Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Test sprawnościowy: czy masz formę olimpijczyka?

Większość facetów wciąż niestety dobrą formę utożsamia z dobrym wyglądem. Wykonaj ten szybki test, a dowiesz się, czy masz siłę olimpijczyka. Dla niezadowolonych z wyniku 3 sposoby na poprawienie rekordów.   

MH 2015-03-23
medale ilustracja Paweł Rzecki

Zamiast sprawdzać postępy z ciężarami, doszukujemy się ich w lustrze. Podczas treningów skupiamy się nie na tych mięśniach, które faktycznie decydują o sprawności, a na tych, które lepiej się prezentują. Przed Tobą krótki test, który pomoże odpowiedzieć Ci na pytanie, jak silny naprawdę jesteś. Będziesz musiał wykonać trzy ćwiczenia izometryczne: mostek w podporze na przedramionach, przysiad i unoszenie ramion z hantlami na boki.

O końcowym wyniku decydować będzie to, na jak długo uda Ci się wstrzymać ruch. Nie przejmuj się, jeśli nie uzyskasz satysfakcjonującego rezultatu za pierwszym razem – przez tydzień wykonaj 3 proponowane przez nas treningi i podejdź do testu jeszcze raz. Pamiętaj też, że tym razem najbardziej istotne jest to, by w każdej z trzech prób osiągnąć zbliżone wyniki.

Tylko wtedy zyskasz pewność, że rozwijasz się proporcjonalnie. Sprawdź swój wynik i zobacz, na jaki medal zasłużyłeś. Nagrodą niech będzie dla Ciebie jednak świadomość, że jesteś co najmniej tak silny, na jakiego wyglądasz. A może nawet silniejszy.

Reguły gry

1. Dzień przed testem sprawdź, jaki ciężar powinieneś wybrać do elementu nr 3. Weź dwie 2,5-kilogramowe hantle i wykonaj unoszenie ramion w bok w opadzie tułowia (weź 2 hantle i pochyl się do przodu. Pozwól hantlom swobodnie opadać. Unieś ramiona na boki). Zatrzymaj ruch na 30 s, gdy Twoje ramiona będą równolegle do podłoża. Zwiększaj stopniowo ciężar, aż takie pół minuty będzie dla Ciebie nie do wykonania. Do testu przystąp z hantlami z przedostatniej próby

2. Wszystkie elementy testu wykonuj jeden po drugim, bez przerw między nimi. Zacznij od mostka i od razu przejdź do przysiadu. Weź teraz dwie hantle i wykonaj unoszenie ramion na boki.

3. Nie oszukuj! Przerwij każdą próbę od razu, gdy przestaniesz utrzymywać właściwą pozycję. 

Twój test

Trzy proste ćwiczenia pomogą Ci sprawdzić siłę Twoich mięśni. I nie próbuj wydłużać osiąganych rezultatów gorszą techniką wykonywanych ćwiczeń. Zamiast oszukiwać samego siebie, skorzystaj z treningu poniżej, by osiągnąć lepszy wynik. 

Test: Mostek

Mięśnie korpusu, pośladkowe, dół pleców

Przyjmij pozycję jak do klasycznej pompki, ale ciężar ciała oprzyj na przedramionach. Wypchnij lekko biodra do tyłu i napnij mocno mięśnie korpusu, tak by Twoje ciało tworzyło linię prostą od kostek aż po głowę. Jeśli po chwili Twoje biodra zaczną opadać, przerwij test, a następnie wzmocnij korpus poniższymi ćwiczeniami.

Mocny korpus - 3 serie po 12 powtórzeń 3 razy w tygodniu

Unoszenie bioder

Połóż się na plecach, ręce wzdłuż tułowia, nogi zgięte w kolanach. Unieś teraz biodra i wyprostuj prawą nogę.

Mostek boczny

Połóż się na boku i dźwignij się tak, by oprzeć ciężar ciała na lewym przedramieniu. Po serii zamień strony.

Rolowanie sztangi (Platyna)

Uklęknij za lekką sztangą. Złap ją nachwytem i przetocz najdalej, jak to możliwe. 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    litespeed - masz rację śmiejąc się, bo prawda jest taka, że olimpijczycy, to osoby, które trenują od dzieciństwa lub wczesnej młodości, trenują przez lata i po wielu latach morderczych treningów osiągają naprawdę wysoki poziom. Jak więc przeciętny facet czytający MH miałby mieć podobną do nich sprawność ?Czytałem gdzieś, że pewien olimpijczyk potrafi wykonać 40 podciągnięć na drążku. Ilu jest czytelników MH, którzy tak potrafią ?
    ~LilPeneros, 2015-03-31 16:10:26
  • avatar
    zgłoś
    Sprawność Olimpijczyka :D :lol: :P
    litespeed, 2015-03-31 16:01:52
  • avatar
    zgłoś
    Haha faktycznie mało wymagający ten test sprawnościowy:)
    Alleksy, 2015-03-31 15:34:14
  • avatar
    zgłoś
    Dla kogo to test?Dla przedszkolaków?Jak ktoś to zrobi to jest "w formie"?W formie do czego? ;)Moja propozycja:-rwanie olimpijskie z obciążeniem równym masie ciała.-podciąganie na drążku jednorącz.-wyciskanie clean&press z dwoma odważnikami o masie równej 1/3 wagi ciała, na ilość powtórzeń.Nawet to nie zbliża do sprawności olimpijczyka, bo co to w ogóle znaczy? :)
    ~Gavroche, 2015-03-23 10:06:14
  • avatar
    zgłoś
    Większość facetów wciąż niestety dobrą formę utożsamia z dobrym wyglądem. Wykonaj ten szybki test, a dowiesz się, czy masz siłę olimpijczyka. Dla niezadowolonych z wyniku 3 sposoby na poprawienie rekordów.<br /><br /><a href="/fitness/Test-sprawnosciowy-czy-masz-forme-olimpijczyka,6266,1"></a>
    Mens Health, 2015-03-23 09:55:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij