Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ
61

1


OCEŃ
3.2

Trening Marcina Gortata i kilka słów o diecie: sprawność w NBA

"Po 30. urodzinach wiele się zmieniło – przyznaje Marcin Gortat. – Nie katuję już swojego ciała, ale ciągle dbam o to, by było gotowe do wyczerpującego wysiłku". 

Marcin Gortat fot. Andrzej Tyszko

Z diety atlety

Poranny trening? "Zaczyna się od dużego śniadania w domu" – przyznaje Gortat. 

1. Kalorie

"Im więcej, tym lepiej. W trakcie sezonu pochłaniam ich nawet 10 tysięcy dziennie. Ale nie mogą to być puste kalorie, typu hamburger czy pączek. Przede wszystkim grillowany kurczak".

2. Jakość

 "W Stanach trzeba często dopłacić do każdego składnika 1 czy 2 dolary, aby mieć pewność, że nie je się jakiegoś dziadostwa".

3. Pora

"Nie ma znaczenia. Gdy dużo gram, jem coś przez cały dzień: od 8 rano do 1 w nocy".

O motywacji

Czy można sprawić, że ktoś, kto nie potrafi się zaangażować, nagle znajdzie motywację?

"Czasami wystarczy opowiedzieć o korzyściach – mówi Gortat. – Gdy dzieciaki słyszą, że będą miały 5 domów i 10 samochodów, trenują przez tydzień tak, że potem nie mogą się ruszać. Ale w pewnym momencie to powinno wyjść od Ciebie. Zadaj sobie pytanie, po co żyjesz? Kim chcesz w tym życiu być? Jak ma wyglądać Twoja kariera?".

Włącz te ćwiczenia do swojej rozpiski, jeśli chcesz być zwinny na parkiecie i poza nim. Po skończonej sesji pamiętaj jeszcze o kilkunastu minutach biegu.

trening Gortata rys. Mirosław Łuckoś

Zginanie z taśmą / 2x10 powtórzeń

Załóż taśmę tuż pod kolanem, drugi koniec zablokuj. Zginaj i prostuj nogę, odrywając piętę.

trening Gortata rys. Mirosław Łuckoś

Odciąganie / 2x10 powtórzeń

Załóż taśmę nad kostką, stań bokiem do słupka. Stojąc prosto, odciągaj daleko nogę.

trening Gortata rys. Mirosław Łuckoś

Przeciąganie / 2x10 powtórzeń

Zablokuj taśmę na stopie bliższej słupkowi. Na krzyż przeciągaj nogę. Po serii zamień strony.

trening Gortata rys. Mirosław Łuckoś

Wykroki w bok / 10 powtórzeń

Stań prosto, zrób wykrok w lewo. Wróć do pozycji startowej i wykonaj na drugą stronę. To jedno powtórzenie.

trening Gortata rys. Mirosław Łuckoś

Przejście w bok / 20 powtórzeń

Załóż taśmę nad kostkami. Obniż delikatnie pozycję i zrób 10 korków w lewo, a następnie 10 w prawo.

trening Gortata rys. Mirosław Łuckoś

Półprzysiad / 20 powtórzeń

Stań z hantlą na ławce, przenieś ciężar na jedną nogę i zrób półprzysiad. Po serii zamień strony.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij