Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Siła mięśni - najważniejszy element treningu

Jest wiele cech, które opisują Ciebie jako sportowca, jednak – i nie ma na to siły – tylko jedną z nich da się przedstawić jako nadrzędną wobec pozostałych.

Siła, trening siłowy, rozwój siły Staromodny trening siłowy z ćwiczeniami wielostawowymi to nadal najlepsze, co ludzkość wymyśliła w dziedzinie fitnessu. Pamiętaj o tym.
W dobie mody na treningi funkcjonalne, metaboliczne, stabilizacyjne czy z masą własnego ciała można w ogóle zapomnieć o ćwiczeniach, które kształtują siłę. A byłby to niewybaczalny błąd, ponieważ jest ona zdecydowanie najbardziej podstawową z cech.

Przede wszystkim pozytywnie wpływa na resztę zdolności motorycznych: szybkość, skoczność, zwinność, wytrzymałość, gibkość, równowagę i precyzję ruchów. Nie działa to niestety w drugą stronę – pracując nad każdą z tych cech, nie zbudujesz siły. Pierwszy punkt dla niej.   

Możesz do pewnego stopnia rozwinąć każdy z wymienionych wyżej atrybutów, jednak to przy sile masz największe pole do popisu i to ją, w stosunku do swoich genetycznych uwarunkowań, możesz rozwinąć najbardziej. Punkcik numer dwa.  

Trening siłowy to lepsze od innych rodzajów ćwiczeń zabiezpieczenie przed kontuzjami. Prawidłowo prowadzony, buduje harmonijnie rozwiniętą sylwetkę, bez mięśniowych dysproporcji.

Zwiększa gęstość kości, odporność więzadeł, strukturę powięzi [1], poprawia koordynację, a do tego pomaga utrwalić nowe zakresy ruchu, które zdobywasz dzięki rozciąganiu. Bez ugruntowania treningiem siłowym, efekty stretchingu szybko odejdą w niepamięć.

Powyższe powody to aż nadto, żeby przyznać punkt numer trzy. Czwórka na koncie siły pojawia się za to, że przedłuża życie [2]. Tak, dobrze czytasz – badania pokazują, że istnieje duża korelacja pomiędzy siłą i masą mięśniową a długością życia. Im jesteś starszy, tym szybciej tracisz mięśnie i tym istotniejszy staje się dla Ciebie trening siłowy.

Nie poczujesz tego jeszcze może w okolicach trzydziestki, ale w piątej dekadzie życia już na pewno. Wiemy, że to może być odległa perspektywa, ale gwarantujemy Ci, że w tym przypadku warto myśleć przyszłościowo. No i na koniec: uważam, że trening stabilizacyjny u sportowców czy – ogólnie mówiąc – sprawnych ludzi to strata czasu.

Te same efekty, przy wielu dodatkowych korzyściach, o których piszemy, można osiągnąć przy okazji treningu siłowego. No to jak, piątka na koncie, prawda? Dlatego nie zapominaj w swoim programie treningowym o ćwiczeniach wielostawowych, w których mierzysz się z dużymi ciężarami [3]. Niech siła będzie z Tobą.    

Wyjaśnienie liczb w tekście:

[1]. Bez kontuzji

6-12 tygodni treningu siłowego zmieniło strukturę powięzi, która straciła symetryczność na skutek siedzącego trybu życia.  

[2]. Dłuższe życie

Amerykańskie badanie z 2007 r. pokazało, że wśród 70-latków trening siłowy powstrzymał proces starzenia.

[3]. Na 70%

Aby osiągnąć największe korzyści, powinieneś stosować obciążenie powyżej 70% ciężaru maksymalnego. 

Jak trenować siłę?

Dowiedziono już, że masę mięśniową można równie skutecznie zbudować zarówno przy małej ilości powtórzeń i dużym ciężarze, jak i przy większej ilości powtórzeń i mniejszym ciężarze. Ta zasada nie dotyczy jednak rozwoju siły - tutaj skup się na naprawdę ciężkich seriach. Wielostawowe ćwiczenia ze sztanga będą do tego idealne. Jednym z naszych ulubieńców jest wyciskanie sztangi na ławce ze skosem dodatnim. Oto ono:

Technika wykonania: Ustaw ławkę w pozycji skośnej. Możesz ułatwić sobie zadanie, również siedzisko podnosząc do skosku – nie będziesz się wówczas ześlizgiwał z oparcia pod ciężarem sztangi. Złap sztangę nachwytem odrobinę szerszym niż na szerokość barków. Zdejmij ją ze stojaków, a następnie opuść powoli do klatki, łokcie prowadząc blisko korpusu.

Zatrzymaj na sekundę ruch, po czym wyciśnij ciężar do góry. Możesz ruch zatrzymać tuż przed pełnym wyprostowaniem łokci. Wróć do startu. To jedno powtórzenie. Jak to działa: Skos zwiększa angaż górnej części klatki piersiowej. Dołącz ten wariant do swojego cotygodniowego treningu klatki, ale nie zastępuj nim głównego ćwiczenia.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Chcesz zbudować fantastyczną muskulaturę? Chcesz spalić zbędny tłuszcz? Chcesz spełnić swoje kulturystyczne marzenie? Chcesz stać się prawdziwą bestią? Chcesz stać się sławny i bogaty? Chcesz zdobyć podziw pięknych kobiet i zazdrość wszystkich mężczyzn na Świecie? Już teraz możesz to zrobić, bo rozwiązanie na, które od dawna czekasz… Jest teraz na wyciągnięcie ręki!!! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Igor Mieńkowski, twórca PAKIETU DZIK zaprasza Cię do przeżycia niesamowitej przygody! PAKIET DZIK to według wielu firm z branży sportu, zdrowia i suplementacji największa REWOLUCJA NA RYNKU trenerskim. PAKIET DZIK to jedyne tak skuteczne rozwiązanie w całej Polsce i Europie, które pozwala Ci w ciągu zaledwie tygodnia spalić tłuszcz i zbudować potężną muskulaturę! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl PAKIET DZIK to jedyne rozwiązanie w Polsce i Europie w którym razem z planem treningowym, dietą i suplementacją otrzymujesz sekretną wiedzę opracowaną przez specjalistów, podzieloną na etapy kiedy masz ją stosować. Ta wiedza jest dostępna tylko dla wybranych. To wszystko pozwala Ci wreszcie na ekstremalnie skuteczną i szybką przemianę! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl
    ~Kacper, 2017-10-13 22:58:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij