Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Trening z taśmami TRX: zbuduj formę bez siłowni

Wymyślono go na potrzeby żołnierzy z amerykańskiej elitarnej jednostki Navy SEALs, a idea, która za TRX-em stoi, była banalnie prosta: możliwość efektywnego treningu FBW zawsze i wszędzie. Sprawdź, jak za pomocą systemu podwieszanych taśm wyeksponować mięśnie i poprawić formę.

MH 2015-06-03
taśmy TRX Ververidis Vasilis / Shutterstock

Wystarczy gałąź, drążek albo zamknięte drzwi – i możesz, z wykorzystaniem tak naprawdę jedynie ciężaru własnego ciała budować mięśnie, spalać tłuszcz, a także poprawiać poczucie równowagi. Zobacz, jak to się robi. I zrób to.

TRX rys. Mirosław Łuckoś

1. Przysiad i rozpiętki

Złap uchwyty i zrób przysiad, odchylając się jednocześnie w tył. Wstań, rozkładając ręce szeroko na boki. Cały ruch wykonuj płynnie, kontrolując ciężar.

Seria: 60 sekund

TRX rys. Mirosław Łuckoś

2. Pompki zegarmistrza

Trzymając mocno uchwyty, pochyl się maksymalnie do przodu. Ugnij lewą rękę w łokciu, wyprostuj prawą na bok. Wróć do startu i wykonaj ruch na drugą stronę.

Seria: 60 sekund 

TRX rys. Mirosław Łuckoś

3. Podciąganie w podporze

Złap uchwyty i wyrzuć nogi przed siebie, ręce proste. Podciągnij się, zginając je w łokciach. Powoli wróć do pozycji początkowej. Im krótsze będą liny, tym łatwiejszy będzie ruch.

Seria: 60 sekund 

TRX rys. Mirosław Łuckoś

4. Pompki tricepsowe

Złap uchwyty, ugnij ręce w łokciach i pochyl się do przodu, tak by Twoje dłonie znajdowały się na wysokości skroni. Wyprostuj ręce. Napinaj też cały czas mięśnie korpusu.

Seria: 60 sekund 

TRX rys. Mirosław Łuckoś

5. Przysiad jednonóż

Złap uchwyty i odchyl się w tył, unosząc jednocześnie lewą nogę. Zrób przysiad na prawej nodze. Przez cały czas mocno napinaj mięśnie korpusu, by łatwiej utrzymywać równowagę. Wróć do startu.

Seria: po 30 sekund na obie nogi 

TRX rys. Mirosław Łuckoś

6. Wykroki ekstra

Wsuń lewą stopę w uchwyt i obniż pozycję do wykroku. Dynamicznym ruchem wyprostuj nogę wykroczną i unieś lewe kolano na wysokość biodra. Wróć do startu.

Seria: po 30 sekund na obie strony 

TRX rys. Mirosław Łuckoś

7. Zginanie podudzi

Połóż się tyłem, stopy zblokuj w uchwytach. Ugnij delikatnie nogi w kolanach. Biodra unieś najwyżej, jak to możliwe. Przyciągnij stopy jak najbliżej pośladków.

Wróć do startu. Seria: 60 sekund 

TRX rys. Mirosław Łuckoś

8. Szczupak

Przyjmij pozycję jak do pompki, stopy blokując w uchwytach. Trzymając proste nogi, przyciągnij uchwyty w stronę dłoni, jednocześnie maksymalnie wysoko unosząc biodra. Wróć do pozycji startowej.

Seria: 60 sekund  

TRX rys. Mirosław Łuckoś

9. Deska bokiem

Leżąc na lewym boku, umieść stopy w uchwytach. Oprzyj się na lewym przedramieniu. Prawą rękę wyprostuj w stronę sufitu. Unieś biodra i zatrzymaj ruch. Seria: po 30 sekund na obie strony 

TRX rys. Mirosław Łuckoś

10. Pompki "kolana do klatki"

Przyjmij pozycję do pompki: stopy w uchwytach, dłonie rozstawione na szerokość barków. Zginając ręce w łokciach, obniż pozycję. Wyprostuj je i przyciągnij kolana do klatki.

Seria: 60 sekund 

MH 06/14

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wymyślono go na potrzeby żołnierzy z amerykańskiej elitarnej jednostki Navy SEALs. Idea, która za TRX-em stoi, była banalnie prosta: możliwość efektywnego treningu zawsze i wszędzie. Taśmy zajmują w torbie mniej miejsca niż laptop. Wybór jest prosty.<br /><br /><a href="/fitness/Trening-z-tasmami-TRX-forma-tasmowo,5848,1"></a>
    Mens Health, 2015-02-09 09:32:13
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij