Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Trening z piłką lekarską (bokserski): na nogi i szybkość

Mocny dół to fundament sylwetki – to zdanie powtarzamy jak mantrę. Ale tylko dlatego, że to czysta prawda. Jeśli chcesz zbudować silne nogi bez obawy o utratę szybkości, wykonaj ten bokserski trening z piłką.

MH 2016-11-23
trening bokserski fot. Beth Bischoff, Getty Images

Same "dziesiątki" od jurorów

Mike Tyson występował już w argentyńskiej i włoskiej edycji "Tańca z gwiazdami", a ostatnio krążyły pogłoski, że kusi go edycja polska. To zresztą niejedyny bokser, który dość dobrze radził sobie w tego rodzaju programach (wystarczy wspomnieć "Diablo" Włodarczyka i Andrzeja Gołotę). Co sprawia, że bokserzy trafiają do popularnego show? Mocne nogi, koordynacja i szybkość, zbudowane dzięki treningowi z piłką.

Trening z piłką lekarską - droga do celu

Trening nóg z piłką lekarską to dobry sposób, by nie wpaść w pułapkę budowania siły kosztem szybkości i wytrzymałości. Zacznij od lekkiej, 5-kilogramowej piłki, a potem z każdym treningiem wybieraj cięższą. Wykonuj podane ćwiczenia w 3 seriach po 12 powtórzeń, odpoczywając minutę między seriami. Trening z piłką wykonuj 3 razy w tygodniu z co najmniej jednodniową przerwą między sesjami.  

Bonus - atomowe uderzenie

Silne nogi to nie tylko lepsze poruszanie się w ringu, ale też większa siła pojedynczego ciosu.  

trening bokserski fot. Beth Bischoff, Getty Images

1. Wyskok z piłką lekarską

Złap piłkę, umieszczając ją na wysokości klatki. Zblokuj łokcie i zrób półprzysiad. Wyskocz, jednocześnie robiąc wymach piłką do góry. Wyląduj, wróć do startu i skocz znowu.

 

trening bokserski fot. Beth Bischoff, Getty Images

2. Przysiady z piłką lekarską

Stań prosto, stopy rozstawiając na szerokość bioder. Piłkę trzymaj tak, jak w poprzednim ćwiczeniu. Zrób przysiad, aż uda będą równolegle do podłogi, jednocześnie przenosząc piłkę nad głowę.

 

trening bokserski fot. Beth Bischoff, Getty Images

3. Wykroki z piłką lekarską

Stań, trzymając piłkę wyprostowanymi rękoma nad lewym barkiem. Stopy ustaw na szerokość bioder. Zrób wykrok lewą nogą, jednocześnie przenosząc piłkę za kolano. Zrób najpierw powtórzenia na jedną nogę.

MH 09/11   

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij