Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Trening z hantlami: 3 ćwiczenia na barki

Barki to często zaniedbywana partia mięśni. Tymczasem prawidłowy trening barków poprawia wygląd sylwetki i zmniejsza ryzyko kontuzji nie tylko na siłowni. Oto zestaw ćwiczeń, który pomoże Ci to osiągnąć.

fot. Rodale Images
Nie ma się co dziwić, że wielu facetów szczególnie mocno trenuje wyciskanie na ławeczce. Rezultat, czyli większa klatka, jest po prostu widoczny w lustrze. Tył już nie jest tak widoczny, ale równomierny w stosunku do klatki rozwój tylnych części mięśni naramiennych oraz górnego odcinka pleców poprawia wygląd poprzez nadanie sylwetce proporcji. Zmniejsza też ryzyko kontuzji, zarówno w siłowni, jak i na boisku.

Wykonuj poniższe ćwiczenia jedno po drugim, bez przerw odpoczynkowych. Kiedy skończysz wszystkie, zrób 60-sekundową przerwę i całość wykonaj jeszcze dwa razy. Trenuj dwa razy w tygodniu, po ćwiczeniach na górne partie ciała.

Obroty przedramion (fot. Rodale Images)
Obroty przedramion

Weź lekkie hantle i stań w rozkroku. Ramiona unieś, tak by były równoległe do podłoża, a przedramiona zwisały pod kątem prostym. Utrzymując łokcie i nadgarstki w tej samej pozycji, unieś hantle maksymalnie do góry i do tyłu. Wróć powoli do pozycji startowej. Zrób 8 powtórzeń w każdej serii.

Rozpiętki odwrotne w pozycji stojącej (fot. Rodale Images)
Rozpiętki odwrotne w pozycji stojącej

Stań w lekkim rozkroku i półprzysiadzie. Tułów pochyl, tak by był prawie równoległy do podłoża. Hantle trzymaj nachwytem przed sobą, lekko ugnij łokcie. Powoli unieś maksymalnie ramiona, nie zmieniając kąta ugięcia ręki w łokciu. Zatrzymaj ruch na moment, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Zrób 12 powtórzeń w każdej serii.

Unoszenie hantli do klatki i szrugsy (fot. Rodale Images)
Unoszenie hantli do klatki i szrugsy

Stojąc w lekkim rozkroku, lekko pochyl korpus. Trzymaj hantle nachwytem w ramionach wyprostowanych przed sobą. Unieś hantle, nie zmieniając chwytu, i w tym samym czasie unieś ramiona (jakbyś nimi wzruszał). Wykonaj 8 powtórzeń w każdej serii.

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(*Luki* @ Mar 12 2009, 19:36 PM) Przejrzalem i od razu zaplanowalem. Gdy bede robil klatke piersiowa, pod koniec kazdego treningu bede robil te 3 cwiczenia. Soltys jesli nie masz planu na barki to z kazdego planu,artykulu(a jest ich pelno) bierzesz po jednym cwiczeniu i ukladasz. LukiTyle, że w brew pozorom barki (mięśnie naramienne) to DUŻA GRUPA MIĘŚNIOWA i nie wskazane jest łączyć ją na jednym treningu z inną duż partia mięśniOptymalnym połączeniem są barki i nogi, albo barki i przedramiona
    ~oorbi, 2009-03-13 13:46:01
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(SoltyS @ Mar 12 2009, 19:25 PM) Co sądzicie o tym treningu tak na pierwszy rzut oka? To są ćwiczenia głównie na tyle partie barków,a znacie jakieś dobre ćwiczenia na przednie i boczne aktony lub czy macie jakiś dobry i sprawdzony plan na ćw. barków? Sam osobiście robię rzadko barki i niestety przez to odstają one trochę od reszty części ciała:/ Nie mam żadnego dobrego planu na tę część ciała i to dlatego ciężko mi przychodzi jej trening.Przejrzalem i od razu zaplanowalem. Gdy bede robil klatke piersiowa, pod koniec kazdego treningu bede robil te 3 cwiczenia. Soltys jesli nie masz planu na barki to z kazdego planu,artykulu(a jest ich pelno) bierzesz po jednym cwiczeniu i ukladasz. Luki
    *Luki*, 2009-03-12 19:43:42
  • avatar
    zgłoś
    Co sądzicie o tym treningu tak na pierwszy rzut oka? To są ćwiczenia głównie na tyle partie barków,a znacie jakieś dobre ćwiczenia na przednie i boczne aktony lub czy macie jakiś dobry i sprawdzony plan na ćw. barków? Sam osobiście robię rzadko barki i niestety przez to odstają one trochę od reszty części ciała:/ Nie mam żadnego dobrego planu na tę część ciała i to dlatego ciężko mi przychodzi jej trening.
    ~SoltyS, 2009-03-12 19:32:41
  • avatar
    zgłoś
    Barki to często zaniedbywana partia mięśni. Tymczasem prawidłowy trening tylnej części mięśni naramiennych poprawia wygląd sylwetkę i zmniejsza ryzyko kontuzji nie tylko na siłowni. Oto zestaw ćwiczeń, który pozwala to osiągnąć.http://www.menshealth.pl/fitness/Mocne-bar...niach-3678.html
    Mens Health, 2009-03-12 18:50:43
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij