ci lepszą formę, a nie kontuzję, dbaj o to, by robić je prawidłowo. Skorzystaj z poniższych tipów, by doprowadzić je do perfekcji. 

mostek-krzyż ćwiczenie fot. Beth Bischoff, rys. +ISM

Napnij pośladki

Większość z nas zapomina o tym prostym patencie, zmniejszając tym samym szanse na lepszy wynik. Napięte mięśnie pośladków (oraz korpusu) ułatwiają utrzymanie ciała w linii prostej, dzięki czemu nie narażasz się na wystąpienie po treningu nieprzyjemnego bólu w dolnej części pleców. Nie mówiąc o tym, że w ten prosty sposób wzmacniasz przecież kolejne partie mięśni. 

 

mostek-krzyż ćwiczenie fot. Beth Bischoff, rys. +ISM

Naciśnij na podłogę

Wyobraź sobie, że nie tyle opierasz ciężar ciała na dłoniach, co starasz się nimi jak najmocniej nacisnąć na podłoże. Takie dodatkowe napięcie przedramion, ramion, barków oraz klatki piersiowej przełoży się na lepsze rezultaty w innych ćwiczeniach: od zginania przedramion po wyciskanie sztangi na ławce płaskiej, dzięki włączeniu do akcji mięśni stabilizujących sylwetkę. 

mostek-krzyż ćwiczenie fot. Beth Bischoff, rys. +ISM

Skup się na pracy nóg

Większość z nas zupełnie lekceważy pracę dołu podczas ćwiczeń na górę ciała. To oczywiście błąd, ponieważ to od ustawienia stóp zależeć może, czy uda Ci się pobić w końcu życiowy rekord. Rozstawiaj stopy na szerokość barków i dociskaj je zawsze do podłogi, a dół Twojego ciała przejmie na siebie część zadania, jakie przed nim stawiasz – ułatwiając Ci sprawę.

MH 01/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij