Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Trening nóg: popraw swój wyskok

Grasz w koszykówkę, siatkówkę, lub uprawiasz inną dyscyplinę sportu, w której wyskok na kluczowe znaczenie? Pokonaj siły grawitacji i popraw wyskok 6 prostymi ćwiczeniami na nogi, które polepszą wszystkie 4 fazy wyskoku: dojście, wybicie, lot i lądowanie.

2015-05-18
przysiady fot. Jasminko Ibrakovic, 2015, shutterstock.com

Twój trening na wyskok

Oto zestaw 6 ćwiczeń, dzięki któremu już wkrótce poprawisz swój wyskok.

trening nóg rys. Rodale Images

1. Wyskok ze szrugsami

Stań z hantlami trzymanymi na udach. Ugnij kolana, lekko pochylając się do przodu. Wybij się do góry, jednocześnie prostując plecy i unosząc do góry tylko barki. Zrób 4 serie po 5 powtórzeń.

trening nóg rys. Rodale Images

2. Przysiad ze sztangą

Stań ze sztangą na barkach z przodu, trzymając wysoko łokcie. Zrób przysiad, aż uda będą równoległe do podłoża, a potem dynamicznie wróć do stania. Zrób 6 powt. Potem zwiększ ciężar, ale zrób mniej powt. W sumie zrób 4 serie.

trening nóg rys. Rodale Images

3. Wyskok z przysiadu

Zrób przysiad, ale nie zniżaj pośladków poniżej kolan. Dynamicznie wyskocz w górę, pomagając sobie wymachem ramion. Wyląduj na ugiętych kolanach. Zrób 4 serie po 8 powt.

trening nóg rys. Rodale Images

4. Wyskok z hantlami

Zrób przysiad (uda równoległe do podłoża), trzymając w wyprostowanych po bokach ramionach hantle. Dynamicznie wyskocz w górę, nie zmieniając pozycji ramion. Lądując, od razu przejdź do przysiadu. 4 x 5 powt.

trening nóg rys. Rodale Images

5. Wejścia na podwyższenie

Stań przed ławeczką z hantlami w dłoniach. Postaw jedną nogę na ławce i wyprostuj się, trzymając drugą nogę w powietrzu. Wróć do pozycji startowej. Zrób 6 powt. Potem zwiększ ciężar, ale zrób mniej powt. W sumie 4 serie.

trening nóg rys. Rodale Images

6. Wyskok z podciąganiem kolan

Stań w rozkroku. Zrób przysiad i dynamicznie wybij się w górę, podciągając jednocześnie kolana blisko klatki. Wyląduj na palcach, od razu przechodząc do przysiadu. Zrób 4 serie po 8 powtórzeń.

MH 05/10 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij