Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Stres a kontuzje i siła ergometru, czyli fitnessowe ciekawostki MH

Sport bez kontuzji, życie bez stresu i brzuch bez oponki - to główni bohaterowie fitnessowych ciekawostek MH.

2016-09-14
Kontuzje fot.

Chwyć za wiosła

Wiosłowanie na ergometrze pozwala spalić 45% tkanki tłuszczowej więcej niż trening na rowerku stacjonarnym. Powód? Ten rodzaj ćwiczeń angażuje więcej mięśni. Spróbuj osiągnąć 2000 metrów w 7 minut – przekonasz się, że to prawda. Dorzuć wiosła do treningu ze sztangą, a wystrzelisz metabolizm w kosmos.

Wrzuć na luz

Naukowcy z University of Missouri odkryli, że stres w pracy zwiększa ryzyko wystąpienia kontuzji. „Twoje ciało może poradzić sobie tylko z określoną dawką napięcia, niezależnie, czy jego źródłem jest praca, trening czy cokolwiek innego” – twierdzi autor badań, dr Bryan Mann. Nasza rada? Gdy miałeś cięższy dzień, zrób dobrą rozgrzewkę i nie przesadzaj z intensywnością.

Bez kontuzji

Kluczem do uniknięcia kontuzji i uwolnienia Twojego sportowego potencjału jest praca nad płynnością i mechaniką ruchów ciała. Do takich wniosków doszli uczeni z Northern Arizona University. Przy okazji następnej wizyty w siłowni wpleć w swoją rozgrzewkę wymachy ramion w górę i do boku. Być może nie napompujesz w ten sposób klaty, ale zwiększysz mobilność stawu barkowego i zmniejszysz ryzyko wystąpienia kontuzji. 

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij