Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Tureckie wstawanie: wszystkie mięśnie naraz

Tureckie wstawanie jest ćwiczeniem może mniej efektownym niż wyciskanie sztangi na ławce płaskiej (zwłaszcza gdy idziesz na rekord), jednak co najmniej tak samo skutecznie buduje lepszą wersję Ciebie.

MH 2016-02-23
tureckie wtawanie fot. Beth Bischoff

Do pracy angażuje naraz większość mięśni Twojego ciała, największy nacisk kładąc na mięśnie korpusu i stabilizujące, które po cichu wspierają Cię podczas każdego innego ćwiczenia czy ruchu na boisku.

 

tureckie wtawanie rys. +ISM

Przez cały czas patrz na hantlę

Kluczem do poprawnego wykonania tureckiego wstawania jest konsekwentne utrzymywanie ciężaru w górze. Nie spuszczaj go z oka, a łatwiej będzie Ci tego dokonać. W przeciwnym wypadku zamiast kontrolować ciężar, oddasz mu inicjatywę.

 

tureckie wtawanie rys. +ISM

Przetocz się na przedramię

Staraj się wykonać cały ruch we właściwej kolejności – przetaczaj się na przedramię, zamiast najpierw siadać, by następnie oprzeć na nim ciężar ciała. Całość rób płynnie, w stałym tempie. Zatrzymaj na sekundę ruch, gdy hantla będzie w górze.

 

tureckie wtawanie rys. +ISM

Przesuń dłoń w tył

Twoim celem jest uniesienie tej hantli najwyżej, jak to tylko możliwe. Nie uda Ci się to, jeśli nie będziesz przesuwał delikatnie dłoni w tył dokładnie w to miejsce, gdzie jeszcze przed chwilą znajdował się Twój łokieć. Nie opieraj jednak dłoni na ręczniku dla lepszego poślizgu...

 

tureckie wtawanie rys. +ISM

Nie odrywaj stopy od podłoża

"Przyklejona" do podłoża stopa ugiętej w kolanie nogi zapewnia większą stabilność całej sylwetki. Nie odrywaj jej pod żadnym pozorem. Dźwigając się w górę, jeszcze mocniej naciskaj nią na podłoże, by aktywować do pracy więcej mięśni. 

MH 04/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Potwierdzam. Wystarczy parę metrów kwadratowych w pokoju. Ogrzewanie na maxa i jedziemy. 20 minut non stop nawet z małym hantlem czy kettlebellem to po prostu poezja. Dodajemy ciężki kettlebell i 20 minut to walka o życie. Polecam jak najbardziej. Pzdr
    Fizofolek, 2016-02-23 19:41:00
  • avatar
    zgłoś
    Tureckie wstawanie jest ćwiczeniem może mniej efektownym niż wyciskanie sztangi na ławce płaskiej (zwłaszcza gdy idziesz na rekord), jednak co najmniej tak samo skutecznie buduje lepszą wersję Ciebie.<br /><br /><a href="/fitness/Tureckie-wstawanie-wszystkie-miesnie-naraz,7724,1"></a>
    Mens Health, 2016-02-23 13:36:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij