Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Test sprawności Men's Health #1

Możesz robić przysiad ze sztangą równą ciężarowi swojego ciała albo bez utraty tchu w niezłym tempie przebiec kilka kilometrów, lecz to właśnie moc, którą potrafisz wygenerować, może udowodnić, że Twoje miejsce jest po stronie mężczyzn, a nie chłopców. 

MH 2016-11-03
facet wskakujący na skrzynię fot. Getty Images

Dlaczego? Bo to m.in. ona pozwalała Tysonowi nokautować pojedynczym uderzeniem, a Jordanowi tak pięknie umieszczać piłkę w koszu. Nie musisz się z nimi mierzyć, by dołączyć do ich klubu. Wystarczy nasz test. 

Test

Stań prosto na zaznaczonej wcześniej linii. Obniż pozycję i, pomagając sobie wymachem rękoma, skocz najdalej, jak tylko dasz radę. Wyląduj, zaznacz miejsce zetknięcia się stóp z podłożem i zmierz odległość.

Popraw rezultat

Moc jest kombinacją siły i szybkości (zgodnie z definicją to zdolność wygenerowania jak największej siły w jak najkrótszym czasie), dlatego, jeśli nie jesteś zadowolony z wyniku, pracuj nad jednym i drugim jednocześnie. Pierwsze 2 z poniższych ćwiczeń wykonuj w 5 seriach po 5 powtórzeń.

Zrób wszystkie serie pierwszego ćwiczenia, zanim przejdziesz do drugiego. Korzystaj z obciążenia, które sprawi, że ostatnie powtórzenie w serii będzie dla Ciebie wyzwaniem. Odpoczywaj 2 minuty między seriami.

Po zakończeniu obu ćwiczeń przejdź do swingu – 3 serie po 40 s, w trakcie których rób jak najwięcej powtórzeń. Odpoczywaj 20 s między seriami. Trening zakończ 10 wskokami na pudło. Po miesiącu ponów test. 

Unoszenie bioder ze sztangą

Usiądź na podłodze, plecy opierając o brzeg ławki. Na biodrach oprzyj sobie lekką sztangę. Nogi ugnij w kolanach, stopy płasko ułóż na podłodze. Naciśnij mocno piętami na podłogę, jednocześnie unosząc biodra, aż znajdą się w jednej płaszczyźnie z kolanami i barkami. Napnij mięśnie pośladków i korpusu. Wróć do startu.

Przysiad ze sztangą

Stań prosto w lekkim rozkroku ze sztangą opartą na górze pleców, podtrzymuj ją szerokim nachwytem. Wypchnij biodra w tył i ugnij kolana, by zrobić przysiad, aż Twoje uda znajdą się w pozycji co najmniej równoległej do podłoża. Wróć do startu, mocno pchając biodrami do przodu.

Swing kettlebellem

Stań prosto, kettlebell trzymając między udami. Wypchnij biodra w tył i ugnij kolana, by pochylić się do przodu. Wykonaj dynamiczny swing, aż kettle znajdzie się nad Twoją głową. 

Twój wynik:

Ekspert 2,5 metra lub więcej

Rekrut 1,8-2,5 metra

Nowicjusz Mniej niż 1,8 metra 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    asdfasdfsdf
    ~tgasdfas, 2016-11-04 15:18:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij